Gå til innhold

Test: Archos 101 XS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TF300 har faktisk fått android 4.2 nå, nesten ingen andre produsenter har fått en eneste enhet som har fått den oppdateringen, og de fleste nylanseringer mangler den også.

 

Jeg har TF201, som er relativt lik, og det eneste jeg har å utsette på den er svak wifi dekning (ikke et problem med TF300), og tregt flashminne.

 

Edit: I infoboksen på førstesiden står det at archos brettet har android 4.0.3, mens lenger nede på siden står det 4.1...

Endret av EirikLF
Lenke til kommentar

Edit: I infoboksen på førstesiden står det at archos brettet har android 4.0.3, mens lenger nede på siden står det 4.1...

Her har jeg visst glemt å bytte ut alt unntatt de positive og negative punktene på den første siden i testen, så all informasjon om størrelse, vekt, firmware-versjon og så videre var feil. Har rettet det nå. Takk for tipset!

Lenke til kommentar

Asus Eee Pad Transformer TF300T har gått såpass ned i pris at det i skrivende stund faktisk koster helt ned til litt mindre enn 101 XS.

 

 

hva slags setning er dette? Faktisk koster helt ned til litt mindre, burde du ikke tenkt litt over den setningen og omformulert den?

 

I tillegg det er veldig mye positivt med nettbrettet hvorfor har det da fått en totalvurdering på terningkast 1?

 

synes du går litt fram og tilbake på det du sier i artikkelen også du sier at det er dårlig batteritid, men den har ca 7 timers bruk, det er faktisk hva de andre nettbrettene ligger på i snitt også,i tillegg så sier du faktisk at den har lengre batteritid enn laptopen, så da skjønner jeg meg ikke helt på det.

 

Ellers er det veldig mye bra med artikkelen, gir et helhets bilde av et nettbrett som er helt middels.

Lenke til kommentar

Skal dere ha nettbrett med tastatur ville jeg ikke nærmet meg TF serien til Asus, så frem til at du ikke vil unlocke, roote, og bruke custom room og ha et godt minnekort ved siden.Uten det er nettbrettene stort sett udugelige.

 

Kom i skade ofor å bruke mitt TF201 til noe annet enn netflix i går...fy flate altså. Etter jeg byttet til en 4.gen iPad har nettfjøl livet vært en dans på roser. Helt utrolig hvor elendig det Asus brettet er altså når det kommer til brukerglede og ytelse.

 

Kommer aldri til å ha noe Asus brett igjen ihvertfall.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg noen god feeling på prisleie til en slik enhet, og hvor denne havner.

 

Men, jeg synes 16 GByte er lite lagringsplass, og at man skal betale 2700 kroner for noe som ikke er helt gjennomført. Skjermen virker jo ikke akkurat så god.

Lenke til kommentar
Kom i skade ofor å bruke mitt TF201 til noe annet enn netflix i går...fy flate altså. Etter jeg byttet til en 4.gen iPad har nettfjøl livet vært en dans på roser. Helt utrolig hvor elendig det Asus brettet er altså når det kommer til brukerglede og ytelse. Kommer aldri til å ha noe Asus brett igjen ihvertfall.

Du sammenligner ett av de billigere Asus nettbrettene (som i tillegg er en utgått modell) med en helt ny, mye dyrere iPad. Hva forventer du?

Lenke til kommentar
Du sammenligner ett av de billigere Asus nettbrettene (som i tillegg er en utgått modell) med en helt ny, mye dyrere iPad. Hva forventer du?

 

Nå skal det sies at jeg sammenlignet den med en iPad 2 når brettet kom ut, og den ble fullstendig overkjørt av den også. Transformer Prime var ett bomkjøp uten like. Skulle ha gått for iPad i første omgang, var rimelig misunnelig på dama som jeg faktisk kjøpte iPad 2 til i gave...

 

Selv til surfing var det brettet langt under par i forhold til..sikkert det meste av andre alternativene der ute når den kom ut. Ble noe bedre etter rooting og ny rom, men det sier jo litt at man må til med slike midler for å å ett brukbart brett, eller det ble vel egentlig aldri særlig tilfredstillende å bruke dette brettet på noe vis.

