Gå til innhold

Her ser du et hovedkort som tåler flytende vann


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med lakk kan alle kretskort enkelt og billig gjøres vannmotstandig. Bare synd mobiltelefonbransjen er mer interessert i at telefonen din stryker med etter kort tid så de kan selge deg en ny. For å fremskynde det fester de til og med klistrelapper fra 3M som er overfølsomme for luftfuktighet slik at de kan skylde på uvettig bruk.

 

Tviler på det er særlig mange som synes 22 SATA-porter er i minste laget. :p

 

Hva er de tverrstilte portene mellom PCIe-x16 portene? mSATA? mini-PCIe?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er de tverrstilte portene mellom PCIe-x16 portene? mSATA? mini-PCIe?

 

Det ser ut som kontrollerbrikker. :hmm:

 

 

Men selv Z87 Extreme11/AC har jo bare 4 DIMM-slots...og det ser strømhungrig ut med 2x 8-pin kontakter. :/

Og det var forøvrig overraskende få kjøleribber på det kortet...er det en del av planen pga. "vanntettheten", eller er ribbene bare plukket av for anledningen?

Lenke til kommentar

Med lakk kan alle kretskort enkelt og billig gjøres vannmotstandig. Bare synd mobiltelefonbransjen er mer interessert i at telefonen din stryker med etter kort tid så de kan selge deg en ny. For å fremskynde det fester de til og med klistrelapper fra 3M som er overfølsomme for luftfuktighet slik at de kan skylde på uvettig bruk.Tviler på det er særlig mange som synes 22 SATA-porter er i minste laget. :pHva er de tverrstilte portene mellom PCIe-x16 portene? mSATA? mini-PCIe?

 

"Lakk" er ikke vanntett over tid. Men bruker du epoxy, så er det 100% tett. 2 komponent Epoxy brukes til tre båter og forsegling av tre akvarier innvendig. Det blir potte tett, og er ikke ledende. Støp kortet i en epoxy blokk, så kan du legge det i bekken ;-)

 

 

Lenke til kommentar

Hva er de tverrstilte portene mellom PCIe-x16 portene? mSATA? mini-PCIe?

De er avmerket mini-PCIe på hovedkortet om du åpner bildet i full oppløsning. :)

 

 

Og det var forøvrig overraskende få kjøleribber på det kortet...er det en del av planen pga. "vanntettheten", eller er ribbene bare plukket av for anledningen?

Det ser ut som det er strippet for alt av kjøleribber for fremvisning. Jeg tviler i grunn på at det kan dynkes noe særlig i vann under bruk, det er nok mer ment for å stå i mot vannkjølingslekkasjer og lignende.

 

Jeg tror aldri jeg har sett et hovedkort spekket med så mye snacks før.. :dribble:

Endret av Nødstopp
Lenke til kommentar

Du kan allerede gjøre det med olje ;)

Olje leder også varme dårligere enn vann, er langt dyrere (ja spesielt om du skal ha noe som ikke blir dårlig med litt tid), og sist men ikke minst så er det mye mindre viskøs (som er et problem når det kommer til å sirkulere sakene) . ;)

 

Edit: Eller så antar jeg også at det fortsatt vil være like utsatt som alt annet i kontaktpunktene. Personlig så er min erfaring at 9 av 10 korttslutninger skjer i disse uansett, så er kanskje ikke det mest imponerende. Ja, hos meg er spesielt PCI-e kontaktene særdeles utsatt.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...