Gå til innhold

Test: Fractal Design Arc XL


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

FD har gode løsninger og ser bra ut, men lider litt av lav utsalgspris mht. matrialvalg. Hadde absolutt vurdert f.eks. mer solide full alu utgaver til en langt høyere pris.

Lenke til kommentar

Ingen hjul på så stort kabinett = fail

 

Jeg vet ikke med deg, men jeg flytter ikke mye på kabinettet mitt, det står ganske fint planta på samme sted, og når jeg flytter på det må det løftes uansett. Så jeg ser ikke hvorfor det er fail å ikke ha hjul på kabinettet.

 

FD har gode løsninger og ser bra ut, men lider litt av lav utsalgspris mht. matrialvalg. Hadde absolutt vurdert f.eks. mer solide full alu utgaver til en langt høyere pris.

 

Kunne ikke vert mer enig, feks en delux serie, som tar det gode i mini/r4/xl men lager det kun av aluminium(slik som lian li gjør) oppgraderer støydempingen enda et hakk, og gjør det mer vannkjølingsvenlig med plass til store radiatorer i front, 360 i mini/miditoweret og 480 i maxitoveret.

Gjerne med mulighet for børsta finnish på hele kabinettet. Samt noen føtter av metall og ikke av plastikk,

 

Jeg hadde forhåndsbestilt et slikt mini- eller midi-tower på sekundet, i hvertfall om de hadde klart å beholde størrelsen og stilen.

 

Men FD trenger så absulutt en litt dyrere serie med høyere kvalitet. Det nermeste man kommer er nok Lian Li, men de sliter med noen teite løsninger, og mangel på støydemping.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Ingen hjul på så stort kabinett = fail

 

Jeg vet ikke med deg, men jeg flytter ikke mye på kabinettet mitt, det står ganske fint planta på samme sted, og når jeg flytter på det må det løftes uansett. Så jeg ser ikke hvorfor det er fail å ikke ha hjul på kabinettet.

Eit så stor kabinett står ofte på golvet. Der er det kjekt å få vaske og støvsuge litt. Utan hjul så er det mykje meir styr å flytte på. Mitt CM Stacker STC-T01 har hjul og er veldig enkelt å flytte litt på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eit så stor kabinett står ofte på golvet. Der er det kjekt å få vaske og støvsuge litt. Utan hjul så er det mykje meir styr å flytte på. Mitt CM Stacker STC-T01 har hjul og er veldig enkelt å flytte litt på.

 

Pluss at et kabinett med hjul samler støv under kassa. Det skjer ikke med et kabinett som står fast på gulvet.
Lenke til kommentar

For tungt, for rimelig og feil materialevalg. Få opp prisen med 500-1k og lag noe ordenlig. Et godt kabinett kan man ha i mange år gjennom utallige oppgraderinger av maskinvaren, ikke noe man sparer seg til fant på.

Så sant som det er sagt.

Hvordan er rad muligheter her egentlig? Ser ut som 420 topp og 280 front skal gå. 45 tykkelse topp og 30 i front trolig.

Lenke til kommentar

Her er løsningen:

http://www.clasohlson.com/no/Møbelhjul/Pr306819000

Fungerer helt utmerket.

 

Meh, slikt er for smått...jeg gikk for slike til server-boksen min:

http://www.amazon.com/Steelex-D2598-3-Inch-150-Pound-Swivel/dp/B0000DD1E3

 

:thumbup:

 

Kabinettet, PC-343B, kom med slike Clas Ohlson-hjul som du linker til, men når kabinettet var ferdig moddet og med innmat, så gav hjulene fra seg lyder av plast i pine hver gang jeg skulle flytte litt på det.

 

Og jeg vurderer slike:

http://www.amazon.com/gp/product/B003E7EI2W

 

...just for lolz på mitt nåværende PC-V1020. :D

Lenke til kommentar

Pluss at et kabinett med hjul samler støv under kassa. Det skjer ikke med et kabinett som står fast på gulvet.

 

Du er klar over at nesten alle kabinett i dag har 1-2cm klaring pga inntak av luft for PSU og/eller vifte i botnen? Dette vil og dra inn støv under kabinettet.

 

Er dere så røtine at dere ikke klarer å løfte pc'n deres 30cm til venstre å dra under moppen så fortjener dere ikke å ha stasjonær pc...

 

Er snakk om å gjere det litt enklare for seg sjølv då veit du.

Endret av Gazer75
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzWgwc

 

 

Pluss at et kabinett med hjul samler støv under kassa. Det skjer ikke med et kabinett som står fast på gulvet.

Du er klar over at nesten alle kabinett i dag har 1-2cm klaring pga inntak av luft for PSU og/eller vifte i botnen? Dette vil og dra inn støv under kabinettet.

Er dere så røtine at dere ikke klarer å løfte pc'n deres 30cm til venstre å dra under moppen så fortjener dere ikke å ha stasjonær pc...

Er snakk om å gjere det litt enklare for seg sjølv då veit du.

som sagt, hvis du ikke klarer å lette pc'n 30 cm til sia så er du røtin. "enklere for seg sjøl" har du hørt på tull..

Lenke til kommentar

 

 

Ingen hjul på så stort kabinett = fail

Jeg vet ikke med deg, men jeg flytter ikke mye på kabinettet mitt, det står ganske fint planta på samme sted, og når jeg flytter på det må det løftes uansett. Så jeg ser ikke hvorfor det er fail å ikke ha hjul på kabinettet.
Eit så stor kabinett står ofte på golvet. Der er det kjekt å få vaske og støvsuge litt. Utan hjul så er det mykje meir styr å flytte på. Mitt CM Stacker STC-T01 har hjul og er veldig enkelt å flytte litt på.

- Ta tak under fronten på kabinettet.

- Løft opp 1-2cm.

- Flytt 30cm til siden

- Gjenta prosedyren for bakre del av kabinettet.

- Tørk støv / Vask

- Repeter de 4 første punktene, dog flytt til motsatt side.

Endret av Dummst
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle ønske man kunne tatt vekk dei to øverste cd-rom stasjonane. Auk høgda med 2-3 centimeter og vips so kan man ha dei heftigaste 360mm radiatorane i kabinettet. Ønsker virkelig å bytte ut elysium kabinettet mitt.

 

Kjem vel sikkert noken som modder det snart ;)

Monsta 480 i taket da snakker vi. Det krever dog 10.5 cm minimum ned til hovedkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...