Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Vil tipse alle om å forte seg å kjøpe før den 18. Mars, fordi alle som har registrert spillet innen da, får en mail fra EA der de kan velge et valgfritt spill de får. Så da kan du velge et annet nylansert spill, og få to for en. Liker du ikke simcity, men vil ha et annet nytt EA spill får du altså simcity med på kjøpet altså.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Hva er det som ikke funker hos deg nå? Jeg har funnet en del bugs, men så langt går det ann å spille seg rundt dem.

 

deling av ressurser mellom byer og store prosjekter. lastebilene plukker opp det de trenger, kjører bort, kjører hjem igjen,fremdeles full lastet og kjører tilbake til prosjektet. det igjen fører til full stans av produksjon og innsamling av ressurser i byen min. en annen viktig ting som ikke fungerer er å gi bort penger. pengene forsvinner i den ene byen, men dukker aldri opp i den andre.

Lenke til kommentar

Vil tipse alle om å forte seg å kjøpe før den 18. Mars, fordi alle som har registrert spillet innen da, får en mail fra EA der de kan velge et valgfritt spill de får. Så da kan du velge et annet nylansert spill, og få to for en. Liker du ikke simcity, men vil ha et annet nytt EA spill får du altså simcity med på kjøpet altså.

 

Nå har de vel ikke sagt hvilke spill vi får velge mellom enda, i allefall ikke som jeg har fått med meg?

Det eneste de har sagt er at vi får en mail der vi kan velge mellom noen spill. Tviler sterkt på at man kan velge nylanserte spill.

Lenke til kommentar

Nå har de vel ikke sagt hvilke spill vi får velge mellom enda, i allefall ikke som jeg har fått med meg?

Det eneste de har sagt er at vi får en mail der vi kan velge mellom noen spill. Tviler sterkt på at man kan velge nylanserte spill.

 

leste bedre nå, selvfølgelig kan man nok ikke velge, blir nok et møkkaspill fra 1990, fordi EA er en gjeng med folk som kun bryr seg om penger.

Lenke til kommentar

Her er en god video som forklarer litt om veikryss som jeg fant intersant og som ikke var intuitivt i spillet

 

http://www.youtube.com/watch?v=g-8lhpINmXE&feature=player_embedded

 

Interessant! Hadde ikke lagt merke til denne logikken. Da kan man forsøksvis være smartere i planlegging av trafikken. Det viser også at å ha bare avenues som krysser avenues, er forferdelig lite smart. Kanskje ville man ironisk nok vært bedre tjent med å ha flere veier med lavere tetthet.

 

Så får man se hvordan den logikken samarbeider (eller ikke) med simmenes navigasjons-AI. :p

Endret av Imsvale
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke sett videoen, men vil ikke lavere tetthet ha en negativ effekt på utbyggingen ?

 

Du kan sone smartere, slik at hvert kvartal tilhører én vei, og vice versa. Da, når du oppgraderer den veien, så gir du det kvartalet – og ingen andre – muligheten til å oppgradere tettheten. Hvor løst eller fast du følger denne regelen kan du selvsagt bestemme selv. Så lenge tettheten av bebyggelsen er lav, så er det dog sikkert greit at de får bygge på begge/alle sider av et kvartal, men da må du korrigere soningen senere.

 

Det er mer filklete, for du kan ikke bare CTRL+sone overalt (som er minst ti ganger enklere), men når du ser effektene av å ha slik kontroll, så må jeg pent innrømme at det er verdt bryet. Start med hovedsaklig veier lav tetthet, med noen hovedpulsårer (avenyer), og foretrekk veier av lav/middels tetthet direkte tilkoblet avenyene. Hold soningen for det meste unna disse kryssene, så slipper du høytetthetsveier mot aveny, som betyr lyskryss. Følg med på statistikken over antall ledige jobber, og oppgrader deretter – kontrollert.

