Gå til innhold

? Appene må ikke være like bra, men bedre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Har noen i Nokia tenkt på at dersom man bytter fra iPhone til iPhone, eller fra Android til Android, så tar man bare app'ene med seg gratis. Hvis man bytter fra Android eller iOS til Windows må man kjøpe app'ene på nytt. (Hvis de i det hele tatt finnes, da.)

Lenke til kommentar

Har noen i Nokia tenkt på at dersom man bytter fra iPhone til iPhone, eller fra Android til Android, så tar man bare app'ene med seg gratis. Hvis man bytter fra Android eller iOS til Windows må man kjøpe app'ene på nytt. (Hvis de i det hele tatt finnes, da.)

 

Ikke brukt et eneste øre på apper i løpet av årene jeg har hatt smarttelefon :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med min Nokia. Ingen apper jeg savner. Windows Phone 8, derimot, der mangler det en del funksjoner og valgmuligheter.

 

Samme her, har selv Nokia 808 og har det jeg trenger av apps til den:-). Selvsagt er det noen som mangler men jeg er heller ikke noen storforbruker av apps, for meg er funksjonaliteten av selve mobilen langt viktigere:-)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

En app i seg selv er jo ikke interessant (lenger) Handler jo om hva den gjør og hvilke tjeneste den tilbyr. Om man skal bruke Instagram, må man ha appen. Reagerte litt på "jeg er ikke storforbruker av apps". Om man kun ringer og surfer avogtil er jo det greit, men tviler på at de som frekventerer her inne gjør det.

 

Personlig har jeg sagt dette lenge. Man bytter ikke fordi "den er kul" og de som gjør det bytter tilbake om det viser seg at man mister grunnleggende funksjonalitet som Snapchat (for noen), instagram og scrobbling f.eks. Det finnes alternativer, greit, men det er ikke det samme. Mna velger ikke noe som har mindre funksjoner, verre er det ikke. Det ser heller ikke ut til at GDR1, 2 eller 3 vil fikse så mye på dette. 8.1 kanskje....til neste år, men da er det for sent.

Lenke til kommentar

Det er ikke forsent for Windows phone ennå, men skal de ta markedsandeler så må de få utviklet nok apper.

 

De behøver egentlig ikke være noe bedre enn på Android / IOS, men de viktigste appene må i det minste være tilgjengelig.

 

Jeg ser for meg mange nye brukere i årene framover som går over fra gamle "dumbphones" og som søker noe som er enkelt å ta i bruk. Der burde det være en stor nisje som Nokia & Co burde dekke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har noen i Nokia tenkt på at dersom man bytter fra iPhone til iPhone, eller fra Android til Android, så tar man bare app'ene med seg gratis. Hvis man bytter fra Android eller iOS til Windows må man kjøpe app'ene på nytt. (Hvis de i det hele tatt finnes, da.)

 

Er det ikke slik hvis du bytter fra iOS til android eller omvendt?

 

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Har sjekket apputvalget til android, ios, windows phone, blackberry, og andre os og kan ikke se at man ikke får gjort det man trenger med noen os.

 

80% av appene finnes til både android, ios og windows phone. Resten har tilsvarende apper.

 

Ser ingen grunn til å velge os etter apputvalg. Selv jeg med mine sære krav finner alt jeg trenger på alle os.

 

Fant både uoffisiell snapchat og swapchat til windows phone som en klagde over ikke fantes.

 

Windows phone apper har et mer seriøst preg over seg enn mange av android appene. Ikke så mye fokus på prompeapper og bildevrenging, men mer fokus på produktivitet.

 

Hadde uten problem fått gjort alt jeg ønsket på alle os med tilgjengelige apper.

Lenke til kommentar

Har sjekket apputvalget til android, ios, windows phone, blackberry, og andre os og kan ikke se at man ikke får gjort det man trenger med noen os.

 

80% av appene finnes til både android, ios og windows phone. Resten har tilsvarende apper.

