Gå til innhold

Playstation 4 til 4199 kr


hean

Anbefalte innlegg

CDON selger nå PS4 til 5995 kr men tar selvfølgelig prisforebehold om "endring i pris" eller med andre ord til prisen er fastsatt. En pris på ca 6000 kr er en relativt høy og avrundet pris og blir antakeligvis justert nedover når prisene er kjent.

 

Coolshop selger som jeg tolker det til en mer spesifikk pris, altså ikke rundet av til en hel tusen. De selger til 4199 kr som jeg tror er omtrent det laveste man kan håpe PS4 blir solgt for ved lansering.

 

Coolshop tar ingen forebehold om prisen og da lurer jeg på om de lovlig kan heve prisen etter (eller før) prisen er kjent til kunder som allerede har bestilt.

 

 

https://www.coolshop.com/no/catalog/product/78265-playstation_4_console_ps4

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det kan de ikke, jfr. forbrukerkjøpsloven:

 

§ 21. Rett til oppfyllelse

Er leveringstiden kommet uten at tingen er levert, kan forbrukeren likevel fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse.

Dette gjelder ikke om det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller om en oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selgeren at det står i vesentlig misforhold til forbrukerens interesse i at selgeren oppfyller. Faller vanskene bort innen rimelig tid, kan forbrukeren kreve oppfyllelse.

Forbrukeren taper sin rett til å kreve oppfyllelse om han eller hun venter urimelig lenge med å fremme kravet.

 

Merk at uteblitt levering er å regne som forsinkelse.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Dersom det ikke er foretatt noen forbehold og pris er avtalt kan kjøpet bare heves dersom avtalen ikke er bindende (se forbrukerkjøpsloven pgf 45 som setter begrensninger for når selger kan heve en bindende avtale). Dette krever f.eks. at prisen var så lav at den var åpenbart feilsatt, svik fra kjøper, eller at kjøper har utnyttet selgers uerfarenhet eller lignende. Det virker ikke å være tilfellet her.

Lenke til kommentar

Takker for svar alle sammen...

 

Er det noen bonuser med å bestille den nå? Hvis ikke kan man like gjerne vente, for det er lenge til den kommer.

 

Coolshop selger for 4199 kr uten forebehold om prisen.... prisen annonseres garantert før salg og er den lavere er det bare å avbestille.

 

Sannsynligvis er den dyrere og da er Coolshop bundet til prisen og hvis den da lanseres for ett par lapper mer så vil jeg si det er en bonus.... det er vel ganske opplagt!!

Lenke til kommentar

Interesting......

Er det mulig å betale senere på den siden? Så jeg får spart opp litt penger før lansering?

 

Takk

 

Det vet ikke jeg, har aldri hørt om butikken før... var først etter en link i en PS4 tråd jeg fant den.

 

Hvis du nesten gjennomfører kjøp å ser om man kan bruke oppkrav som betalingsmåte er det så klart mulighet for å bestille med en gang å spare til den kommer.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Om de trekker pengene med en gang, taper du ca. 102kr frem til lansering, forutsatt lasnering i november/desember med en rente på 3,7%. Ville de gjort det ellers? Bruk kredittkort og spar en 8. del av det igjen. :p

 

Nettbutikker skal vel egentlig ikke trekke penger før varene blir kjøpt, men man taper altså ikke mye selv om de skulle gjøre det. De støtter betaling med Klarna Faktura, men ca. halvparten av studentene jeg kjenner får autmatisk avslag fra dem alltid, selv med plettfri kreditthistorikk og grei inntekt ved siden av studiene.

 

Prisen har dessverre steget til 4499 nå. Tror uansett ikke jeg haddde giddet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...