Gå til innhold

Skaffer gigabit-linje til hvert hus og hytte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bor på Hjelmeland - flytta fra fiber til adsl - så dette blir interessant. "Hvert" hus og hytte, godt jeg har gravemasking tilgjengelig, for her skal det graves. Bor 6km utenfor kjernen i "feil" retning. Prøvde Lyse nå, de hadde ikke oversikten helt enda, men planen var at alle skal få. Savner fiber, så krysser virkelig fingra for dette.. Blir spennende å se oversiktskratet deres som de skal sende på mail.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Hvor mye av fiberutstyret er annerledes for linjer hvor maks hastighet er 100 Mbit kontra 1 Gbit? Bruker de andre fiberkabler, eller er det bare utstyret hos ISP som er oppgradert?

 

ikke kabelen, fiber kabel kan støtte minst 1 Tbit....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Uretferdig! her sitter jeg med 5/0.5 nett fra Telenor 6-10 min gangavstand fra Asker sentrum.... eneste grunnen til at Telenor sa nei til fiber var at det var for få folk som ville ha det.... Altibox har ikke spurt oss enda, men de ville ha sakt ja...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor har det seg slik at hver gang det dukker opp en sak som denne kommer det kommentarer om at folk ikke trenger slike hastigheter?

Det er så inn i hampen trangsynt at jeg blir svett!

Ingen tvil om at det er trangsynt og korttenkt. Det er sikkert snakk om misunnelse også i noen tilfeller.

 

Håper det blir fiber på oss(borettslaget) til neste år. 100/100 til 300kr mnd. frister veldig :)

Ca. om en uke så stemmer vi over tilbudet ;)

Endret av Uderzo
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

 

Uretferdig! her sitter jeg med 5/0.5 nett fra Telenor 6-10 min gangavstand fra Asker sentrum.... eneste grunnen til at Telenor sa nei til fiber var at det var for få folk som ville ha det.... Altibox har ikke spurt oss enda, men de ville ha sakt ja...

Hahaha, tror du ja.

Altibox hadde sakt ja... for hos en venn i nærheten sa Telenor også nei, og der var det sammme antal % som svarte nei, så kom Altibox etterpå, og for dem var det nokk....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...