Gå til innhold

Nå har Chromecast endelig blitt lansert i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt denne noen mns nå. Kjøpt på Komplett til en billig penge. Ble veldig skuffet. Skjønner ikke helt poenget. Youtube og Netflix er i de fleste tver og har sin egen "remote". Og spotify fungerer bare gjennom webplayer. Fikk heller ikke til å klone bildet fra nettleser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe en slik til datteren min slik at hun kan streame Netflix fra iPhone/iPad/stasjonær PC direkte til TVen.

 

Regner med at Chromecast bør være greit å bruke for en teknisk kompetent 12-åring?

 

Om hu har iphone eller ipad så er apple tv bedre alternativ enn chromecast.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vurderer å kjøpe en slik til datteren min slik at hun kan streame Netflix fra iPhone/iPad/stasjonær PC direkte til TVen.

 

Regner med at Chromecast bør være greit å bruke for en teknisk kompetent 12-åring?

Om hu har iphone eller ipad så er apple tv bedre alternativ enn chromecast.

 

Nei, hvis dattern til "kimaasen" kun skal bruke Netflix så er Chromecast et bedre alternativ, da den er billigere.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde virkelig håpet på at vi kunne få kjøpe hardware fra norske Play Store nå, men må dessverre vente litt lengre ser det ut til. At Chromecast, Play Movies og Play Music har kommet til landet de siste dagene er uansett gode nyheter. Godt å se at Google har de skandinaviske landene nogenlunde høyt oppe på listen sin.

 

Elkjøp har eneretten?? Chromecast selges også på Siba.... Kjøpte en for et par uker siden til kr 490,-. Får vel benytte meg av angreretten og kjøpe en på Elkjøp til kr 290,- isteden.

Den du kjøpte på Siba er nok en gråimport fra USA med amerikansk strømadapter. Den Elkjøp nå starter å selge er modellen beregnet for det norske markedet. Jeg har selv to Chromecasts kjøpt i USA og siden man ikke trenger strømadapteret dersom man har en TV med USB så fungerer de helt ypperlig.

Endret av jenskristian
Lenke til kommentar

 

Vurderer å kjøpe en slik til datteren min slik at hun kan streame Netflix fra iPhone/iPad/stasjonær PC direkte til TVen.

 

Regner med at Chromecast bør være greit å bruke for en teknisk kompetent 12-åring?

 

Om hu har iphone eller ipad så er apple tv bedre alternativ enn chromecast.

Vi har AppleTV nede i stua. Jeg ser ingen grunn til at hun trenger en AppleTV kun for Netflix :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Chromecast fungerer ypperlig for bruk med Netflix og det at den kan brukes fra både Android og iPhone må jo være helt topp. Da kan ikke bare datteren din, men også andre med Androidtelefoner bruke den. Nå som SDK-en er åpnet opp for alle utviklere gjør jo at det bare kommer flere og flere apper med støtte for Chromecast.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Vurderer å kjøpe en slik til datteren min slik at hun kan streame Netflix fra iPhone/iPad/stasjonær PC direkte til TVen.

 

Regner med at Chromecast bør være greit å bruke for en teknisk kompetent 12-åring?

Om hu har iphone eller ipad så er apple tv bedre alternativ enn chromecast.
Nei, hvis dattern til "kimaasen" kun skal bruke Netflix så er Chromecast et bedre alternativ, da den er billigere.

Chromecast blir billig, men ikke bedre. Du får med netflix app på apple tv

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Vil den fungere med en prosjektor med HDMI-inngang også, eller må man ha TV?

Så lenge den har HDMI-inngang bør den fungere helt fint. Husk imidlertid at den trenger strøm, enten fra medfølgende USB-kabel som plugges i TV/prosjektor eller fra medfølgende strømadapter.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Google skal begynne å selge nexus 5 og nexus 7 wifi også i Norge

 

https://support.google.com/googleplay/answer/2462844

Nexus 5 har vel vært her en stund? Jeg kjøpte den i alle fall i Norge for en god stund siden. Knallbra med plain android uten mølet til Samsung, HTC, etc

Nå tror jeg han tenkte på at de skal selge Nexus 5 og Nexus 7 via Norske play store.

Fra Googles pressekontakt: "Vi er ikke helt klare til å begynne å selge hardware i Play Store i Norge, og jeg har dessverre ikke noe info om når Nexus-enheter kommer til salgs der."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...