Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Noen med god peiling på BMW her inne, som kan hjelpe meg litt med eventuelt kjøp?


Anbefalte innlegg

Heisan.

 

Jeg vureder å kjøpe en BMW 3 serie 1.8 - 2002 mod. Bilen her gått 87 000 km.

 

Det er en kollega av meg (eldre kar) som eier bilen nå. Så denne bilen er ekstremt fint kjørt. Det er nettop tatt 90 000 km service på bilen, der alle bremser ble byttet (dette var ikke en gang en nødvendighet.)

 

Jeg skal få denne bilen for 95 000 kr dersom jeg vil kjøpe denne.

 

Ellers er bilen helt strøken. Det er dog ikke skinninteriør i bilen, men dette spiller ikke så stor rolle for meg. Det eneste er et lite merke på venstre side av bakre støtfanger, men denne er ikke synlig med mindre man vet den er der.

 

Jeg har ikke eid en BMW før, og er litt skeptisk, da jeg er mye på fjellet om vinteren. Jeg kjører alltid på godt brøytede veier, så kan ikke datte at dette skal være noe stort problem.

 

Som alle andre bruktbiler selges denne bilen som den er, er heller ikke så lysten på å kjøpe en bil, for så å sette den rett på verksted for utbedringer.

På en annen side har jeg jobbet tett med denne karen nå i to år (på sjøen) så dette er en kar som jeg stoler veldig på og kjenner godt.

 

Jeg tror ikke han er ute etter å lure meg.

 

Noen som har innvendinger og tips til ting med bmw som man bør være obs på?

 

Takker for svar! :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kjøper evt. en 10 år gammel bruktbil. du har ingen garanti for at det ikke skulle være noe som kan gå galt med den. Men selger er pliktig til å opplyse om feil og mangler som han vet om ved salg. Er egentlig bare du som kan ta valget om dette er noe du vil eller ikke. Min erfaring med bmw på vinterføre har vært god så lenge en bruker piggdekk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner komplikasjonene med å kjøpe denne bilen av en bekjent.

Men jeg synes det virker som et greit tilbud.

 

Samme typer BMW'er med like lite km stand ihht. alder ligger i gjennomsnittet på 30 000 kr mere i pris (ca) har jeg sett.

Så er vel mulig at det kan dukke opp noe på denne bilen ganske snart, som koster en del tusen å få fikset.

 

Jeg har en ny bil også en Audi A6 2011 mod, så denne BMW'en er ikke et must for meg.

 

Nå var denne tråden mest vinklet mot hva man eventuelt skal være obs på når det gjelder brukte BMW'er, i forhold til reparasjoner etc.. Dette er ikke biler jeg har noen stor erfaring med. Men det er vel ofte de samme slitasjetingene som oppstår på andre biler også.

Endret av Skipstrixxy
Lenke til kommentar
Heisan. Jeg vureder å kjøpe en BMW 3 serie 1.8 - 2002 mod. Bilen her gått 87 000 km. Det er en kollega av meg (eldre kar) som eier bilen nå.

 

Det er kollegaen din som eier bilen nå...men har det vært tidligere eiere? Er bilen kjøpt ny i Norge eller muligens import?

Kilometerstanden er (mistenkelig?) lav, så her bør du verfisere denne mot servicehefte før du tegner noe kontrakt.

Lenke til kommentar

Det er kollegaen din som eier bilen nå...men har det vært tidligere eiere? Er bilen kjøpt ny i Norge eller muligens import?

Kilometerstanden er (mistenkelig?) lav, så her bør du verfisere denne mot servicehefte før du tegner noe kontrakt.

 

Denne bilen har han kjøpt ny.

Den har vert lite brukt, da han jobber på sjøen med meg, og ellers kjører veldig lite bil.

Lenke til kommentar

Tror ikke du skal få så mye problemer med den der, men har en kamerat som har hatt litt rustproblemer, og vannpumpe og dynamo gikk i stykker i fjor. Dette er en 320 2001 mod som har 110k km på baken.

Ellers ser jeg denne - ganske likt priset og lik bil eller?

en ting til, jeg synes 318 er utrolig lat, du bør opp på 320.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...