Gå til innhold

Dette får norske ledere til å forkaste søknaden din


Anbefalte innlegg

Joda, men jeg lurer jo også på hvem det er som absolutt ikke vil opprette en Facebookkonto.. Hvorfor er det farlig at navnet ditt eksisterer på nett? Det eksisterer sannsynligvis allerede både i telefonkatalogen og på skattelistene, eller at noen har nevnt deg på en eller annen måte i en eller annen sammenheng. Da er det bedre å ha litt kontroll. Med en Facebookside kan du ha navnet ditt, og det er det, eller du kan forme det litt som flere har sagt, som en CV. Jeg ser liksom ikke problemet med å opprette profilen, selv om du tror at CIA og FBI er superinteressert i deg. De får ikke noe mer ut av din Facebookside enn du gir dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skal man med så sterkt markeringsbehov som Facebook-tilhengerne gjerne gidder å henge der for. Er det så viktig at man skal bruke store deler av sin fritid på å være sosial foran PC-skjermen?

 

Holder det ikke å chat'e litt, Skype litt? Ja, jeg vet at Facebook har en del fancy opplegg. Men er det så viktig at ting må forbli sticky ??

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får ikke jobb grunnet manglende fjesbok konto... he, he. Sprøtt. Jeg undrer litt på slags stillinger det dreier seg om ?

 

I mitt tilfelle var det nattevakt som resepsjonist på et hotell. Men jeg tror ærlig talt ikke dette er et utbrett problem. Men hvem vet i fremtiden,hehe ;.)

 

 

Joda, men jeg lurer jo også på hvem det er som absolutt ikke vil opprette en Facebookkonto.. Hvorfor er det farlig at navnet ditt eksisterer på nett? Det eksisterer sannsynligvis allerede både i telefonkatalogen og på skattelistene, eller at noen har nevnt deg på en eller annen måte i en eller annen sammenheng. Da er det bedre å ha litt kontroll. Med en Facebookside kan du ha navnet ditt, og det er det, eller du kan forme det litt som flere har sagt, som en CV. Jeg ser liksom ikke problemet med å opprette profilen, selv om du tror at CIA og FBI er superinteressert i deg. De får ikke noe mer ut av din Facebookside enn du gir dem.

 

Hvorfor jeg absolutt ikke vil opprette facebook konto? Nei,hvorfor skulle jeg være med å sponse noe slikt jeg ikke finner det snev underholdene? Facebook er jo nærmest som et virus, samler inn søkevaner,interesser osv også mens man er avlogget og hver gang man logger på så sendes dataen inn til facebook. Jeg gidder ikke ta meg bryet til å gå rundt dette og jeg vil som sagt ikke støtte noe som jeg absolutt ikke har sansen for.

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Jeg slettet facebooken min etter at jeg ikke fant bruken for det. De jeg snakker med har jeg kontakt med på andre måter og det eneste facebook gjør for meg er å sløse tida mi. Har både twitter, linkedin og instagram, men Facebook er som sagt tidligere i denne tråden, et virus, Demper sosiale evner (for mye kontakt gjennom nett istedenfor person til person) og fulle av nek! Klarer meg godt uten facebook.

Lenke til kommentar

Svensk TV har laget et dokumentar om dette som ble sendt på NRK. "Du er googlet".

 

Flere og flere sjekker arbeidssøkere opp på nett. Det var mistenksomhet blant de som ikke dukket så mye opp om.

 

Jeg har holdt meg anonym og brukt kun nick. Det er også feil. "Man har noe å skjule". Nettvett er nesten omvendt enn det var før.

 

En må bare lage falske positive fremstillinger av en selv på nett ;)

 

Kommer til å bli mye verre for for den nye generasjonen.

Lenke til kommentar

En må bare lage falske positive fremstillinger av en selv på nett ;)

 

Kommer til å bli mye verre for for den nye generasjonen.

 

Klone seg selv - neste !

Programmere klonen til å ha god etikkete, og andre nyttige egenskaper :)

Endret av G
Lenke til kommentar

Svensk TV har laget et dokumentar om dette som ble sendt på NRK. "Du er googlet".

 

Flere og flere sjekker arbeidssøkere opp på nett. Det var mistenksomhet blant de som ikke dukket så mye opp om.

 

Jeg har holdt meg anonym og brukt kun nick. Det er også feil. "Man har noe å skjule". Nettvett er nesten omvendt enn det var før.

 

En må bare lage falske positive fremstillinger av en selv på nett ;)

 

Kommer til å bli mye verre for for den nye generasjonen.

 

Og dette tar jeg avstand fra, koste hva det koste vil. Det er nok av smarte nok folk som annsetter folk til at dette ikke er et stort problem, men jeg skal innrømme at jeg ble litt arg når dette rammet meg,hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...