Gå til innhold

Har Android et ufortjent rykte på seg for å se rotete ut? Se selv!


  

126 stemmer

  1. 1. Hvilket av de tre operativsystemene her under ser mest rotete ut?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Informativt men veldig subjektiv innlegg. På den andre siden så kan Android tilby de mest stygge hjemskjerm verden har sett. Alt i alt hvordan en selv velger å sette opp Android enten.

 

Må si meg litt skuffet over valget ditt av ryddige og pene hjemeskjerm for Android. Spesielt med tanke på hvor elegant, minimalistik og informativt android kan være.

 

Anbefaler å sjekke ut mycolorscreen.com som viser mangfoldet, kreativitet og eleganse Android har å tilby.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Anbefaler å sjekke ut mycolorscreen.com som viser mangfoldet, kreativitet og eleganse Android har å tilby.

 

Jeg la til linken din i innlegget. Det er bare for å illustrere at med android, så kan du fjerne alt som er av rot på få sekunder, og sitte igjen med det reneste utseendet som er.

 

Ellers er hele innlegget veldig subjektivt ja. Men jeg er spent om noen kommer å viser hvordan iOS er renere med side by side bilder, målt opp mot Android. Når det kommer til startskjerm og notifications, så kan jeg helt ærlig bare ikke se det. Menyene er nok mer subjektive, men jeg liker den minimalistiske stilen uten masse avrundinger etc.

 

 

Ps:

Det er forskjell på et rotete OS og en person som er rotete

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Her er jeg enig. Har selv en Galaxy Note, med Apex Launcher installert. Har kun dokk i bunn med fem ikoner, samt en klokke fra HD widgets på toppen av skjermen. Menyen har jeg satt til å kun vise ett enkelt side, og da altså "gjemt" de programmene jeg ikke bruker ifra innstillinger.

 

Noen slik for for tilpasning er umulig med en stock iPhone, nå er jeg litt usikker på om det går med en med jailbreak

Endret av G-Man™
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er meningen med alle postene dine i dette delforumet å peke ut alt som er feil med iPhone, Open-Source? Gitt vinklingen på hvordan du skriver og din pro-Android-signatur.

 

Jeg poster ut fra egne synspunkter, og prøver å ta for meg aktuelle problemstillinger, samt at jeg prøver å belyse gode poeng. Og når jeg finner gode poeng, så prøver jeg så godt jeg kan å illustrere dette, samt forklare rundt. Gjerne poengter om jeg skriver noe som virker helt urimelig og fjernt for deg. Så kan vi diskutere emnet.

Endret av Open-Source
  • Liker 2
Lenke til kommentar

lmao... du må være den største Android fanboyen verden har sett Open Source.. men du har selvsagt noen gode poenger :D

 

Fanboy som snuser mye på WP8 her om dagen:) Var nær å teste ut Ativ S, men HW begynner å bli utdatert nå. Jeg foretrekker Android på dette tidspunktet, men vil ikke si jeg er noe lojal. Jeg er vel en av de få som orker å skrive ned mine poeng og tanker.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Er da ikke noe problem og ha startskjermen helt tom?

 

Noen liker det ene, mens andre liker det andre.. smaksak er en fin ting. :)

 

Men er ikke dette her jailbreak? Med andre ord så bryter du garanti, og går imot de retningslinjene som Apple har satt? Du tweaker den med andre ord for å få funksjonalitet, som Android har rett ut av esken.

 

Prøv å fokus på ting som kan gjøres originalt ut av esken. Ellers postet du bilder Android der folk har sett opp ikoner dønn likt som på iOS. Du tok ikke for deg fordelene som Android stiller med her. På den måten vil begge se like rotete ut.

 

1. Viser bilder av en jailbreaket iOS, for å ligne mer på Android

2. Android med et oppsett som iOS har originalt

 

Dette skaper jo ikke et korrekt bilde.

 

ref:

"Det er forskjell på et rotete OS og en person som lager et uryddig oppsett"

Endret av Open-Source
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Men er ikke dette her jailbreak? Med andre ord så bryter du garanti, og går imot de retningslinjene som Apple har satt?

