Gå til innhold

Gears of War går tilbake til røtene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er en av de som liker campaignen i Gears 2 best, men jeg tror det kan være lurt å gå tilbake til 1'erns mer intime og dystre atmosfære. Serien ble bare mer og mer storslagen og fargerik i 2-ern og 3-ern. Det kan være en bra ting det, men MS har jo allerede en annen skytespillserie som kan dekke det behovet.

Lenke til kommentar

Likte GeOW: Jugdment blandt annet fordi jeg likte muligheten å spille som andre figurer. Likte å endelig få perspektivet til blandt annet en kvinne i den serien. Attpåtil en som faktisk virka badass.

 

Grafikken har alltid vært meget nice i Gears, men stilen i spillet ble for lys og med shiny farger overalt. Gears of War 2 syns jeg traff en meget fin balanse mens gears 1 var i overkant vel grå/brun.

 

Challenge greiene som var i Judgment var også helt greit, men har ikke lyst å finne dem strøtt rundt meg første gang jeg spiller spillet. Det ødelegger immersion følelsen. La det være en bonus som låses opp etter man har runnet spillet som kan velges ( som i tillegg kan velges å spille med eller uten )

 

La være å sette spilleren fast med så mange defence oppdrag. Er greit på noen plasser i storyen hvor det passer, men ble altor mye i judgment.

 

Sats på coop og gjerne opptil 4 spillere fordi det er coop som har gjordt GeOW så populært. Ønsker å se flere plasser hvor det e valg om å gå høyre eller venstre.

 

Om jeg skulle valgt så vil jeg faktisk foretrekke 10-20% dagslysbaner og 80-90 mørke nattbaner. Gears burde vært mørkt, blodig og dystert.

Lenke til kommentar

Interessante kommentarer ... føler det var ganske åpenbare anslag av parodi/satire på plass fra begynnelsen av i det første Gears of War-spillet.

 

Kan ikke snakke for andre enn meg selv, men for min del har ikke appellen akkurat ligget i noen dyp forståelse av følelsene hos figurgalleriet.

 

Vent, er ikke hele Gears of War ment som en ironisk parodi? Judgment var for øvrig det eneste spillet som tok mekanikkene til deres logiske konklusjon. Hadde minst like mye moro med det som 2 og 3 (1 var ganske, err, kjedelig).

 

Stusset på samme selv. Trenger ikke gjøre annet enn å se på Gears 1-bildet i artikkelen for å se hvor selvparodisk hele greia virker. Spillene er jo underholdende, men det har aldri gått an å ta dem alvorlig.

Lenke til kommentar

Interessante kommentarer ... føler det var ganske åpenbare anslag av parodi/satire på plass fra begynnelsen av i det første Gears of War-spillet.

 

Kan ikke snakke for andre enn meg selv, men for min del har ikke appellen akkurat ligget i noen dyp forståelse av følelsene hos figurgalleriet.

Det er sant. En spiller ikke Gears for å oppleve en dyp og seriøs historie.

 

Likevel er det ikke helt feil å si at oppfølgerne smørte veldig tjukt på i forhold til det første spillet. Gears 2 er kanskje mest skyldig i dette med tanke på at (spoilers):

 

 

 

-Historien føles mer cheesy ut enn før (dog mulig at historien alltid var

slik,men at den ikke kom så godt frem i Gears 1 fordi Delta Squad stort sett var isolert fra resten av COG gjennom hele spillet)

-Du får ri på en reaver

-Du får ri på en brumak

-Kanskje det mest latterlige: Du blir spist av en enorm orm. Løsningen? Du sager deg gjennom ormen til du finner en vei ut.

-Spillet slutter med at du senker den siste storbyen til menneskeheten

 

 

Større bosser, flere set pieces og mer ødelggelse. Sammenlignet med Gears 1 er Gears 2 veldig "over the top".

 

Lenke til kommentar

 

Interessante kommentarer ... føler det var ganske åpenbare anslag av parodi/satire på plass fra begynnelsen av i det første Gears of War-spillet.

 

Kan ikke snakke for andre enn meg selv, men for min del har ikke appellen akkurat ligget i noen dyp forståelse av følelsene hos figurgalleriet.

 

Vent, er ikke hele Gears of War ment som en ironisk parodi? Judgment var for øvrig det eneste spillet som tok mekanikkene til deres logiske konklusjon. Hadde minst like mye moro med det som 2 og 3 (1 var ganske, err, kjedelig).

 

Stusset på samme selv. Trenger ikke gjøre annet enn å se på Gears 1-bildet i artikkelen for å se hvor selvparodisk hele greia virker. Spillene er jo underholdende, men det har aldri gått an å ta dem alvorlig.

 

 

Er jo nesten litt skummelt om de har ment det i fullt alvor ja.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...