Gå til innhold

Hackere stjal hemmelig programvare verdt opptil 1,3 milliarder kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg stiller meg skeptisk til bruken av "kildekode", som dere har skrevet i flertall som "kildekoder" (hvordan ville man oversatt dette til engelsk? Source codes?). Vel - egentlig stiller jeg meg ganske skeptisk til det meste av ord som inneholder "kode", inkl. verbet "å kode" - det høres ut som man krypterer noe.. Uten å være sikkert på om det er noen formalisering rundt dette, høres det ut som både source code og kildekode er ikke-tellbare substantiv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Blir disse taperne aldri lei?

Mulig det er meg, men jeg anser ikke slike mennesker som tapere selv om de har gjort noe veldig dumt. Dette er høyst sannsynlig ikke crackere. Da ville kanskje kommentaren din gitt mening.

 

 

Fortsatt nokså poengløst i mine øyne. Hærverk og tyveri er gjerne mer korrekt.

Lenke til kommentar

Jeg stiller meg skeptisk til bruken av "kildekode", som dere har skrevet i flertall som "kildekoder" (hvordan ville man oversatt dette til engelsk? Source codes?). Vel - egentlig stiller jeg meg ganske skeptisk til det meste av ord som inneholder "kode", inkl. verbet "å kode" - det høres ut som man krypterer noe.. Uten å være sikkert på om det er noen formalisering rundt dette, høres det ut som både source code og kildekode er ikke-tellbare substantiv.

 

Enig, det er ingen som bruker flertallsformen "kildekoder". Som på engelsk sier man kildekode i entall, selv om det er snakk om flere filer eller flere prosjekter som er samlet.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...