Det bilde til høyre er min Jailbreaket telefon ja, men man kan fremdeles flytte rundt på ikonene til andre "startskjermer" om man ikke vil plassere dem på skjerm #1.

 

Apple produkter har 1 års garanti, så min er ute av garanti for lengesiden, og vi som bor i Norge har 5 års reklamasjonsrett, så akkurat det garantitullet du snakker om spiller ingen rolle. I værste fall kan man tilbakestille telefonen til fabrikkinstillinger, så kommer garantien løpende tilbake.

 

Edit: Etter hva jeg kan se, så er det ingen Windows Phone screneshot i posten din, så da ble plutselig hele avstemmningen din meningsløs.

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Det bilde til høyre er min Jailbreaket telefon ja, men man kan fremdeles flytte rundt på ikonene til andre "startskjermer" om man ikke vil plassere dem på skjerm #1.

 

Apple produkter har 1 års garanti, så min er ute av garanti for lengesiden, og vi som bor i Norge har 5 års reklamasjonsrett, så akkurat det garantitullet du snakker om spiller ingen rolle. I værste fall kan man tilbakestille telefonen til fabrikkinstillinger, så kommer garantien løpende tilbake.

 

Edit: Etter hva jeg kan se, så er det ingen Windows Phone screneshot i posten din, så da ble plutselig hele avstemmningen din meningsløs.

 

Du kan ikke dra inn funksjonalitet som en produkt ikke kommer med originalt. Det blir som å teste en hacket telefon opp mot en original motstander, med brudd på regelverk. Legger du for eksempel inn en custom ROM på en Android, ja da er mulighetene uendelige, Men sånt drar jeg ikke med i diskusjoner, da 90%+ går rundt med standard produkter.

 

WP bilde kommer nok. Jeg har bare implementert Android mot iOS for å vise forskjell, da det er flest appletilhengere som har langet ut mot android og i hvor stor grad den er ryddig eller ikke. Ellers kjenner nok de fleste her som har stemt i pollen til alle operativsystemene rekner jeg med. Men uansett takk for tips.

 

Edit: Skal bytte bilde straks.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Du kan ikke dra inn funksjonalitet som en produkt ikke kommer med originalt. Det blir som å teste en hacket telefon opp mot en original motstander, med brudd på regelverk. Legger du for eksempel inn en custom ROM på en Android, ja da er mulighetene uendelige, Men sånt drar jeg ikke med i diskusjoner, da 90%+ går rundt med standard produkter.

Man kan fremdeles ha en tom hjem skjerm på en "ikke jailbreaket" telefon..

 

Det fine er at du heller ikke trenger å være noe rakettforsker for å installere en enkelt launcher

..

Du kan ikke dra inn funksjonalitet som en produkt ikke kommer med originalt.

 

Oh lord :p

Endret av Merko.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Update kommer:)

 

 

Open-Source skrev 10. april 2013 - 18:12:

Det fine er at du heller ikke trenger å være noe rakettforsker for å installere en enkelt launcher

..

Open-Source skrev 10. april 2013 - 18:12:

Du kan ikke dra inn funksjonalitet som en produkt ikke kommer med originalt.

 

Var det noe rart med dette? En launcher installeres ved 2 trykk, dermed brukte jeg rakettforsker som en metafor. Og å dra inn en tweaket enhet i en diskusjon som omhandler hvor ryddig operativsystemet er, er jo det samme som om amobil skulle ha testet en jailbreaket iPhone opp mot en original Android, for så å ha sakt at iPhone og har full mulighet for widgets.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Var det noe rart med dette? En launcher installeres ved 2 trykk, dermed brukte jeg rakettforsker som en metafor.

Jeg syntes det var noe rart om det siden det var snakk om orginalt. Tenkte litt ut ifra "hva man får ut av esken uten og installere diverse ting".

 

Jeg jailbreaket min telefon ved å besøke en nettside og trykket på "Slide to Jailbreak"...

 

men for all del, du snur vel om på alt til du "vinner" uansett hva det gjelder. Android er best uansett, ikke sant? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...