Gå til innhold

Selv piratene får gratis Windows 10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- Først var det gratis - punktum

- Så ble det gratis i en kampanjeperiode

- Så ble det "gratis" for de som hadde betalt (for Win 7/8) i en kampanjeperiode

- Og nå ser det jammen ut til at de reduserer det til shareware. Hvis teknofil har forstått rett. Edit: Teknofil har heldigvis misforstått og rettet feilen.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"gratis og gratis" ? Var det ikke snakk om 1 år "gratis" /shareware?

 

Mye mulig jeg tar feil men mener jeg leste det en plass :hmm:

 

De har vært klare over at du får hele operativ systemet gratis, så lenge du skaffer det i løpet av det første året. Gjør du det, får du hele Windows 10 gratis for alltid.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Ja har da også forstått at man får det gratis til odel å eie så lenge man skaffer det innen ett år etter lansering. I utgangspunktet for Win8.1 / Win8 / Win7 (og Vista?) brukere, men hvis de skal godta pirater kan de jo godta alt. Det er vel for å beholde markedsandeler, og kanskje til og med stjele noen fra aple og linux brukere...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Norske IT-aviser er ikke det beste å lese når det kommer til teknisk informasjon, i mange tilfeller virker det som om de kjører engelske artikler gjennom Google Translate.

Lenke til kommentar

Microsoft lærer opp folk til å bli pirater :wee:

 

Når folk kan stå i dager i kø for en ny iPhone, så kan jeg aldri tenke meg at vanlige folk ikke vil la være å gå for denne pirattankegangen som Admiral Necrolamedor nevner i innlegget ovenfor. :green:

Lenke til kommentar

Så alle i verden får spillet gratis ... Hvordan skal Microsoft tjene penger på dette da? Forstår det ikke helt. Greit nok at mesteparten av pengene deres komme fra bedriftsløsninger, men å bare gi vekk OS-et til alle? Apple kan jo gjøre det, siden de tjener pengene sine på hardwaren. Microsoft er jo i hovedsak et software-selskap.

Endret av Jakoozie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så alle i verden får spillet gratis ... Hvordan skal Microsoft tjene penger på dette da? Forstår det ikke helt. Greit nok at mesteparten av pengene deres komme fra bedriftsløsninger, men å bare gi vekk OS-et til alle? Apple kan jo gjøre det, siden de tjener pengene sine på hardwaren. Microsoft er jo i hovedsak et software-selskap.

 

Microsoft har jo både Surface, XBox, og Windows Phone av hardware. Nå snakker de om en felles plattform med software for disse, så det er nok tenkelig at deres Microsoft Store etter hvert kommer til å selge mer enn bare Office pakker og XBox Live abonnement. Når/om de får igang dette gjelder det jo for dem å få så mange kunder som mulig "inn" i butikken. Hver Windows lisens de gir bort er således en måte å lage potensielle kunder til seg selv. Rett og slett en investering og god PR, samtidig som de øker egne markedsandeler...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så alle i verden får spillet gratis ... Hvordan skal Microsoft tjene penger på dette da? Forstår det ikke helt. Greit nok at mesteparten av pengene deres komme fra bedriftsløsninger, men å bare gi vekk OS-et til alle? Apple kan jo gjøre det, siden de tjener pengene sine på hardwaren. Microsoft er jo i hovedsak et software-selskap.

Hengt litt mye på Gamer i det siste? :wee:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så alle i verden får spillet gratis ... Hvordan skal Microsoft tjene penger på dette da? Forstår det ikke helt. Greit nok at mesteparten av pengene deres komme fra bedriftsløsninger, men å bare gi vekk OS-et til alle? Apple kan jo gjøre det, siden de tjener pengene sine på hardwaren. Microsoft er jo i hovedsak et software-selskap.

 

De tjener penger ved at folk venner seg til Windows og ønsker/krever dette på arbeidsplassen sin. Er vel en av de store utfordringene for de som vil bytte over til Linux, folk flest er vant til Windows og ønsker ikke å lære seg noe nytt. Om det er noe arbeidstaker kan kreve eller ikke er ikke noe jeg vil diskutere, men det er nå sånn det er. Kan tenke meg ganske mange brukere de stedene jeg har jobbet som ikke ville byttet, var vanskelig nok for de å bytte fra WinXP til Win7. Og hos de var det for det meste vilje det gikk på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...