Gå til innhold

SSD og mere krøll enn vanlig HD?


Anbefalte innlegg

Hei alle,

 

Begynner å bli litt irritert nå:

Puttet sammen my nye X58 maskin August 2011 med en Corsair F115 SSD.

Etter 7 mnd får jeg unormalt treg oppstart periodisk, hang ved Win7 loading og ofte heng ved avslutning men stabil når først oppe.

I løpet av en måned går dette over i heng i BIOS ved oppstart, blåskjermer under drift, heng og "disk unaccessable". Etter å ha koblet av strøm totalt og ventet litt fikk du pc'en på bena igjen men etter 8 mnd orket jeg ikke mere og byttet den i en OCZ Agility 3.

Fryd å gammen i ett år så samme remsa: Rare heng ved oppstart og avslutning. Nå i går, blåskjerm men fikk den opp igjen. I dag morges heng og atter heng og "unaccessible". Vært helt avslått i løpet av dagen og kom opp igjen nå men trur jeg ser tegningen hvor det går.. KOmmer til å returnere disken.

 

Normal feilrate? Uheldig? Sandforce 2281? Minnetype? Hva skal en ev gå for m.h.t. driftsikkerhet? Begynner å gå lei og kan leve med en SATA3 vanlig HD i (WD Black) stedet om jeg må...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du siste firmware til din OCZ Agility 3? Jeg har ikke hatt problemer med min etter oppgradering.

 

Nei. Ser den er 2.15 og siste er 2.25 men du mister alt med å flashe. Jeg er ferdig med rælet. Den går i en mindre viktig pc eller som reservedel (etter flashing). Jeg er møkka lei krøll som altid er på et lite beleilig tidspunkt.

 

For gøy testet jeg oppstart mot en SATA3 WD black. Liten forskjell boote til logon I WIn7... men såååå.... for at desktop sto der klinkende ready..... ugh..jaja.. glemte hvor tregt det var før.. :p

Lenke til kommentar

Min 160GB Intel X25-M Gen 2 er nå straks 4 år gammel. Aldri vært antydning til krøll. Like rask nå som da den var ny. "Wear" står på 99% "til gode". Fantastisk "disk". Min neste SSD blir temmelig sikkert en Intel det også.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Da jeg vet godt hva dårlig flash-minne kan forårsake (styr unna billige minnekort til digitalkamera), så har jeg kjøpt kvalitet med en gang de to gangene jeg har kjøpt SSD.

 

Jeg har en ca 5 år gammel Intel som har vært systemdisk hele tiden, og en ca. 3 år gammel Samsung i maskinen min. Begge to fungerer knirkefritt fortsatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...