Gå til innhold

Derfor skal din neste TV være buet (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

ja det er flott det.

men jeg ligger 90% av tiden år jeg ser på tven, fra siden, hvordan blir det når den er buet?

 

også en ting til kan dere som kan kontakte disse tv nissene, høre med dem om de kan mekke 60" monitorer.

begynner å bli et marked for dette når så mange bare streamer, og ikke trenger en tuner + mase drit i tven som bare drar opp prisen

Lenke til kommentar

ja det er flott det.

men jeg ligger 90% av tiden år jeg ser på tven, fra siden, hvordan blir det når den er buet?

 

også en ting til kan dere som kan kontakte disse tv nissene, høre med dem om de kan mekke 60" monitorer.

begynner å bli et marked for dette når så mange bare streamer, og ikke trenger en tuner + mase drit i tven som bare drar opp prisen

 

Amen til den Monitor ideen...

Ikke nødvendigvis så stor som 60",men er enig med deg i det at dagens TVer er mer en bort i mot All-in-One-PC/Forvokst Tablet-PC enn en vanlig Basic TV.

Og med tanke på alt dette oppstyret rundt og diskusjonene om NRK-Lisensen nå de siste årene kontra Streaming...,så hadde produksjonen og salget av større Monitorer vært midt i blinken.

For hver gang jeg leser en av disse artikkelene så er det nettopp det dere anbefaler uansett...,nettopp å forvandle TV om til en Monitor...

 

Så hvorfor ikke bare gjøre denne kostbare og nokså unødvendige afæren...a thing of the past...med produksjon og salg av større (Basic) Monitorer.

 

Et veldig positivt punkt blir da at produsentene kan ofre mer tid og resurser på det som virkelig teller...,nemmelig Bilde-kvaliteten...,be it...i form av underliggende Produksjons-Teknologi som f.eks. CRT,LCD("LCD-LED"),DLP,Plasma,LED(RGB-/White-light),OLED,FLCD...,etc...etc...

Eller om det er Bilde-Format-Standarder som står mest i fokus.

 

Man kan jo også forvente å se forskjellige kombinanjon av Produksjons-Teknologi og Bilde-Format-Standarder(...av den mer Høyoppløste-sorten...)...,i årene som kommer.

 

Selv om at det er OLED som viser seg å være den heteste poteten for øyeblikket...,så må jeg innrømme at jeg er veldig spendt på hvordan det vil komme til å gå me FLCD i årene som kommer...

Om det noen gang kommer til å blomstre...,med tanke på at det for tiden koster "skjorta"(...,eller kanskje en arm,eller en fot hadde vært en mer nøyaktig beskrivelse...) å produsere...,i hvertfall når det kommer til størrelsene som folk idag er så sugne etter.

 

Det er nok først or fremst i HMD-Markede at FLCD vil komme til å gjøre sitt gjennombrud...,med tanke på produksjons-kostnadder,men forhåpentilgvis også på større skjermer...om ikke så alt for mangen år...

Lenke til kommentar

ja det er flott det.

men jeg ligger 90% av tiden år jeg ser på tven, fra siden, hvordan blir det når den er buet?

 

også en ting til kan dere som kan kontakte disse tv nissene, høre med dem om de kan mekke 60" monitorer.

begynner å bli et marked for dette når så mange bare streamer, og ikke trenger en tuner + mase drit i tven som bare drar opp prisen

 

Amen til begge deler!

Lenke til kommentar

å se på en TV fra siden er allerede idag langt ifra optimalt (men uunngåelig hvis man er flere enn 1-2 personer) , jeg vil da tro at dette forsterkes vesentlig med en buet skjerm....!?

kan ikke noen som har vært på Colosseum og sitti utpå siden fortelle om sin opplevelse? Det burde jo i effekt være det samme som å sitte litt utpå siden å se en buet TV

Lenke til kommentar

Jeg mener det er en gimmick, TV er noe man ofte ser på selv om man ikke sitter pal i sentrum, og det er mer upraktisk å henge opp.

 

AtW

 

Jeg sier meg enig. Dette har like mye for seg som at telefonene skal bue en eller annen vei.

Såvidt jeg vet er det kun produsenter fra Sør-Korea som holder på med dette, noe som reflekterer det sør-koreanske markedet hvor gimmicker slår godt an.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

gee.. på hoved-artikkelbildet prioriterte øynene mine helt andre kurver enn den på skjermen.

 

Forøvrig enig i at greia er en gimmick.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ungkars-tv, så lenge "familien" sitter så spredt, som er Normalt, så vil jo dette være tilnærmet ubrukelig i overskuelig fremtid.

 

Jeg opplevde ikke at det å sitte litt på siden av den buede TVen var noe annerledes enn med vanlige TVer. Selfølgelig er den beste plassen å sitte rett foran TVen, men det gjelder også en vanlig TV.
Lenke til kommentar

Egner seg sikker perfekt i store kinoer, men i stuen på mindre TVer? Neppe

TVer under 60" tror ikke jeg egner seg så godt med buet form, men går man opp til 75" som var størrelsen jeg sjekket, så fikk du en dybde følelse som jeg aldri har opplevd fra en TV, så at det er gimmick som ATW sier er bare tull. Kommer de med 40" å buet fasong, så kan jeg være enig i at det er kun gimmick.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Så på en buet TV på Expert forleden, til omlag 30 laken. Den hadde 4k oppløsning og kjørte en eller annen demo som kvinnfolket ble så fascinert av. Bildet var selvfølgelig krystallklart og pent å se på. Det første jeg imidlertid la merke til var at skjermoverflaten var speilblank, og at lyset i taket på butikken ble reflektert i flere retninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...