Gå til innhold

NRK dropper HBO


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hva NRK har av tilbud jeg, har ikke vært interressert før og blir det ikke nå heller. Skulle helst ønske det ble en betal-kanal man måtte velge inn i kanalpakkene sine, så kunne jeg ignorert den uten å tenke på lisens.

Lisensen er ikke en NRK-lisens. Det er en krinkastningslisens. Så lenge politikerne har bestemt at vi skal ha allmen-krinkastning så må man betale for å kunne motta fjernsynskanaler. Dette er uavhengig av hvilke kanaler du mottar/ønsker å motta.

Lenke til kommentar

At HBO sliter med piratvirksomhet er jo ikke så merkelig. Jeg kjøper absolutt alt av serier jeg vil se på bluray, fordi jeg liker å se dem i høy kvalitet på en stor skjerm når det passer best, men når det tar en evighet før serien kommer ut på bluray og så enda lenger før den lander i Europa, blir det enten ulovlig streaming/nedlasting eller å ikke se serien overhodet før et år etter at den kommer ut.

 

At seriene blir sendt enda flere år senere på en statskanal har begrenset verdi for alle andre enn de som ikke var spesielt interessert i seriene i utgangspunktet. Det synes jeg ikke er noe å betale for.

Lenke til kommentar

Vi får håpe at langt flere aktører begynn å stille krav om å få sende seriene samtidig som premieren i Usa, jeg har null forståelse for at dette ikke er mulig i dag da teksting kan bli gjort lenge før episodene sendes eller eventuelt sendes utekstet den første uka.

 

Du har tydeligvis missforstått hele problemstillingen.... Har ingenting med teksting å gjøre, men det juridiske. Dessuten, koster nok en serie langt mer, om de skal sendes samme dag som i USA, enn noen måneder senere.

Lenke til kommentar

Men det burde ikke koste mer og det burde vært sendt samme dag over hele verden, så lenge noen kjøper rettighetene til det så klart, men dette har jo ekstremt få folk skjønt.

De tror det er eksklusivt, men det er jo ikke det lenger når du bare kan seile deg en tur i bukta å ta det du måtte ønske derifra.

Rart at ikke smartingene i HBO og andre steder skjønner det, mulig de burde ansatt noen andre.

 

Samme som at når en film går her i landet på kino så må man vente 4-6++ måneder før den kommer på dvd/blu-ray etc, det er forkastelig, syns jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så bare la meg få dette rett. De skal ha mer penger ved å kreve inn for alskens duppeditter jeg aldri kunne ha tenkt å sett NRK på. Så kutter de utgifter ved kjøp av lisenser til utenlandske serier?

 

Neste nyhet er vel at toppsjefene i NRK sitter igjen med en fet bonus og en kraftig fallskjerm når den tid kommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...