Gå til innhold

[Løst] Sliter med å selge Asus 17" gaming laptop?


Anbefalte innlegg

Som tittel tilsier:

 

La ut min maskin på finn.no for litt under 2 måneder siden, mye grunnet at jeg trenger penger til et prosjekt jeg har på gang, men mest fordi maskinen bare samler støv.

 

Det er en Asus G74Sx, 17" spillmaskin med 3D og alt som kom med da jeg kjøpte den. Maskinen ble brukt i hele 2012, med ca. 1 måned (30 dager +/-) oppetid. Så jeg la den på finn for 10.000,00,-. Tenkte dette var billig for en god og kraftig maskin, som likegjerne kunne vært uåpnet i orginalforpakning. Jeg tenkte jo folk kom til å prute, og ville godtatt 8000 for den, men akk, har fått 14 svindelmeldinger, blitt oppringt 3 ganger av annonseselgere, og høyeste tilbud jeg har fått er på 6000,-. Da vil jeg jo bare beholde den selv, ettersom den er 1 år og snart 1 måned gammel, feilfri, godt tatt vare på og veldig lite brukt er jo dette et varp vil jeg tro.

 

Så bestemte jeg meg for å dumpe prisen ned på 8000,-. Da hadde jeg brukt maskinen litt til, ikke mer enn noen dager, men har skrevet 2 måneder for sikkerhets skyld. (Dette er faktisk fakta, faktisk :p). Fikk enda en svindelmelding, og igjen tilbud på 6000...

 

Er det jeg som er dårlig selger, eller tror folk den er stjålet? Jeg har noe under 1000 visninger på den og 200 sendt på mail, men akk, ingen ordentlige tilbud. Kanskje jeg forventer for mye? Jeg ville gitt 8000 for den nå om jeg så etter gaminglaptop glatt, men det er kanskje fordi jeg vet hvordan den er blitt behandlet og hvor mye den faktisk er brukt.

 

Noen som har erfaring med salg av bærbar (kategori-spesifik) maskin? Dere som ønsker det kan se annonsen selv, og se om det er noe som merkelig skrevet eller ville hindret dere i å kjøpe den selv, vil ikke legge link for det kan bli ansett som reklame for egen annonse, fant ikke noe i trådreglene mot det, men vil være på den sikre siden.

 

Kan derimot legge link til http://www.finn.no, så slipper dere å skrive selv, søk på asus g74sx, under navnet Faruk og adresse i Spydeberg, for det er flere av dem der ute.

 

På forhånd takk :)

 

(Vet det ble mye tekst, men håper likevel noen tar seg bryet med å lese alt)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er fullstendig uinterresant hvor mye maskinen kostet en gang i hine dager da du kan få en splitter ny maskin med betydelig bedre ytelse for 6500kr. (Xishan W350E.)

 

Det er desverre et generelt problem at folk ikke sjekker hva man får for pengene idag når de skal selge gammelt utstyr.

 

Jeg har for moro skyld gått gjennom hundrevis av annonser på Finn idag og fant 1 maskin som var vettug priset, alle andre hadde priset sine gamle travere med utgangspunkt i hva de en gang betalte for dem.

Lenke til kommentar

Det er blitt såpass altså, ser jeg har fallt litt av båten etter at bilinteressen tok over. Hva ville vært en fornuftig pris å selge den for?

 

Når en annen skriver at man får maskin med bedre specs for 6500, så er budet på 6000 veldig bra. 6000 er en fornuftig pris etter min mening.

Endret av Ruben1987
Lenke til kommentar

Datautstyr er verdens dårligste investering da utviklingen går ekstremt fort så det som var kult ifjor er mer eller mindre utdatert året etter.

 

Men du er som sagt ikke alene om å feiltolke markedet og bruktpriser.

 

 

Edit: Vi har en ganske så lang tråd her inne hvor vi morer oss over fantasiprisene folk setter på brukt datautstyr på Finn og andre steder.

Endret av vidarkri
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...