Gå til innhold

Menneskeheten tapte slaget, men ikke krigen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser frem til dette
Likte nr1, selv om det IKKE kan måle seg med orginalen, men så på det som ett helt nytt spill i samme sjanger, så tok det som det var og ble da mindre skuffet.

 

Kommer ikke til konsoll eller?

Endret av Svar
Lenke til kommentar

Ser frem til dette

Likte nr1, selv om det IKKE kan måle seg med orginalen

Folk som deg er grunnen til at vi bare får FPS spill fra AAA studioene nå for tiden. "Uansett hvor bra det er, kan det ikke måle seg med originalen fra nittitallet"

 

Som gamer fra midten av åttitallet og utover, vet jeg å gjenkjenne prosjekter som skal støttes og team som gjør en god jobb. Å tviholde på brillene med rosafarget glass er helt livsfjernt og setter bommen høyere enn den burde være.

Endret av Lilac1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til de grader enig.  For min del var også det originale X-Com forsåvidt også en større høydare enn Enemy Unknown/Within, men det var selvsagt fordi det var mitt første møte med serien.  Like selvsagt er det at sistnevnte er et minst like godt gjennomført spill, som i konkurranse med stamfaren kun mangler "wow, dette har jeg aldri sett før!"-faktoren.

 

Uansett, jeg ser til de grader frem til neste episode.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ser frem til dette

Likte nr1, selv om det IKKE kan måle seg med orginalen

Folk som deg er grunnen til at vi bare får FPS spill fra AAA studioene nå for tiden. "Uansett hvor bra det er, kan det ikke måle seg med originalen fra nittitallet"

 

Som gamer fra midten av åttitallet og utover, vet jeg å gjenkjenne prosjekter som skal støttes og team som gjør en god jobb. Å tviholde på brillene med rosafarget glass er helt livsfjernt og setter bommen høyere enn den burde være.

 

Har ikke sagt at jeg ikke likte det nye, men jeg forventet meg nok at det skulle være mer likt orginalen.

Jeg ble blant annet skuffet over slutten, synes slutten på orginalen er mye mer spennende, har nada med rosabrillene å gjøre.

 

Men, den nye er det første UFO spillet jeg har likt så mye siden Terror from the deep, det er ett sabla godt spill. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til de grader enig. For min del var også det originale X-Com forsåvidt også en større høydare enn Enemy Unknown/Within, men det var selvsagt fordi det var mitt første møte med serien. Like selvsagt er det at sistnevnte er et minst like godt gjennomført spill, som i konkurranse med stamfaren kun mangler "wow, dette har jeg aldri sett før!"-faktoren.

 

Uansett, jeg ser til de grader frem til neste episode.

Jeg likte simulatorpreget det første spillet hadde, og det mangler i det nye, og så synes jeg det var mer spennende når fiendene var mer individuelle og kunne i større grad forsvinne inn og ut av synsfeltet ditt. Men det nye var bra, og føltes ganske likt. Selve kampene var jo også mer interessante, med flere muligheter.

Lenke til kommentar

Dette ser ut til å bli en artig vri og videreutvikling av XCOM serien. Digger så til de grader de gamle spillene, men det nye + expansion var jeg også veldig godt fornøyd med da jeg mener at de klarte å holde balansen på oldschool og newschool, eller hva man skal kalle det. Så om de klarer å følge grunnreglene for det forrige spillet og expansion pakken, men klarer å vri det og balansere det bra, så ser jeg virkelig frem til dette. :D

Lenke til kommentar

 

Ser frem til dette

Likte nr1, selv om det IKKE kan måle seg med orginalen

Folk som deg er grunnen til at vi bare får FPS spill fra AAA studioene nå for tiden. "Uansett hvor bra det er, kan det ikke måle seg med originalen fra nittitallet"

 

Som gamer fra midten av åttitallet og utover, vet jeg å gjenkjenne prosjekter som skal støttes og team som gjør en god jobb. Å tviholde på brillene med rosafarget glass er helt livsfjernt og setter bommen høyere enn den burde være.

Spillene som ble lagd på den tiden hadde et forskjellig publikum, og utvikler hadde en noe annen visjon. De som spilte var i stor grad spesielt interesserte, mainstream var et mindre aktuelt tema, og salgs og pr-teamene hadde mindre å si.

 

En alt for stor andel spill er relativt sett dummet ned, ikke spesielt utfordrerne og, skal vi si glatte produksjoner. De store titlene, og spesielt i mp baserer seg på hurtighet og til dels presisjon. Evt hvor mange makrokombinasjoner du klarer å dytte inn på kortest mulig tid.

 

Konseptet taktikk, for ikke å snakke om strategi er satt godt i baksetet?

 

Hvor mange spill lar deg svi for en dårlig avgjørelse du tok 10 timer tidligere i dag?

 

Missforstå rett, jeg liker mange ny spill, men mye var faktisk bedre før.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

UFO - Enemy Unknown aka UFO Defense er fremdeles antagelig mitt favorittspill (om man tar i betraktning alderen).

XCOM Enemy Unknown & Enemy Within, selv om de var veldig bra, ble for konsollifiserte i min oppfatning. Det ble enkelt og det ble streamlined og alle interface-sakene osv. ble så glattpolert at de ble alt for enkle. Hadde vært mye bedre om de hadde satset kun på PC forrige gang også, gitt litt mer blaffen i grafisk polish, gitt oss litt mer grit og valgfrihet, fler våpen, fler soldater, mer krigsfølelse. Her blir det geriljakamp og det egner seg nok bedre for små grupper, men håper alikevel vi får fler soldater å styre... none of this 4-6 bullshit :p Det skal være krig, det skal være stort, og folk skal dø. War is hell!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...