Gå til innhold

Denne skal gi deg godlyd på skrivebordet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det da man skal si at jeg velger dama framfor boksen :) V

 

Var jo artig at de fokuserer på å få mindre støy ved bruk av lydkortet. Det står lite i artikkelen hvilken USB-standard som benyttes, men så lenge de benytter USB 2.0 High Speed bør det vel være bra nok?

Lenke til kommentar

Sier meg enig der, men har desverre kun Steelseries Siberia for tiden. Skal ha meg Sennheiser PC 360 da.

Ingen av de modellene kan sies å levere godlyd, og du vil få mer igjen for å kjøpe et godt par med hodetelefoner og tredjeparts mikrofon (enten på bord, festet til klær eller klokken til hodetelefonene) enn å bruke penger på en DAC/amp. Just saying.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ingen av de modellene kan sies å levere godlyd, og du vil få mer igjen for å kjøpe et godt par med hodetelefoner og tredjeparts mikrofon (enten på bord, festet til klær eller klokken til hodetelefonene) enn å bruke penger på en DAC/amp. Just saying.

 

Litt dyrere løsning da. Vurderte å kjøpe et Audio-Technica ATH-M50, men så er det jo å finne en grei mikrofon også. PC360 er nå hvertfall på den bedre siden når det gjelder "gaming" headset.

 

bruker forresten et ASUS Xonar D2X lydkort.

Endret av Lauen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sier meg enig der, men har desverre kun Steelseries Siberia for tiden. Skal ha meg Sennheiser PC 360 da.
Ingen av de modellene kan sies å levere godlyd, og du vil få mer igjen for å kjøpe et godt par med hodetelefoner og tredjeparts mikrofon (enten på bord, festet til klær eller klokken til hodetelefonene) enn å bruke penger på en DAC/amp. Just saying.

 

Bruke penger på en DAC/amp er det beste man kan gjøre for alle hodetelefoner..

 

Ellers enig at det er bedre å fokusere på gode stereohodetelefoner og ekstern mic. Men å si at man skal bruke penger på bare bedre hodetelefoner og ikke amp. det er fullstendig feil retning å gå. Ampen er det viktigste elementet for god lyd.

Lenke til kommentar

 

Litt dyrere løsning da. Vurderte å kjøpe et Audio-Technica ATH-M50, men så er det jo å finne en grei mikrofon også.

Vil bare nevne at det er ikke mye som skal til for å få en god mic. Kommer selvsagt ann på hva til, men om du ikke planlegger å synge proft inni den, så er faktisk en mic fra Kina til 5kr, uten frakt... Ypperlig!

Har det selv, og *ingen* som noen sinne har klagd på lydkvaliteten ;)

 

Lenke til kommentar

Mitt oppsett hjemme:

 

Beyerdynamic DT770 Pro

 

HA INFO U2 Mini

 

Modmic

 

Knall lyd, komfortabelt headset, reservedeler kan kjøpes på nett om noe går i stykker.

 

Kjøpte Denne og byttet ut den som sitter i HA INFO U2'en, og kan absolutt ikke klage :)

Er storfornøyd med oppsettet slik det er i dag!

 

Så ikke så verst ut det. Grei lyd i mikrofonen? Akkurat nå har jeg en diger Behringer på skrivebordet, synes mikrofonen på headset jeg prøvde var så bedriten, for ikke å snakke om webcammikrofonen. :p

Lenke til kommentar

Ingen av de modellene kan sies å levere godlyd, og du vil få mer igjen for å kjøpe et godt par med hodetelefoner og tredjeparts mikrofon (enten på bord, festet til klær eller klokken til hodetelefonene) enn å bruke penger på en DAC/amp. Just saying.

hva er vitsen med å kjøpe gode hodetelefoner når kilden er dårlig.
Lenke til kommentar

Bruke penger på en DAC/amp er det beste man kan gjøre for alle hodetelefoner..

Dac er viktig, men elementene på gaming headset er så dårlig at jeg er skeptisk til om det er noen særlig vits.

 

Ellers enig at det er bedre å fokusere på gode stereohodetelefoner og ekstern mic. Men å si at man skal bruke penger på bare bedre hodetelefoner og ikke amp. det er fullstendig feil retning å gå.

 

Ampen er det viktigste elementet for god lyd.

Det kreves naturligvis en kombinasjon, men klarer du å drive hodetelefonene dine med et onboard lydkort vil vel det gi bedre lyd enn hodetelefoner med overdimensjonert amp og en dac.

 

hva er vitsen med å kjøpe gode hodetelefoner når kilden er dårlig.

Hva er vitsen med å ha god kilde når elementene er dårlige?

Spørsmålet er ikke hva som er best, men hva som er verst av de to, for du bør helt klart investere i en dac+amp hvis du også skal kjøpe hodetelefoner :p

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Dac er viktig, men elementene på gaming headset er så dårlig at jeg er skeptisk til om det er noen særlig vits.

 

 

Det kreves naturligvis en kombinasjon, men klarer du å drive hodetelefonene dine med et onboard lydkort vil vel det gi bedre lyd enn hodetelefoner med overdimensjonert amp og en dac.

 

 

Hva er vitsen med å ha god kilde når elementene er dårlige?

Spørsmålet er ikke hva som er best, men hva som er verst av de to, for du bør helt klart investere i en dac+amp hvis du også skal kjøpe hodetelefoner :p

må være blanding så klart men å bruke masse penger på bare heasett for å få god lydkvalitet er bare dumt
Lenke til kommentar

må være blanding så klart men å bruke masse penger på bare heasett for å få god lydkvalitet er bare dumt

Hodetelefoner er ikke det samme som headset. Et headset er hodetelefoner med mikrofon, og brukes vanligvis om "gaming headset".

 

Har heller ikke sagt noe om å bruke masse penger kun på hodetelefoner, da er det naturligvis bedre å balansere budsjettet ditt mellom hodetelefoner og en dac+amp. Det er derimot bedre å kjøpe et ok-priset sett med hodetelefoner som lydkortet ditt klarer å drive (vanligvis onboard på hovedkortet), enn å kjøre på med en overkill dac+amp på noen elendige elementer i et gaming headset.

 

Jeg fikk kjøpt et par med Sony MDR-V6 til $40 fra statene, og en FiiO E10 til ca. $64. Dette blir i overkant av 600kr + frakt og evt. moms. Altså billigere enn mange gaming headset til sammen(!), og milevis bedre lyd. En mikrofon i tillegg koster så og si ingenting hvis du ikke er kresen på lyden der.

Lenke til kommentar

Synes PC360 er et fornuftig headset, solid og god mikrofon, og jeg merker ikke at lyden er dårligere enn ath-m50/dt770/akg 270. Bruker en fiio e7 atm, men utgangene begynner å bli slitt, så kikker etter noe nytt. Veldig skeptisk til lydkort fra selskap med gaming-profil, og bare tull med 7.1 på hodetelefoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...