 

Ser ingen grunn til å velge os etter apputvalg. Selv jeg med mine sære krav finner alt jeg trenger på alle os.

 

Fant både uoffisiell snapchat og swapchat til windows phone som en klagde over ikke fantes.

 

Windows phone apper har et mer seriøst preg over seg enn mange av android appene. Ikke så mye fokus på prompeapper og bildevrenging, men mer fokus på produktivitet.

 

Hadde uten problem fått gjort alt jeg ønsket på alle os med tilgjengelige apper.

 

Du har neppe noe spesielt "sære krav" om du får gjort alt du trenger på alle tre plattformer.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

80% av appene finnes til både android, ios og windows phone. Resten har tilsvarende apper.

Jeg blåser vel i prosentene. Det er de kjente, kjære app'ene og musikken min jeg vil ha på WP8. Og når WP8 ikke gir meg det, så er både iOS og Android gode alternativer til WP8.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Musikken sin får man på alle os. Har sett hva de ulike tilbyr av apper, og alle tilbyr alt det normale som mediaplayere, nettlesere, antivirus, office pakker, pdf, bildevisning, epostlesere og alle støtter flash og andre tillegg.

 

Blandt de siste 20% så må man velge noe annet enn man er vant med men det er ikke nødvendigvis dårligere.

 

Støtter ikke os flash må man velge nettlesere med flash innebygget eller løsninger i nettskyen.

 

Med hundretusenvis av apper så bør alle få sine behov oppfyllt uansett hvilket os man velger.

 

Det eneste jeg ser litt forskjell på er hvor stor tilgang til hardware og systemet produsenten gir utviklerne. Det betyr f.eks at android har flere antivirus å velge mellom og f.eks batteriapper til win phone ikke får tilgang til batterinivå oftere enn hvert ca 20 min.

 

Aner ikke hva folk søker etter uten å finne på de ulike os, men apptilgjengelighet ser jeg på som totalt irrelevant ved valg av os.

Lenke til kommentar

Musikken sin får man på alle os. Har sett hva de ulike tilbyr av apper, og alle tilbyr alt det normale som mediaplayere, nettlesere, antivirus, office pakker, pdf, bildevisning, epostlesere og alle støtter flash og andre tillegg.

 

Blandt de siste 20% så må man velge noe annet enn man er vant med men det er ikke nødvendigvis dårligere.

 

Støtter ikke os flash må man velge nettlesere med flash innebygget eller løsninger i nettskyen.

 

Med hundretusenvis av apper så bør alle få sine behov oppfyllt uansett hvilket os man velger.

 

Det eneste jeg ser litt forskjell på er hvor stor tilgang til hardware og systemet produsenten gir utviklerne. Det betyr f.eks at android har flere antivirus å velge mellom og f.eks batteriapper til win phone ikke får tilgang til batterinivå oftere enn hvert ca 20 min.

 

Aner ikke hva folk søker etter uten å finne på de ulike os, men apptilgjengelighet ser jeg på som totalt irrelevant ved valg av os.

 

Deg om det. Jeg har tilgang til forsterkeren min, alarmen hjemme, parkering i Oslo, avlesing av strøm, styring av htpc, pulsmåler til sykkel osv. via spesialapper som stort sett bare finnes til Android og iOs.

 

De vanligste appene finnes til Windows, men alle trenger stort sett en eller to spesialprogrammer som ikke gjør det, og da har plattformen en ulempe.

 

Kvaliteten på apper til Windows phone er forøvrig crap når man beveger seg utenfor den sfæren av apper som MS har sponset. Det er rett og slett ingenting å tjene på plattformen, så folk bruker ikke penger på å utvikle for den. Jeg jobber selv med utvikling av software, og selv om vi er MS gullpartner er iOs og Android hovedplattformene våre på mobile, og iOs eneste på tablets. Markedet for Windows-apper er rett og slett ikke der. Ingen kunder vil ha det.

Endret av kvasbo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...