Gå til innhold

? iPhone er den dårligste telefonen vi har hatt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Apple-butikker sier de at dette er et ukjent problem, men når man søker på nett kan man se at dette er et problem, sier Nilsen.

De har vel ikke lov til og si noe annet.

Apple har så langt ikke svart på Nettavisen NA24 sin henvendelse.

Det gjør de vel heller aldri.

 

 

Forhandler selv iPhone, og vi har langt flere klager på iPhone 5 enn tidligere iPhone modeller. Personlig har jeg ikke hatt spesielle problemer med min iPhone 5 som jeg fikk som demo modell da den kom i salg i norge.

Endret av Backpfeifengesicht
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nei Apple er ikke kjent for å bry seg om kundene sine og svarer konsekvent ikke på kritikk, for de vet de er best, og de funker jo stort sett for alle andre.

Ignorans er den beste beste måten å synke skipet sitt, så her må Apple ta grep. Selvsagt kan man ikke svare alle og gjør om ssoftware/hardware fordi KTV Group klager. Men å bare si "det er ikke et problem" hører de ikke på kunden sine.

Men så lenge Appple har menigheten sin vil de selge mange mobiler og opprettholde systemet sitt. Personlig syntes jeg I5 var mildt sagt dritkjedelig og derfor forventer jeg store ting med I6. 5S er uinteressant. Apple er dritgod på å sette standard, men det begynner å bli en stund siden....

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Nei Apple er ikke kjent for å bry seg om kundene sine og svarer konsekvent ikke på kritikk, for de vet de er best, og de funker jo stort sett for alle andre.

Ignorans er den beste beste måten å synke skipet sitt, så her må Apple ta grep. Selvsagt kan man ikke svare alle og gjør om ssoftware/hardware fordi KTV Group klager. Men å bare si "det er ikke et problem" hører de ikke på kunden sine.

Men så lenge Appple har menigheten sin vil de selge mange mobiler og opprettholde systemet sitt. Personlig syntes jeg I5 var mildt sagt dritkjedelig og derfor forventer jeg store ting med I6. 5S er uinteressant. Apple er dritgod på å sette standard, men det begynner å bli en stund siden....

 

Det er vel kanskje like mye for å påpeke en trend med nye smarte mobiler som noe annet. Dette problemet er ikke unikt for iPhone, men de forskjellige mobilene berøres i forskjellig grad.

 

Trodde at det var snakk om et stor internasjonalt mega-konsern, men seriøst, 40 iPhoner?

 

Greit nok at de er misfornøyde, men dette grenser til agurknytt i mine øyne. Kanskje *bittelitt* dårlig PR, men Apple kunne vel ikke ha brydd seg mindre.

Dette er ett firma med 40 mobiler, men de er ikke alene om å ha dette problemet.

 

Et annet problem er jo at dekningskartene til Telenor og Netcom utarbeides med utgangspunkt i eldre mobiler med antenne, ikke nye smartmobiler med dårligere innebygde antenner, altså de mobilene folk flest har...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ok, skulle vel ha tatt forbehold om at dekningen her er god, men det er vel ikke slik over hele landet. (btw, vi er i 2013, det burde ha vært en selvfølge)

 

Vet ikke helt hvordan Apple kan forandre på dette problemet uten å relansere modeller, men litt forståelse kunne de vel ha hatt. Denne ignoransen er kvalmende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel kanskje like mye for å påpeke en trend med nye smarte mobiler som noe annet. Dette problemet er ikke unikt for iPhone, men de forskjellige mobilene berøres i forskjellig grad.

 

 

Dette er ett firma med 40 mobiler, men de er ikke alene om å ha dette problemet.

 

Et annet problem er jo at dekningskartene til Telenor og Netcom utarbeides med utgangspunkt i eldre mobiler med antenne, ikke nye smartmobiler med dårligere innebygde antenner, altså de mobilene folk flest har...

 

Gjør de det? Har du dekning for det? Selv min 3210 hadde intern antenne, jeg synes det er mildt sagt underlig om dekningskartnee baserer seg på at man må ha ekstern antenne.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg jobber i telecombransjen, og kan bekrefte det som kommer fram her. Våre kunder som bruker iPhone er overrepresentert når det gjelder dekningsproblematikk.

 

Det store problemet med iPhone er at antennen ligger kveilet rundt telefonen på en sånn måte at når du holder telefonen på normal måte, så skjermer du for store deler av den.

 

iPhone er en ok telefon til surfing, fotografering osv, men dekningen med den er definitivt dårligere enn hos de fleste konkurrentene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Dette er vel strengt tatt ikke noe nytt fenomen. Jeg har fortsatt en Nokia (ett-eller-annet) fra 2005 liggende som jeg bruker i "ødemarka", f.eks. på hytta. Ikke sett noen smart telefon som kan brukes der ennå, mens Nokia'en funker greit.

 

Litt trist at markedsavdelingene (og tester!) ikke prioriterer deknings "dyktigheten" på telefoner noe mer.

Lenke til kommentar

Gjør de det? Har du dekning for det? Selv min 3210 hadde intern antenne, jeg synes det er mildt sagt underlig om dekningskartnee baserer seg på at man må ha ekstern antenne.

 

AtW

Jeg generaliserer kanskje litt, og det er så klar variasjoner på smarttelefoner også. Men jeg tørr, i alle fall av egen erfaring, påstå at de aller fleste nyere smartmobiler er dårligere enn de gamle GSM-mobilene i snitt. Merker dette svært godt der jeg bor, rett nord over Trondheimsfjorden, der jeg i deler av bygda knapt nok kan bruke en smartmobil, spesielt innomhus. Dette var ikke et problem før. Dekningskartet viser full pupp på 3G i hele området.

 

Spesielt sliter mobilene mye med at de kobles av og på 3G.

 

Her er for øvrig en artikkel om dette.

http://www.mobilen.no/artikler/er-dekningskartene-misvisende/132786

Lenke til kommentar

bare jeg som ikke fikk med meg hva problemet var?

 

Off. Apple iPhone 5 er ifølge KTV Group uegnet som jobbtelefon på grunn av dårlig samtalekvalitet.

 

Begynn å les bøker, man blir bedre til å lese etter hvert. Annbefaler games of thrones, spesielt vist du har sett serien, da får du se hvordan historien egentlig er skrevet. Absolutt bedre

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Jepp: iPhone ikke verre enn andre mobiler, sier dekningsdirektøren i Telenor, som man må anta har førstehånds kjennskap til fakta basert på omfattende testing over hele landet.

 

Dette kan jo testes ganske greit, og det er også gjort, iphone5 er dårlig, dårligere enn tidligere iphones, men ikke så veldig mye dårligere enn noen andre helt nye toppmodeller (som nyeste samsung galaxy)

 

AtW

Lenke til kommentar

En kompis er elektriker og fikk for en tid tilbake fancy nye iPhones på jobb for å svare på jobbrelaterte henvendelser og skriver timer. I trafoer, tavleskap under bakken og andre steder hvor elektrikere ofte oppholder seg så mistet iPhonen dekning totalt (mens hans private smarttelefon fungerte fint). De ansatte var naturlig nok fornøyde med å slippe å ta telefonen, ledelsen kuttet ut Apple.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...