Gå til innhold

Denne maskinen er ekstremt spesialisert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Det som gjør at Rotimatic skiller seg fra tradisjonelle brødbakemaskiner er dermed at den lager selve deigen på egen hånd, har disse «avanserte» innstillingene, og, ja, lager kun flatbrød."

En brødbakemaskin baker deigen på egenhånd den, man slenger oppi mel, vann, gjær etc så knar og elter den deigen og steker det til ett brød. Eller har jeg misforstått noe igjen??

 

Denne ser forsåvidt mer praktisk ut enn en vanlig brødmaskin da du får skivene "on demand" :)

Lenke til kommentar

"Det som gjør at Rotimatic skiller seg fra tradisjonelle brødbakemaskiner er dermed at den lager selve deigen på egen hånd, har disse «avanserte» innstillingene, og, ja, lager kun flatbrød."

 

En brødbakemaskin baker deigen på egenhånd den, man slenger oppi mel, vann, gjær etc så knar og elter den deigen og steker det til ett brød. Eller har jeg misforstått noe igjen??

 

Denne ser forsåvidt mer praktisk ut enn en vanlig brødmaskin da du får skivene "on demand" :)

 

Denne maskinen har vel små kommer til ingrediensene, slik at den i tillegg doserer selv.

På en brødbakemaskin må vel brukeren selv måle opp riktig mengde råvarer.

Lenke til kommentar

Denne maskinen har vel små kommer til ingrediensene, slik at den i tillegg doserer selv.

På en brødbakemaskin må vel brukeren selv måle opp riktig mengde råvarer.

 

Kommer an på maskinen. Noen maskiner som lager "vanlige brød" har også kammer man kan legge ingredienser i. Eneste forskjellen med den her og andre maskiner i samme prisklasse er at den lager flate brød :) og denne lager dem kjappere, lurer på om det er pga at brødene er flate?? :p

 

Edit; Tittet litt rundt og fant bare kjeksmaskin som doserte selv, men jeg mener å ha sett brødmaskiner med denne funksjonen, kanskje det var en industriell maskin. De koster nok 50 ganger så mye så jeg trekker tilbake kommentaren min tror jeg :D

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar

Det blir litt feil å si at den lager flatbrød.

Den lager nemlig det indiske brødet "roti" eller nanbrød på norsk.

En brød type som helt sikker er veldig vanlig og populært i India.

Det er nok en grunn til at alt med Rotimatic er indisk:

 

Og nanbrød kan jo brukes til det meste. (Taco wrap, pizzabunn eller ha det med suppe).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Som Wherg sier, så er nok dette myntet på den Indiske markedet, hvor disse brødene spises oftere enn nordmenn spise grovbrød. Så det er nok helt sikkert et marked :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...