Gå til innhold

? Om ti år vil halvparten av spelutviklarane vere kvinner.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Av de vi hører om spillutviklingsmiljø er det langt i fra kvinne-kompatibelt, som andre mannsdominerte yrker har de har mange lange dager, stressende deadlines og det blir satt høye krav.

 

Problemet er mindre at kvinner ikke får lov og mer at de ikke har lyst til, og med mindre spillindustrien gjør større endringer i sine arbeidsformer vil vi nok ikke se noen større forskjell i kjønnsfordelingen.

 

Og når vi snakker om kjønnsroller, dette kommer ikke lenge etter at Lionhead ga ut en video som selv en antifeminist som meg mener at spiller på idiotiske stereotyper.

 

Greit nok at tanken er en kvinne, det er helt ok, men du tar ikke å gjør om den "gamle tanken" til en ranger og så lar han beholde rollen som gruppeleder. Og når en kvinne er tank med skjold kan hun ikke tegnes som en spinkel liten jente, gi henne litt kjøtt på beinet det er tross alt tanken vi snakker om. Og en ranger trenger bare en slik overkropp hvis han kjemper med sverd, skal han bare bruke armbrøst og lærbeskyttelse lager du han spinklere.

Lenke til kommentar

Tror at kvinner kunne bidratt med veldig mye positivt, spesielt på den visuelle siden som grafikk, teksturer osv.

Jeg vet du bare sier dette fordi det er politisk korrekt og høres fint ut, men la meg prøve og rive vekk illusjonen du har skapt for deg selv og prøve å gi et glimt av den virkelige verden.

 

Hva kan en kvinne gjøre med "grafikk, teksturer osv." som ikke også en mann kan gjøre?

 

Helt spesifikt, hva er grunnlaget ditt for den påstanden?

 

Vel, svar gjerne men for å spare tid vil jeg gå ut i fra at du ikke har noe solid å presentere, så da vil jeg som oppfølgingsspørsmål spørre om du har noe som bare hinter til at dette er noe med en sannhetsverdi i seg?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg har utviklerjobb, og det er ikke overraskende en veldig mannsdominert bransje. Derfor har jeg mine tvil om at det kommer til å være realisert på 10 år. Faktisk er ikke 10 år så lang tid. Det tar 5 år gjøre ferdig skole, så da må det starte snart en sinnssyk mengde damer på siv.ing. data for å ta igjen gutta på antall. Jeg tror også at en stor andel av kvinnelige utviklere, spesielt i utlandet, er karrièrepersoner som sikter mot mer "seriøse" oppgaver, mens oppfatningen av spillutvikling er jo at det er en liten gruppe ekstremt dedikerte nerder i et uformelt miljø jobber døgnet rundt med rent kodetekniske oppgaver. Jeg håper det blir mange flere kvinnelige utviklere, også på spill-siden, men som sagt, så syntes jeg at 10 år er litt optimistisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...