Gå til innhold

Apple har vist frem sitt nye operativsystem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På høy tid de kommer med et helt nytt operativsystem, og slutter med disse servicepackene sine som de tar betalt for.

Tullprat!

Hva tror du er forskjellen på Windows 7 og Windows 7 Service Pack 1?

Det er kun sikkerhetsoppdateringer!

 

Tar du for eksempel Lion -> Mountain Lion er det ganske mange nye features.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Tullprat!

Hva tror du er forskjellen på Windows 7 og Windows 7 Service Pack 1?

Det er kun sikkerhetsoppdateringer!

 

Tar du for eksempel Lion -> Mountain Lion er det ganske mange nye features.

Er ingen som hevder det er to forskjellige OS.

 

Er nok flere forandringene mellom Win7 og Win7sp1, enn der er forandringer mellom Lion og ML.

Men du skjønner jo heldigvis at det ikke er ny OS det er snakk om.

winXP, Vista og Win7 er det som er nye OS og ikke bare puss av gammelt OS.

Endret av Slettet-t8fn5F
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er godt at Apple nå endelig bygger inn faner i Finder. Synd at det kommer til å koste mer å oppgradere til høsten enn å kjøpe TotalFinder her og nå, et program som tilbyr nettopp det samme.

 

Jeg skulle ønske Apple begynte å tilby mer skreddersying av OSX. Jeg er ganske lei av hvor enkelt alt skal være. Hva med å kunne ha en annen farge en grått?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper jeg har missforstått det som er skrevet her, for det høres ut som Apple har fjernet multitasking D:

 

Om jeg har et program som går tungt så gjør jeg jo noe annet i mens, jeg vil da ikke at det tunge programmet da skal pauses D:

Du tenker på App Nap.

Det er en tjeneste du som utvikler må aktivere i programmet ditt.

 

http://www.apple.com/osx/preview/advanced-technologies.html

Lenke til kommentar
Håper jeg har missforstått det som er skrevet her, for det høres ut som Apple har fjernet multitasking D:Om jeg har et program som går tungt så gjør jeg jo noe annet i mens, jeg vil da ikke at det tunge programmet da skal pauses D:
Du tenker på App Nap.Det er en tjeneste du som utvikler må aktivere i programmet ditt.http://www.apple.com/osx/preview/advanced-technologies.html

 

Oh, few

 

Om jeg hadde vært Apple bruker hadde jeg bedt om at INGEN implementerte det :p (De er vel kanskje smarte nok til å gjøre det valgfritt, forhåpentligvis, sikkert noen pingle programmer det er greit i som kalkulator og notater :p )

Lenke til kommentar

Oh, fewOm jeg hadde vært Apple bruker hadde jeg bedt om at INGEN implementerte det :p (De er vel kanskje smarte nok til å gjøre det valgfritt, forhåpentligvis, sikkert noen pingle programmer det er greit i som kalkulator og notater :p )

 

Eller ganske greit i de fleste programmer man bruker til daglig. Akkurat nå når jeg sjekker har jeg ingen programmer oppe som jeg vil skal kjøre i bakgrunnen utenom at de godt kan levere push notifications. Har du det akkurat nå?

Lenke til kommentar

Oh, few

 

Om jeg hadde vært Apple bruker hadde jeg bedt om at INGEN implementerte det :p (De er vel kanskje smarte nok til å gjøre det valgfritt, forhåpentligvis, sikkert noen pingle programmer det er greit i som kalkulator og notater :p )

Hvorfor?? Jeg klarer ikke å se hva som er problemet... Personlig håper jeg alle implementerer det.

 

App Nap helps you save power when you’re working with multiple apps at the same time. OS X can tell when an app is completely hidden behind other windows. And if that app isn’t currently doing something for you — playing music, downloading a file, or checking email, for example — App Nap conserves valuable battery life by slowing the app down. But as soon as you start to use it again, the app instantly shifts back to full speed.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oh, few

 

Om jeg hadde vært Apple bruker hadde jeg bedt om at INGEN implementerte det :p (De er vel kanskje smarte nok til å gjøre det valgfritt, forhåpentligvis, sikkert noen pingle programmer det er greit i som kalkulator og notater :p )

 

What? Er jo genialt. Er jo en del programmer som ikke trenger å holde på når de er i bakgrunnen, som heller kan bli aktivert av push-notification eller når de kommer til forgrunnen igjen. Kalender, Instant messaging, nettleser, spill (setter seg på pause når de er i bakgrunnen) osv osv. Programmer som må holde på i bakgrunnen uansett som torrent og video-encoding kan enten ikke implementere, eller kjøre den tunge prosessen i en egen prosess og fryse resten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...