Gå til innhold

Vurderer å kjøpe PS3 for eksklusive spel


Zeph

Anbefalte innlegg

Eg har hatt X360 heile denne generasjonen. Når det no nærmar seg slutten og prisane går nedover, så vurderer eg å kjøpe ein PS3 for å prøve eksklusive spel.

 

Har lagt merke til enkelte spel opp gjennom åra. Kjem på Heavy Rain og The Last Of Us i farten.

 

Multiplayer er eg ikkje interessert i. Eg er mest interessert i spel med ei god historie og bra gameplay, utan at det blir alt for avansert. Eg prøvde til dømes The Witcher, men det er ikkje min type spel, det blir for mykje ting og tang å styre med. Titals items du må dra rundt på og bruke i kamp osv. BioShock har ein finfin kombinasjon av RPG-element i FPS. Du har ein del element forutan våpen, men ikkje så mykje at du må planlegge for mykje og bruke tid på å hente fram ting.

 

Her er nokre spel eg har likt veldig godt frå denne generasjonen:

 

Alan Wake (++)

BioShock (++)

Red Dead Redemption (++)

Gears of War

Dead Space

GTA IV

 

Spel som er på multiplattform er ikkje tema for denne tråden, eg vil sjå om det finnes nok eksklusive spel til å forsvare eit kjøp av PS3. Det går stort sett i FPS eller TPS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

God å lese andre som synes The Witcher blir for mye rot med alt mulig rart...vil like det spillet men takler det bare ikke.

 

Heavy Rain: Har ikke ord for hvor mye jeg liker dette spillet. Håper du prøver dette om du kjøper deg en PS3.

 

Journey: Et visuelt og lydmessig vakkert spill, det bare må spilles for å forstå hvor spesielt dette spillet er.

 

inFamous: Dette kom i starten av PS3 sin debu og jeg har ikke startet på det før nå. Og ja det har noe datert grafikk men spillet er bra! Velg om du vil være god eller ond.... Oppfølgeren har jeg ikke prøvd enda men det skal vist være enda bedre..lover godt.

 

Uncharted serien: Utrolige bra spill som er hyllet av anmeldere av en god grunn.

 

Killzone serien: Kjempe bra fps spill med muligens denne konsoll generasjonens beste grafikk. Det siste spillet kan spillet med Move kontrolleren. Noe som er faktisk en ganske så artig opplevelse.

 

God of War 3: Kanskje ikke helt hva du er ute etter. Men slag senene i spillet og film klippene kommer til å få deg til å bare måpe av hva i huleste du ser/spiller.

 

ICO og Shadow of the Colossus: Om du ikke har spilt disse på PS2 så er det klassikere som bare må spilles!

 

Metal Gear Solid 4: Dette har jeg faktisk ikke fått spilt enda, men det skal vist være veldig bra.

 

Heavenly Sword: Et av dem første PS3 spillene og er kanskje ikke helt sjangeren du liker. Dette er ala God of War, historien og humoren i dette likte jeg veldig bra.

 

Resistance serien: Har kun spilt ferdig det første og det er nok litt ut datert ang grafikk idag. Men historien er bra og oppfølgerne ser veldig bra ut.

 

Ni No Kuni: Wrath of The White Witch: Ikke spilt selv enda, men det ser helt nydelig ut.

 

Det er noen for å få deg igang... personlig venter jeg på The Last of Us, Beyond:Two Souls,Kingdom Hearts HD 1.5 Remix og Until Dawn

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Har lagt merke til enkelte spel opp gjennom åra. Kjem på Heavy Rain og The Last Of Us i farten.

Multiplayer er eg ikkje interessert i. Eg er mest interessert i spel med ei god historie og bra gameplay, utan at det blir alt for avansert.

Du høres ut som meg ;) Heavy Rain er bra, og har en veldig god historie. The Last of Us vet vi jo ikke helt enda ettersom det ikke har kommet ut enda, men:

 

Hvis du kun skal spille én spillserie på PS3 så må det bli Uncharted-serien. 1-ern er enormt bra og de blir bare bedre og bedre spør du meg!

http://www.youtube.com/watch?v=blyjqAliAtg

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Kjøp denne pakka når den kommer ut (bilde nede). Ellers kan jeg anbefale ratchet and clank og mesteparten av spillene som er ført opp ovenfor meg. Anbefaler også playstation+ siden du da får mange spill til en liten sum penge. Ico og shadow of the colossus hd versjonen kommer nå i juni blant annet.MGS_Legacy_BoxFront.jpg

Lenke til kommentar

Om du vil bre ut horisonten så gjerne se på Valkyria Chronicles og 3D Game Dot Heroes.

Spesielt Valkyria Chronicles. Etter jeg fikk en anbefaling av Ginecólogo Necrolamedor, takker for et genialt tips om dette superspillet, så anbefaler deg til å prøve det

 

3D Game Dot Heroes er et sjarmerende spill som låner litt her og der, alt i alt blir det en flott opplevelse.

Er et til spill man burde få med seg og det er Starhawk.

Selv etter all det negative folk sa om det, så likte jeg det.

Man hadde noe ala Tower Defence man kunne bruke for å ruste deg opp til kamp.

Endret av iL Sephiroth
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg stemmer i for disse:

  • Demon's Souls
  • Uncharted
  • Journey
  • Metal Gear Solid 4
  • Valkyria Chronicles

 

Resistance serien: Har kun spilt ferdig det første og det er nok litt ut datert ang grafikk idag. Men historien er bra og oppfølgerne ser veldig bra ut.

 

Det første er også helt klart det beste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...