Gå til innhold

Dette får norske ledere til å forkaste søknaden din


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Whohooo... "The Perfect World"... :sick::roll:

 

Jeg er glad jeg kun har "nicket" på nett, muligns fornavn, er på facebook med fake navn så de som kjenner meg vet uansett hvem jeg er der. :)

 

:p

 

 

Faren for oss er å bli ekskludert pga vi ikke har et gjennomsiktig it liv. Jeg har fått en jobbavslag pga jeg ikke hadde fjesboka, tenk på den du

J

  • Liker 4
Lenke til kommentar

I internettets barndom var det selvsagt at man ikke spredte navnet sitt rundt overalt, men passet på å gjemme seg bak et kallenavn. Etterhvert som fjøsbok og andre tilsvarende tjenester dukket opp begynte folk flest å endre holdninger rundt dette, med de konsekvenser det da måtte innebære. Det er aldri bra å spre sitt privatliv for alles øyne, da ender man opp med å måtte passe på hva man sier i enhver sammenheng. Uansett hvor politisk korrekt man mener å måtte være er det alltid noen som tar det ille opp / tolker det feil, så man kan egentlig aldri vinne. Argumenter som at "skal jeg ikke få lov til å være meg selv?" blir litt for grunne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Whohooo... "The Perfect World"... :sick::roll:

 

Jeg er glad jeg kun har "nicket" på nett, muligns fornavn, er på facebook med fake navn så de som kjenner meg vet uansett hvem jeg er der. :)

 

:p

 

Faren for oss er å bli ekskludert pga vi ikke har et gjennomsiktig it liv. Jeg har fått en jobbavslag pga jeg ikke hadde fjesboka, tenk på den du

Hvor var dette? Ikke et sted jeg kunne tenke meg å jobbe

Lenke til kommentar

 

Whohooo... "The Perfect World"... :sick::roll:

 

Jeg er glad jeg kun har "nicket" på nett, muligns fornavn, er på facebook med fake navn så de som kjenner meg vet uansett hvem jeg er der. :)

 

:p

 

 

Faren for oss er å bli ekskludert pga vi ikke har et gjennomsiktig it liv. Jeg har fått en jobbavslag pga jeg ikke hadde fjesboka, tenk på den du

J

Er det i det heletatt lovlig?
Lenke til kommentar

Jeg forstår at det er slik, og syns på mange måter det er veldig bra. Samtidig vet jeg med meg selv at jobb og karriere ikke er alt. Selv om jeg også opptrer profesjonelt i jobbsammenheng kan det være lett å "glemme av seg" med en kjip eller teit kommentar på ett festbilde man ble tagget på. Og det skal medføre at jeg ikke får den jobben jeg ønsker, eller enda verre - en jobb i hele tatt?

 

Jeg håper i alle fall de tar innholdet de finner med en klype salt og kanskje ikke vektlegger engangstilfeller så fryktelig mye... :)

Lenke til kommentar

<p>Så med andre ord skal man ikke kunne være seg selv i frykt for å ikke få "drømme jobben"...</p>

 

Selvsagt skal man være seg selv, det er ikke det denne artikkelen handler om. Det handler om å behandle andre mennesker med respekt og ikke være en komplett idiot. Er man en av delene eller begge fortjener man ikke å få en jobb, så enkelt er det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er det vel svært lite av det jeg ytrer på Facebook som ligger ute i all offentlighet da men. Eller forventer arbeidsgiver at jeg skal legge ham til på vennelisten?

Eneste er jo om man skriver noe lurt i kommentarene på disse avisene som bruker facebook integrert kommentering. Eller har de kanskje tilgang på noe ala "Big Data" :D

Lenke til kommentar

Det er da de færreste som har åpen facebookprofil? Jeg googler navnet mitt innimellom, og er vel et par poster jeg skal redigere "just in case" neste gang jeg søker jobb... man vet jo aldri hva folk kan mene er rasistisk/kranglete, da dette er svært individuelt. Jeg legger lista høyt før jeg definerer noe som noen av disse... dog kan jeg få et problem hvis folk snoker for mye i postene mine, alle oss med endel poster har vel matet troll minst en gang eller to, eventuelt lekt litt troll selv :p

Lenke til kommentar

<p>Så med andre ord skal man ikke kunne være seg selv i frykt for å ikke få "drømme jobben"...</p>

 

Jeg er glad at jeg føler jeg kan være meg selv uten å få problemer med denne verstinglisten. Det er ikke til å unngå at jeg av å til er litt sta eller frekk, men håper ikke jeg fremstår som kranglete og uhøflig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At over halvparten av norges arbeidsgivere ikke ansetter personer som ytrere sine politiske meninger er skremmende. Jeg syns de skal skamme seg, for å være så firkanta og prøve å skape en perfekt verden med uperfekte mennesker er latterlig. Feige ledere, vil jeg påstå.

Og festbilder? Virkelig? Nei, om arbeidsgiver krever at du ikke skal ha et normalt sosialt liv, så er ikke arbeidsplassen vært 5er'n heller.

 

Jeg kan skjønne det om man skal representere et selskap, politisk parti, land etc. Men for en vanlig ansatt? Blærgh.

 

Ærlighet fremfor tvunget stillhet!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...