 

 

 

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Nå skal det sies at jeg sammenlignet den med en iPad 2 når brettet kom ut, og den ble fullstendig overkjørt av den også. Transformer Prime var ett bomkjøp uten like. Skulle ha gått for iPad i første omgang, var rimelig misunnelig på dama som jeg faktisk kjøpte iPad 2 til i gave... Selv til surfing var det brettet langt under par i forhold til..sikkert det meste av andre alternativene der ute når den kom ut. Ble noe bedre etter rooting og ny rom, men det sier jo litt at man må til med slike midler for å å ett brukbart brett, eller det ble vel egentlig aldri særlig tilfredstillende å bruke dette brettet på noe vis.

Hehe. Og så skal det jo også sies at Transformer Prime kanskje er det nettbrettet gjennom tidene med dårligs optimalisert programvare og hardware problemer. Makan til "drittbrett" skal man lete lenge etter. Poenget mitt er uansett at du ikke bør se på dette ene nettbrettet som representativt for hvorken Asus eller Android.

Lenke til kommentar
Du sammenligner ett av de billigere Asus nettbrettene (som i tillegg er en utgått modell) med en helt ny, mye dyrere iPad. Hva forventer du?

Problemet med Asus nettbrettene har egentlig lite å gjøre om de er billige eller dyre. TF300 yter stort sett på linje med storebroren TF700. Flaskehalsen i nettbrettene er i lagringa, som er så dårlig at det nesten er til å le av. Brettene er jo ubrukelig uten et godt minnekort, som jobber mye raskere enn det interne minnet. Samtidig er deres software fulle av feil, og det er relativt gode med å holde bretta sine oppdatert, men det hjelper lite når de bare lanserer nye versjon med enda flere feil.

 

TF300 skulle i prinsippet være rask nok til å takle alt av apps som finnes på Google Play, men blir sinket av dårlig software og elendig internminnet.

 

Poenget må vel være at Apple har klart noe Asus absolutt ikke får til. Få bugs og uten er teit flaskehals som internminnet. Det faktumet at du må legge inn custom rom, også kjører dette på et minnekort tyder jo bare på hvor ellendig jobb Asus har gjort. Skal man spare på noe, så vil jeg tro det er andre ting å hente inn dette på enn internminnet. Et godt minnekort koster 150,- og jeg hadde gledelig betalt den sikkert 50 lappen mer det hadde kostet Asus å sette inn noe bedre.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Neppe nevner det som nevnes verdt er. Asus kjiper seg og da sitter man med hardware som i utgangspunktet burde yte veldig godt, minus internminnet da, og med idiot software i tillegg så ramler hele opplevelsen fullstendig i grus. Det er flaut å ha brukt nærmere 5k på ett brett som skulle være det store, for og så vise seg å være så utrolig ræl. Er sikker på at den første iPaden hadde tørker ræva si med det brettet.

 

Neste gang skal jeg ikke være så tolmodig :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Men som du selv sier, så kan man faktisk sette inn eget minne og legge inn ROM fra XDA for eksempel. En av mange fordeler med android. Og siden ett godt minnekort er såpass billig så skjønner jeg ikke hva problemet er. Når det er sagt har jeg ikke Asus selv, men kjenner til problemstillingen.

Lenke til kommentar
Men som du selv sier, så kan man faktisk sette inn eget minne og legge inn ROM fra XDA for eksempel. En av mange fordeler med android. Og siden ett godt minnekort er såpass billig så skjønner jeg ikke hva problemet er. Når det er sagt har jeg ikke Asus selv, men kjenner til problemstillingen.

Du bryter garantien ved å roote, og du risikerer også å låse nettbrettet fullstendig. Til tross for at du fortsatt har reklamasjonrett blir service ved hardware desto vanskeligere, siden de har en tendens til å være litt vrange på produkter som er fiklet med.

 

Om folk er slik som deg å tilgir produsenten på ting som dette med å fikse det selv og gå til innkjøp av egen minnekort, så kan de bare komme unna flere ganger. Dette gjelder ikke bare nettbrett, men alt andre du kjøper også. Du drar ikke på restaurant og sier det er greit at du lager maten selv.

Lenke til kommentar
Du drar ikke på restaurant og sier det er greit at du lager maten selv.

Nei, men det er vel heller ikke noe sammenligningsgrunnlag. Blir vel heller som å dra på restaurant og ta på ketchup/krydder selv :p

"Om folk er slik som deg.." Please, du burde stoppet å skrive der og da. Hva vet du om meg og hva jeg gjør? Jeg kommer med et alternativt syn i denne tråden. Personlig har jeg ikke Asus (prøvde Tf-101 og var for å si det mildt ikke fornøyd, fint vi har angrerett.)

Endret av Kimma16
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...