Gå til innhold

[Løst] Bygget en stasjoner pc for gaming


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal bygge denne pc'n, men er ikke helt sikker om delene passer, eller om det er noe som burde byttes, budsjettet mitt er 8 til 9-tusen kroner, og om dere har noen andre ideer, eller ferdigbygde pc'er så gjerne tips meg!

 

Specs: http://i.imgur.com/4YLy8VM.png

Ser bra ut det der! :thumbup:

Du kan oppgradere CPU til K-versjonen, da kan du overklokke. I og med at du allerede har en aftermarket CPU-kjøler på budsjettet, skulle det gå smertefritt.

Det er ikke sikkert du trenger det, men jeg ville investert i en noe kraftigere strømforsyning; 600 watt. Har du noen gang tenkt å kjøre SLI kan du til og med ha 700 watt.

Windows 8 er nyere og gir noe bedre ytelse. Hvis du ikke liker grensesnittet kan du få det til å ligne windows 7 med bare noen få modifikasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser bra ut det der! :thumbup:

Du kan oppgradere CPU til K-versjonen, da kan du overklokke. I og med at du allerede har en aftermarket CPU-kjøler på budsjettet, skulle det gå smertefritt.

Det er ikke sikkert du trenger det, men jeg ville investert i en noe kraftigere strømforsyning; 600 watt. Har du noen gang tenkt å kjøre SLI kan du til og med ha 700 watt.

Windows 8 er nyere og gir noe bedre ytelse. Hvis du ikke liker grensesnittet kan du få det til å ligne windows 7 med bare noen få modifikasjoner.

Takk! Nei har ikke lyst til og overklokke, og tror heller ikke jeg skal bruke 2 grafikkort! Tror du da jeg kan droppe den ekstra kjølingen, og også ikke trenger noe mer en 520 watt?
Lenke til kommentar

vil påpeke at hovedkortet du har valgt har OC-genie-funksjonen. Bruker GD55 og 3570k selv, og med OC-genie klokket hovedkortet CPUen til 4.2GHZ, noe som gir en del mer ytelse med tanke på de ekstra 200 kronene du må ut med.

 

Konservativ overklokking for en billig penge, uten å kunne NOE om den slags.

Lenke til kommentar

En PSU er en PSU. Der behøver du egentlig ikke å tenke merke og kompabilitet, bare effekt (watt), 80+ sertifisering (bronze, silver, etc.) og om den er modulær. Sistnevnte er en stor fordel, selv om den ikke er nødvendig.

Takk, kan ikke så altfor mye om pc, så alt skal passe sammen?
Lenke til kommentar

http://www.dustinhom...d-1tb-gtx660ti/ Er dette et egentlig bedre kjøp?

Det er på sett og hvis det samme, bare noen små forskjeller

  • Forholdsvis bedre kabinett
  • Så som så strømforsyning (utgir seg for å være gamer, men har hørt om en del skepsis rundt den)
  • Overklokkbar prosessor
  • Ikke medfølgende operativsystem.

Pga. ikke medfølgende operativsystem er den "dyrere" enn din. Hvis du bytter kabinettet til det som er i den, får du i praksis den samme maskina. Tror til og med hovedkortet ditt er noe bedre, i og med at (så vidt jeg skjønte det) det har 2 PCIe 3.0 x16 slots (dette tillater SLI-oppsett med grafikkortet ditt). Du nevnte at det ikke var så aktuelt for deg, men etter hvert som det blir utdatert og ikke klarer å dra nye spill skikkelig lenger, kan du bare slenge på et til, i stedet for å kjøpe splitter nytt.

 

Men hvis du har tenkt å ha en skikkelig framtidsrettet maskin, kan det være lurt å vente på 7-serien til Nvidia, som kommer ut nå snart. Tar vel litt tid før prisene blir konkurransedyktige, men det gjenstår å se (burde kanskje nevnt dette før)

Endret av wassup
Lenke til kommentar

Det er på sett og hvis det samme, bare noen små forskjeller

  • Forholdsvis bedre kabinett
  • Så som så strømforsyning (utgir seg for å være gamer, men har hørt om en del skepsis rundt den)
  • Overklokkbar prosessor
  • Ikke medfølgende operativsystem.

Pga. ikke medfølgende operativsystem er den "dyrere" enn din. Hvis du bytter kabinettet til det som er i den, får du i praksis den samme maskina. Tror til og med hovedkortet ditt er noe bedre, i og med at (så vidt jeg skjønte det) det har 2 PCIe 3.0 x16 slots (dette tillater SLI-oppsett med grafikkortet ditt). Du nevnte at det ikke var så aktuelt for deg, men etter hvert som det blir utdatert og ikke klarer å dra nye spill skikkelig lenger, kan du bare slenge på et til, i stedet for å kjøpe splitter nytt.

 

Men hvis du har tenkt å ha en skikkelig framtidsrettet maskin, kan det være lurt å vente på 7-serien til Nvidia, som kommer ut nå snart. Tar vel litt tid før prisene blir konkurransedyktige, men det gjenstår å se (burde kanskje nevnt dette før)

Har egentlig satt sammen noe her selv, som jeg selv syntes så veldig greit ut, og er egentlig ganske sikker i min sak, spørs om du har noen kommentarer? http://i.imgur.com/IRC7viA.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...