Gå til innhold

Se direkte: Vil AMD lansere et helt nytt Radeon-skjermkort?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

300 GB/s? Hva er max med PCI-e 3.0?

Jeg fikk ikke med meg de tallene, men minnebåndbredden (GPU-grafikkminne) er noe helt annet og mye høyere enn båndbredden på PCIe-bussen. Det er helt vanlig og ingen feil eller logisk kortslutning.

 

Til deg over her: 1 GB/s per lane og per retning. PCIe-x16 3.0 porten har altså 16 GB/s både til og fra skjermkortet samtidig. I den grad det er meningsfylt å summere så tilbyr altså grafikkporten inntil 32 GB/s.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Konklusjonen så langt:

 

290 = Ny GPU

280 = Tahiti

270 = Pitcairn

260 = Bonaire

250 = Cape Verde eller Oland

 

Heldigvis lanserer de en ny GPU (290 og 290X), men resten er rebrands av 7000 og 8000 serien, slik som Nvidia også gjorde med 700-serien.

 

Ut i fra specs så kommer nok 290 til å bli raskeste single-card GPU på markedet. Iallefall i noen måneder fremover... :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spillytelsen på 290 er jo fremdeles bare gjetting. Jeg krysser fingrene for at AMD får noe som konkurrerer godt med 780 slik at vi får en god prisnedgang i skiktet over 7970/680/770. Det er virkelig på tide snart 2 år etter den generasjonen kom ut.

 

Jeg angrer likevel ikke på at jeg gikk for 780 for 1mnd siden, når hverken ytelse eller butikkdato er bekreftet. Men jeg håper i det minste at de som hopper etter meg får en bedre pris uansett hva de velger av 780 eller 290. Ellers kan det bli utrolig kjedelig å vente på 20nm sent i 2014...

Lenke til kommentar

Spillytelsen på 290 er jo fremdeles bare gjetting. Jeg krysser fingrene for at AMD får noe som konkurrerer godt med 780 slik at vi får en god prisnedgang i skiktet over 7970/680/770. Det er virkelig på tide snart 2 år etter den generasjonen kom ut.

Med en 512-bit minnebus, det antallet transistorer og AMD sin GCN arkitektur som er mer fokusert på spill så bør de iallefall matche ytelsen til Titan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...