Gå til innhold

Slik ser PS4 ut på innsiden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var ikke mye "pen" eller voldsomt imponerende innmat det her nei, men de skal ha for et ganske rent og ryddig hovedkort. Nå er det litt for tidlig å kommentere rundt noe som helst enda men om det skulle vise seg at det ikke er noen utfordringer med verken kjøling, ytelse eller støynivå på PlayStation 4 så fortjener virkelig Sony en fjær i hatten sammenlignet med Microsoft som tross alt har på på papiret svakere maskinvare, ekstern strømforsyning og vesentlig større volum i sin konsoll.

 

For meg virker det som om Microsoft kanskje har latt seg skremme litt vell mye av "Red-ring-of-Death" / "Red-ring-of-Doom" fra Xbox 360 og gardert seg noe voldsomt når det kommer til volum og kjøling på sin konsoll iforhold til Sony. Så vil tiden vise om det har noe særlig for seg eller om den rett og slett bare er større enn hva som strengtatt er nødvendig eller ikke. Ser liksom ikke helt for meg at disse AMD APU-ene med såpass lav klokkefrekvens og det hele skal pøse ut så alt for mye varme.

Lenke til kommentar

Første reaksjon var at hovedkortet var stort og tomt.

Men regner med det er billigere å ha et stort kort du kan koble alt rett til en å bruke et mindre å dra en haug av kabler.

 

Vifta virket stor nok for meg, virker noe større en de som brukes I skjermkort og de kvitter seg med over 200 watt. Kjøleribba på den andre siden virket litt liten men regner med den holder siden det ikke hadde vært noe problem å lage den 2 cm dypere. Vifta blåser lufta gjennom psu på vei ut.

 

Orginale 360 hadde ikke heatpipes etter det jeg forsto, regner heller ikke med at de var så gode til temisk kontroll på den tiden. Så lenge boksen bare skrur seg av er det kun iriterende.

 

Eneste ankepunktet er vel at tett plaserte kjøleribber ikke liker støv særlig godt.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...