Gå til innhold

Sniktitt: Samsung Galaxy S5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syns designet er helt greit. Det innvendige er mer enn godt nok. Det jeg er usikker på er lading. Er det ikke opplegg for verken dokk eller trådløs lading?

Har S4 Active og det styret med ladeluke er rett frem noe forbanna dritt..

Jeg syns designet er helt greit. Det innvendige er mer enn godt nok. Det jeg er usikker på er lading. Er det ikke opplegg for verken dokk eller trådløs lading?

Har S4 Active og det styret med ladeluke er rett frem noe forbanna dritt..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"en tilkoblet telefon som hjelper dem å holde seg i form"

Samsung bommet totalt med sin "S4 Active" telefon da de ikke hadde støtte for den mest utbredte standarden innen treningsutstyr, ANT+.

Har de lært av sine feil og gitt S5 denne støtten? Jeg rengner med at de har gjort det siden standard S4 hadde dette.

Saken er nettopp det at å ha en "vanntett" (sprutsikker) telefon som markedsføres for aktiv utebruk og "holde deg i form" har liten hensikt uten ANT+ støtte.

 

Jeg vurderte Samsung sin S4a ved kjøp av ny telefon i desember, men pga. dette punktet ble det igjen iPhone med 5S da det ikke var verdt å bytte plattform for å gå til en standard S4.

Forøvrig noen som har lagt merke til hvordan Samsung stadig går etter Apple på flere områder? De lanserer S5 når iPhone 5S er i markedet. Kunne ikke samsung i det minste turt å ha litt mer orginale produktnavn?

 

Kanskje Samsung skulle byttet navn til "Sameasu".

Ellers blir det spennende å se om alle fandroids går like langt i kritikken av "fingeravtrykksensor" denne gangen :p. En funksjon jeg elsker på iPhone 5S og som mange nok vil elske på S5.

 

EDIT:

Får man med et cleaning/piperensesett med telefonen siden de har laget drøssevis av små hull hvor skitten skal feste seg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel like greit at jeg ikke har noen grunn til å få meg ny mobil. Men om det hadde vært nødvendig, så måtte det jo ha blitt denne.

Om folk syns den ikke ser så bra ut så er det jo bare å sette i gang med å fikse på den. Android lar deg nok det.

Annet deksel kommer jo også (Som vanlig).

 

Utenom så lurer jeg virkelig på hvor langt de kan komme på spill fronten; med denne telefonen så MÅ jo grunnlaget være lagt for noe kult!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nesten fristet til å kjøpe denne kun pga MicroSD-plass.

 

Google kommer til å forhindre bruken av SD kort snart uansett, så den kortplassen blir i praksis ubrukelig. Ihvertfall for apps. Du kan fremdeles lagre dine egne ting der, men f.eks. Spotify offline vil ikke fungere på SD kortet.

Lenke til kommentar

Samsung S5 vs. Sony Z2

 

(Egenskap) - (S5) - (Z2)

Materiale - Plastikk - Glass og aluminum

Vanntetthet - 1 meter - 1,5 meter

Prosessor - Snapdragon 800 - Snapdragon 801

Ram - 2Gb - 3Gb

Kamera - 16mp - 21mp

Åpne luke for lading - Ja - Nei

Batteri - 2800 mah - 3200 mah

Fingeravtrykkleser - Ja - Nei

Pris - Rundt 6000 - Rundt 6000

 

Som vi ser vinner Z2 på de fleste områder

Lenke til kommentar

Samsung S5 vs. Sony Z2

 

(Egenskap) - (S5) - (Z2)

Materiale - Plastikk - Glass og aluminum

Vanntetthet - 1 meter - 1,5 meter

Prosessor - Snapdragon 800 - Snapdragon 801

Ram - 2Gb - 3Gb

Kamera - 16mp - 21mp

Åpne luke for lading - Ja - Nei

Batteri - 2800 mah - 3200 mah

Fingeravtrykkleser - Ja - Nei

Pris - Rundt 6000 - Rundt 6000

 

Som vi ser vinner Z2 på de fleste områder

 

Samsung S5 har Snapdragon 801 med 200Mhz mer.

men ellers har du rett :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

"en tilkoblet telefon som hjelper dem å holde seg i form"

 

Samsung bommet totalt med sin "S4 Active" telefon da de ikke hadde støtte for den mest utbredte standarden innen treningsutstyr, ANT+.

Har de lært av sine feil og gitt S5 denne støtten? Jeg rengner med at de har gjort det siden standard S4 hadde dette.

Saken er nettopp det at å ha en "vanntett" (sprutsikker) telefon som markedsføres for aktiv utebruk og "holde deg i form" har liten hensikt uten ANT+ støtte.

 

Jeg vurderte Samsung sin S4a ved kjøp av ny telefon i desember, men pga. dette punktet ble det igjen iPhone med 5S da det ikke var verdt å bytte plattform for å gå til en standard S4.

Forøvrig noen som har lagt merke til hvordan Samsung stadig går etter Apple på flere områder? De lanserer S5 når iPhone 5S er i markedet. Kunne ikke samsung i det minste turt å ha litt mer orginale produktnavn?

 

Kanskje Samsung skulle byttet navn til "Sameasu".

