Gå til innhold

STEAM - gjenopprette gammel konto!


Anbefalte innlegg

Begynner å skjønne hvorfor enkelte hater steam inderlig... - Har anskaffet ny pc, og steam gjenkjenner den ikke. Derfor må jeg - til tross for at jeg har brukernavn og passord - gjennom en ekstra sikkerhetskontroll - HVOR DE SENDER EN GODKJENNINGSKODE TIL EN E-POST ADRESSE SOM BLE UGYLDIG FOR OVER ET ÅR SIDEN.

 

I følge faq-ene er det visstnok genialt "enkelt" å låse opp ny e-post adresse, man bare høyreklikker på steam-ikonet i "system-tray" og velger options. Derfra velger man bare "change contact e-mail" eller lignende.

 

Bortsett fra uansett hvor mange forskjellige ikoner jeg høyreklikker på, og hvor mange faner jeg blar gjennom, finnes ikke denne valgmuligheten. Fint. Hvis jeg velger "settings" fra startmenyen, får jeg kun opp påloggingsskjermen som jeg altså ikke kommer forbi.

 

Tusen takk, Steam, for et jæ.....la brukervennlig opplegg! Noen kloke hoder som har møtt denne veggen før?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som baron sier, eneste alternativet du har er å kontakte support.

 

Det er da heller ikke steam/valve sin feil at du har mistet din gamle epost konto. Det er en god grunn til at det nåværende systemet er slik det er. Kan være greit å sette opp en email som ikke går dukken, for eksempel gmail. Samme gjelder jo for et hav av andre kontoer du kan miste passord/brukernavn eller trenger verifiserings koder til.

 

Håper du får hjelpen du trenger av support :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Takk for forsøk på hjelp - jeg har allerede kontaktet support, men det tar så fordømt lang tid å få svar! Hovedpoenget var at det angis at det skal være så enkelt å endre kontakt-mail, uten at jeg har mulighet til dette på noen måte - så langt jeg kan se. Det var det jeg irriterte meg over, da jeg som sagt har brukernavn og passord.

 

E-posten jeg mistet tilgangen til, var en abonnements-e-postadresse på en pop-server som jeg har hatt i en evighet - falt meg aldri inn at jeg kom til å miste den en dag...

Endret av aphelion3
Lenke til kommentar

Jeg har selv en steamkonto jeg nesten har brukt 9.000 kroner på og denne kontrollen er nødvendig siden noen kontoer er veldig verdifulle, Det og ha en gyldig E-mail til steam er ikke Valve/steam oppgave.

 

Men kontakt support så ordner de dette, Har skjedd med meg på min acc nr 2 men de ordnet dette i løpet av 5 dager.

Lenke til kommentar

Jeg var i samme situasjon. Men du lager bare en konto hos supportsiden dems, også spør du der.

 

Så finner du frem

  • CD-Key du har brukt
  • Fire siste sifre i et kredittkort du har brukt
  • Evt recipe fra Paypal
  • Tidligere email som er brukt på kontoen
  • Tidligere navn på kontoen

For min del gikk dette veldig greit, men de brukte ganske lang tid (Flere dager mellom hvert svar).

 

Har du ingenting av disse delene vil du slite. Da er du bare en vilt fremmed for dem.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Selfølgelig kan du jo ikke endre epostaddresse uten å gå igjennom sikkerhetskontrollen, da du må være logget inn for å gjøre det...

 

Men kontakt steam support og oppgi noen form for bevis på spill du har kjøpt, så ordner det seg! Har bare skryt å gi til steam support :)

Lenke til kommentar

Selfølgelig kan du jo ikke endre epostaddresse uten å gå igjennom sikkerhetskontrollen, da du må være logget inn for å gjøre det...

Nei, du kan ikke det uten å ha tilgang til den epostadressen du vil endre fra, du må nemlig bekrefte det på en mail som blir tilsendt den opprinnelige adressen.

 

Så selv om man har tilgang på steamkontoen kan man ikke endre e-mailen om man har mistet tilgangen på den gamle, uten å gå igjennom support.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Bare ett tips, om du har lyst å unngå slike tilfeller i fremtiden ta av 'Steam Guard'. Men sjangsene for at noen kommer seg innpå kontoen (gjennom virus, og anna) din øker betraktelig vell å merke.

Endret av Eslu
Lenke til kommentar

Friends -> Settings -> Account -> Change Contact Email Address

 

Men du har nok ikke tilgang der nå, du må gjennom en ekstra kontroll som er din skyld og din alene.

 

Jaha? Så du mener altså at "det er min skyld" at jeg faktisk forventer at et spill jeg har kjøpt fullt lovlig i butikk, skal være tilgjengelig for meg å spille til enhver tid....

 

Dette er bare en del av utviklingen som tilsier at man må være logget på 24 timer bare for å spille et enspiller-spill (Diablo 3) og jeg kan på ingen måte si at jeg synes det er særlig ålreit. Virus og hacking hadde jo aldri vært noe problem hvis man kunne spille offline, og slapp hele registeringsdriten. Men dette er en gammel diskusjon som jeg ikke skal trekke opp her igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jaha? Så du mener altså at "det er min skyld" at jeg faktisk forventer at et spill jeg har kjøpt fullt lovlig i butikk, skal være tilgjengelig for meg å spille til enhver tid....

Du godtok det når du kjøpte spillet, så Vizla har et poeng.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Uansett program du bruker passord og brukernavn til er det ditt ansvar og ha dette tilgjenglig for deg selv , Og når du har brukt penger på det er det kanskje greit og forsikre deg om at du har tilgang hele tiden ?

 

Steam/valve er ikke ansvarlig eller har noe skyld i at du bruker ugyldig mail eller mister passord , De kan derimot hjelpe deg og få tilbake brukeren om du fremlegger bevis på at den er din , hvilken kredittkort du har brukt eller paypal konto osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jaha? Så du mener altså at "det er min skyld" at jeg faktisk forventer at et spill jeg har kjøpt fullt lovlig i butikk, skal være tilgjengelig for meg å spille til enhver tid....

 

Dette er bare en del av utviklingen som tilsier at man må være logget på 24 timer bare for å spille et enspiller-spill (Diablo 3) og jeg kan på ingen måte si at jeg synes det er særlig ålreit. Virus og hacking hadde jo aldri vært noe problem hvis man kunne spille offline, og slapp hele registeringsdriten. Men dette er en gammel diskusjon som jeg ikke skal trekke opp her igjen.

Har du ikke tatt deg bryet med å ha kontakteposten på Steam-kontoen din oppdatert og pekende til en gyldig konto, da har Steam sitt på det tørre og hele problemet er nettopp din skyld.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skjønner vitterlig ikke hvorfor dette er noe å gå å irritere seg over.

 

Greit nok at dette oppleves som tungvindt for alle som må igjennom denne prosessen, men alternativet er tross alt ikke bedre (Miste kontoen til en vilt fremmed som vet litt om deg, f.eks via forum som dette). Trådstarter har ikke gjort noe FEIL, det er hverken han eller steam sin feil. Slike ting skjer med alle, og det er slitsomt å rydde opp i det. Men man skal være glad for at de har slike systemer, så hvem som helst ikke kan få tatt over en konto du har brukt mange tusen på.

 

Ja, Steam Support er litt treige, men de får iallefall jobben gjort. Så får du bite i det sure eple å la de dagene du ikke kan spille spillene dine gå, også være glad for at det er noen som kan hjelpe deg med å få dem tilbake, uten at det går til en vilt fremmed.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...