Gå til innhold

EA-sjefen går av


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

John Riccitello har et særdeles ufortjent rykte. Med han bak roret har EA lansert tonnevis av nye IPer.

 

Mirror's Edge, Dead Space, Dante's Inferno, Army of Two, Boom Blox, Brütal Legend, Bulletstorm, Create, Crysis, Dragon Age, FaceBreaker, Kingdoms of Amalur, The Saboteur, Shank, Skate og Spore

 

Er lett å hate en person når man ikke vet noe om han eller arbeidet han utfører. Synes det er vanskelig å klage på at Riccitello skiftet fokus til oppfølgere når spillere ikke ville ha nye spillserier.

Endret av sthusby
  • Liker 1
Lenke til kommentar

John Riccitello har et særdeles ufortjent rykte. Med han bak roret har EA lansert tonnevis av nye IPer.

 

Mirror's Edge, Dead Space, Dante's Inferno, Army of Two, Boom Blox, Brütal Legend, Bulletstorm, Create, Crysis, Dragon Age, FaceBreaker, Kingdoms of Amalur, The Saboteur, Shank, Skate og Spore

 

Er lett å hate en person når man ikke vet noe om han eller arbeidet han utfører. Synes det er vanskelig å klage på at Riccitello hadde fokus på oppfølgere når spillere ikke kjøpte de nye seriene, da spesielt Mirror's Edge og Dead Space.

 

 

Mye gode spill her, men det blir ikke lagd mer av Mirror's Edge (kommer kanskje), Dead Space har de kjørt på huet og rævva etter det første spillet, Dante's Inferno kommer det ikke mer av, Army Of Two har de kjørt på huet og rævva, Brütal Legend (MORE PLEASE), Bulletstorm kommer ikke mer, til tross for være awsome, Crysis har de også kjørt ut, ikke like ille som alt annet kanskje, Dragon Age, døde etter expansionspacken, Kingdoms of Amalur kommer nok aldri mer, The Saboteur (MORE!!)

 

Mye av titlene som har kommet under han har også enten blitt kjørt i dass eller "drept"...

Lenke til kommentar

EA har ødelagt for PC spill sjangeren siden inntoget av PS3/XBox360 (og sikkert før den tid). Nå som digital distribusjon har fått dominans tipper jeg pipa får en annen lyd.

Håper fordumming/konsollidering av kjente spillutviklere som f.eks BioWare reverseres.

Lenke til kommentar

Men den andre siden av bildet er at uten feks EA og disse store "haiene" ville vi langt på nær ha sett den utviklingen vi har sett. De største spillene ville aldri blitt laget, enkelt og greit fordi de langt på nær ville ha ressursene til å lage det.

 

Så ja, EA gjør alt de kan for å melke penger ut av spillmarkedet. Men de er også med på å drive utviklingen...

Lenke til kommentar

Men den andre siden av bildet er at uten feks EA og disse store "haiene" ville vi langt på nær ha sett den utviklingen vi har sett. De største spillene ville aldri blitt laget, enkelt og greit fordi de langt på nær ville ha ressursene til å lage det.Så ja, EA gjør alt de kan for å melke penger ut av spillmarkedet. Men de er også med på å drive utviklingen...

Den kjøper jeg ikke. Hadde vi sluttet å kjøpe spill bare fordi giganter som EA ikke hadde kontrollert spillstudioene?

 

Det er vi som gir EA ressursene til å gjøre det de gjør, det er ikke sånn at EA tjener penger på noe helt annet og tilfeldigvis velger å bruke dem på spillutvikling ;)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Den kjøper jeg ikke. Hadde vi sluttet å kjøpe spill bare fordi giganter som EA ikke hadde kontrollert spillstudioene?

 

Det er vi som gir EA ressursene til å gjøre det de gjør, det er ikke sånn at EA tjener penger på noe helt annet og tilfeldigvis velger å bruke dem på spillutvikling ;)

det virker det som er mange som trur! Bra sagt :)
Lenke til kommentar

Den kjøper jeg ikke. Hadde vi sluttet å kjøpe spill bare fordi giganter som EA ikke hadde kontrollert spillstudioene?

 

Det er vi som gir EA ressursene til å gjøre det de gjør, det er ikke sånn at EA tjener penger på noe helt annet og tilfeldigvis velger å bruke dem på spillutvikling ;)

 

Tror ikke helt du skjønte poenget mitt. EA drar hver eneste krone de kan ut av spillmarkedet. Noe som gjør at de kan reinvestere pengene i nye titler, for å tjene mer penger. Hvor stort budsjett tror du feks Simcity 2013 hadde i forhold til Simcity 4, selvsagt justert for inflasjon? Hvor stort budsjett har ikke Fifa 2013 i forhold til Fifa 2005?

 

Man kan hate EA så mye man vil, men å nekte for at de er med å pushe utviklingen (på godt og vondt), vel, da er man blind av hat.

Lenke til kommentar

Tror ikke helt du skjønte poenget mitt. EA drar hver eneste krone de kan ut av spillmarkedet. Noe som gjør at de kan reinvestere pengene i nye titler, for å tjene mer penger. Hvor stort budsjett tror du feks Simcity 2013 hadde i forhold til Simcity 4, selvsagt justert for inflasjon? Hvor stort budsjett har ikke Fifa 2013 i forhold til Fifa 2005?

 

Man kan hate EA så mye man vil, men å nekte for at de er med å pushe utviklingen (på godt og vondt), vel, da er man blind av hat.

 

Man kan jo fint mene at utviklingen de pusher er uheldig, og at ultrabudsjettitler er et sykdomstegn fremfor noe positivt. Personlig setter jeg mer pris på det voksende indie-markedet enn jeg gjør på sjapper som EA. Som plateselskapene burde utgiverne på sikt blir mindre relevante.

Endret av Okapi
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...