Ellers blir det spennende å se om alle fandroids går like langt i kritikken av "fingeravtrykksensor" denne gangen :p. En funksjon jeg elsker på iPhone 5S og som mange nok vil elske på S5.

 

EDIT:

Får man med et cleaning/piperensesett med telefonen siden de har laget drøssevis av små hull hvor skitten skal feste seg?

 

Snakk om original produkt navn. Du vet vel at Samsung Galaxy S serien var ute før Iphone begynte å bruke -s- betegnet vel?

 

Samsung galaxy S kom ut i 2010, mens iphone 4s den første iphonen som brukte s betegnelsen kom ut i 2011.

 

Er vel mer som at apple som kopiere samsung, hvis noen av dem skulle kopiere fra hverandre. når det gjelder navn og betegnelse. Men nå er det slik det er og det er ikke noe å gjøre om det, og det virker ikke som om at apple og samsung saksøker hverandre over akkurat dette.

 

Faktisk er disse hullene ikke et problem. man kan alltid bytte bakdeksel på en samsung hvis dette skulle være en ihuga problem. Er selv ikke fan av denne original bakdekselet, men det plager meg ikke, siden hadde jeg skaffet meg denne telefonen hadde jeg bare kjøpt meg ny bakdeksel til telefonen, med en som ligner Note3 sin, så snart noen får lagd det klart.

 

prøv å gjør litt research nestegang er du snill.

 

Uansett kommer sikkert sony Z2 til å bli min neste telefon, evt Z2 compact hvis de ikke bruker en evighet på den. hvis ikke LG lager en G3 modell. Likte LG G2 ganske godt. selv om jeg bruker S4 idag.

Lenke til kommentar

 

Samsung S5 vs. Sony Z2

 

(Egenskap) - (S5) - (Z2)

Materiale - Plastikk - Glass og aluminum

Vanntetthet - 1 meter - 1,5 meter

Prosessor - Snapdragon 800 - Snapdragon 801

Ram - 2Gb - 3Gb

Kamera - 16mp - 21mp

Åpne luke for lading - Ja - Nei

Batteri - 2800 mah - 3200 mah

Fingeravtrykkleser - Ja - Nei

Pris - Rundt 6000 - Rundt 6000

 

Som vi ser vinner Z2 på de fleste områder

 

Samsung S5 har Snapdragon 801 med 200Mhz mer.

men ellers har du rett :)

Beklager feilen, men det du sier stemmer nok siden 800 prosessoren ikke kan klokkes til mer enn 2,3 Ghz. Skrev bare av artikkelen over som da har feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

"en tilkoblet telefon som hjelper dem å holde seg i form"

 

Samsung bommet totalt med sin "S4 Active" telefon da de ikke hadde støtte for den mest utbredte standarden innen treningsutstyr, ANT+.

Har de lært av sine feil og gitt S5 denne støtten? Jeg rengner med at de har gjort det siden standard S4 hadde dette.

Saken er nettopp det at å ha en "vanntett" (sprutsikker) telefon som markedsføres for aktiv utebruk og "holde deg i form" har liten hensikt uten ANT+ støtte.

 

Jeg vurderte Samsung sin S4a ved kjøp av ny telefon i desember, men pga. dette punktet ble det igjen iPhone med 5S da det ikke var verdt å bytte plattform for å gå til en standard S4.

Forøvrig noen som har lagt merke til hvordan Samsung stadig går etter Apple på flere områder? De lanserer S5 når iPhone 5S er i markedet. Kunne ikke samsung i det minste turt å ha litt mer orginale produktnavn?

 

Kanskje Samsung skulle byttet navn til "Sameasu".

Ellers blir det spennende å se om alle fandroids går like langt i kritikken av "fingeravtrykksensor" denne gangen :p. En funksjon jeg elsker på iPhone 5S og som mange nok vil elske på S5.

 

EDIT:

Får man med et cleaning/piperensesett med telefonen siden de har laget drøssevis av små hull hvor skitten skal feste seg?

 

Snakk om original produkt navn. Du vet vel at Samsung Galaxy S serien var ute før Iphone begynte å bruke -s- betegnet vel?

 

Samsung galaxy S kom ut i 2010, mens iphone 4s den første iphonen som brukte s betegnelsen kom ut i 2011.

 

Er vel mer som at apple som kopiere samsung, hvis noen av dem skulle kopiere fra hverandre. når det gjelder navn og betegnelse. Men nå er det slik det er og det er ikke noe å gjøre om det, og det virker ikke som om at apple og samsung saksøker hverandre over akkurat dette.

 

Faktisk er disse hullene ikke et problem. man kan alltid bytte bakdeksel på en samsung hvis dette skulle være en ihuga problem. Er selv ikke fan av denne original bakdekselet, men det plager meg ikke, siden hadde jeg skaffet meg denne telefonen hadde jeg bare kjøpt meg ny bakdeksel til telefonen, med en som ligner Note3 sin, så snart noen får lagd det klart.

 

prøv å gjør litt research nestegang er du snill.

 

Uansett kommer sikkert sony Z2 til å bli min neste telefon, evt Z2 compact hvis de ikke bruker en evighet på den. hvis ikke LG lager en G3 modell. Likte LG G2 ganske godt. selv om jeg bruker S4 idag.

iPhone 3ga kom vel strengt talt før 4s

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...