Gå til innhold

- Sony gir opp OLED til fordel for 4K


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pisspreik Sony! Dette handler om å styre unna den velkjente partyfella, å slå sammen to fester til en. De har nok regnet ut at de tjener mer på to kjøpefester enn én.

Sony er elefanten i markedet så det skulle ikke forundre meg om flere følger etter.

Alle som har belagt seg på å slå to fluer i en smekk og kjøpe 4K OLED kan se dette som en trussel. Det er bare å svare med samme mynt: Dropp 4K kjøpet før man får OLED i samme pakke. Money talks og da lytter selv Sony.

Endret av Simen1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tipper TV-kappløpet kommer til å bli noe av det samme som på mobiler. Isteden for å forbedre synlig kvalitet så vil de kjempe om å dytte mest piksler inn for å lokke til seg uvitende kjøpere.

 

Nei takk, jeg tar mye heller en kvalitets OLED 4k over en tilfeldig TV med mye større pikseltetthet.

Godt sortnivå er meget undervurdert.

Lenke til kommentar

Jeg tipper TV-kappløpet kommer til å bli noe av det samme som på mobiler. Isteden for å forbedre synlig kvalitet så vil de kjempe om å dytte mest piksler inn for å lokke til seg uvitende kjøpere.

 

Nei takk, jeg tar mye heller en kvalitets OLED 4k over en tilfeldig TV med mye større pikseltetthet.

Godt sortnivå er meget undervurdert.

 

Jeg skjønner ikke helt hva du sikter til, kvalitetsforbedringen på mobildisplay har vært stor.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

kvalitetsforbedringen på mobildisplay har vært stor.

 

 

Men er det pga pikseltetthet? Teknologi vil jo såklart utvikle seg, men det virker som det er mer fokus på antall piksler enn bildekvalitet, selv om sistnevnte også gradvis blir bedre. (iallefall utad, aner ikke hvordan det fokuseres innad hos produsentene)

 

For å si det på en annen måte da; Jeg tar mye heller en kvalitets 1920x1080 mobilskjerm enn en tilfeldig 2550x1440 skjerm. Der andre brukere kanskje bare ser på oppløsning og kjøper den som har høyest.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

 

kvalitetsforbedringen på mobildisplay har vært stor.

 

 

Men er det pga pikseltetthet? Teknologi vil jo såklart utvikle seg, men det virker som det er mer fokus på antall piksler enn bildekvalitet, selv om sistnevnte også gradvis blir bedre.

 

For å si det på en annen måte da; Jeg tar mye heller en kvalitets 1920x1080 mobilskjerm enn en tilfeldig 2550x1440 skjerm. Der andre brukere kanskje bare ser på oppløsning og kjøper den som har høyest.

 

 

Blant annet pga pixeltetthet ja, men det har vært god forbedring på andre fronter mtp kvalitet også, jeg kjenner meg ikke igjen i påstanden om ensidig fokus på oppløsning når man ser hvordan mobildisplay har utviklet seg.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

 

 

 

kvalitetsforbedringen på mobildisplay har vært stor.

 

Men er det pga pikseltetthet? Teknologi vil jo såklart utvikle seg, men det virker som det er mer fokus på antall piksler enn bildekvalitet, selv om sistnevnte også gradvis blir bedre.

 

For å si det på en annen måte da; Jeg tar mye heller en kvalitets 1920x1080 mobilskjerm enn en tilfeldig 2550x1440 skjerm. Der andre brukere kanskje bare ser på oppløsning og kjøper den som har høyest.

Blant annet pga pixeltetthet ja, men det har vært god forbedring på andre fronter mtp kvalitet også, jeg kjenner meg ikke igjen i påstanden om ensidig fokus på oppløsning når man ser hvordan mobildisplay har utviklet seg.

 

AtW

selv ville jeg valgt en 4K 24/27" til pc over 1080p OLED, for det som iriterer meg mest med min 1080p LED 24" er ikke fargene, det er alle de trappetrinn kantene på alt, skrift, symboler i windows ol.

Lenke til kommentar

Hadde jeg ikke holdt på med foto kunne sikkert 4K TN-panel vært noe for min PC-bruk.

 

Til foto vil jeg ha konsistente farger og godt sortnivå. Minimum IPS/IGZO-panel, eller aller helst OLED. 18 000 kr er definitivt for dyrt. Jeg vet det finnes en 4K IPS 24" til 8-9 tusenlapper men jeg gidder ikke betale så mye for en 24". Hadde den vært 30-35" så hadde jeg kanskje kjøpt den.

 

En annen ting er at HDMI/DP (skjermkort og skjermer) ennå er for umodent for 4K på PC.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Sony vil da tydeligvis ikke bli mitt neste kjøp. Min neste tv vil bli en OLED 4k (til en levelig pris). Kjøper ikke noen ny før det er på markedet. Hvem som vil ha pengene mine gjenstår da å se.

 

"til en levelig pris? " da må du må vente par år til.

Skjønner du nå hva Sony tenker.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...