 

Også må du selvsagt ha godt fungerende offentlig transport, ellers propper veiene seg fort. Mange utfordringer med andre ord; mye som skal læres.

 

Tips: Lykkelige folk tolererer høyere skattenivå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Lavere tetthet gir lavere tetthet på bebyggelse. Altså, ikke skyskrapere på veier som er medium og low.

 

Noe som igjen vil ha en effekt på befolkningsantallet.

 

En annen ting som irriterer meg er utplasseringen av bygg, slik som f.eks havnelageret hvor man ikke får opp forhåndsvisning av hvor man kan plassere mottaket for båter, endte opp med å måtte rive havnelageret og bygge på nytt for å få plassert ut korrekt

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Du kan sone smartere, slik at hvert kvartal tilhører én vei, og vice versa. Da, når du oppgraderer den veien, så gir du det kvartalet – og ingen andre – muligheten til å oppgradere tettheten. Hvor løst eller fast du følger denne regelen kan du selvsagt bestemme selv. Så lenge tettheten av bebyggelsen er lav, så er det dog sikkert greit at de får bygge på begge/alle sider av et kvartal, men da må du korrigere soningen senere. Det er mer filklete, for du kan ikke bare CTRL+sone overalt (som er minst ti ganger enklere), men når du ser effektene av å ha slik kontroll, så må jeg pent innrømme at det er verdt bryet. Start med hovedsaklig veier lav tetthet, med noen hovedpulsårer (avenyer), og foretrekk veier av lav/middels tetthet direkte tilkoblet avenyene. Hold soningen for det meste unna disse kryssene, så slipper du høytetthetsveier mot aveny, som betyr lyskryss. Følg med på statistikken over antall ledige jobber, og oppgrader deretter – kontrollert. Også må du selvsagt ha godt fungerende offentlig transport, ellers propper veiene seg fort. Mange utfordringer med andre ord; mye som skal læres. Tips: Lykkelige folk tolererer høyere skattenivå.

 

Men hvis du har lav befolkningstetthet så vil vel det igjen påvirket antallet innbyggere.

 

Hittil har jeg stort sett bygd byer uten å eksperimentere så alt for mye, men tror jeg skal leke meg litt fremover med langt mindre arealer med bebyggelse og heller gå for høy tetthet med en gang.

Lenke til kommentar

Noe som igjen vil ha en effekt på befolkningsantallet.

 

En annen ting som irriterer meg er utplasseringen av bygg, slik som f.eks havnelageret hvor man ikke får opp forhåndsvisning av hvor man kan plassere mottaket for båter, endte opp med å måtte rive havnelageret og bygge på nytt for å få plassert ut korrekt

Følg nøye med når du setter den ut. Det er noen blå, nesten gjennomsiktige firkanter som indikerer hvor utvidelsene kan settes opp. Tror også de blir røde hvis de ikke kan brukes.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Følg nøye med når du setter den ut. Det er noen blå, nesten gjennomsiktige firkanter som indikerer hvor utvidelsene kan settes opp. Tror også de blir røde hvis de ikke kan brukes.

 

Det er bare for "lagringsplassene", f.eks for olje/malm/kull, den indikerer ingenting for tillegget for båter eller tog.

Lenke til kommentar

hva er som er bugget i spillet nå egenlig?

 

og et annet spørsmål, hvorfor for en av vennene mine, heletida 3 mil i gave helt uten videre?

 

Mye. Men det verste for min del nå er at byene mine ikke snakker sammen. F.eks at jeg ikke kan dra nytte av nabobyens oppgraderte rådhus til å bygge f.eks bedre kloakkanlegg. Men det er vel kanskje serverkrøll som gjør dette?

Lenke til kommentar

Mye. Men det verste for min del nå er at byene mine ikke snakker sammen. F.eks at jeg ikke kan dra nytte av nabobyens oppgraderte rådhus til å bygge f.eks bedre kloakkanlegg. Men det er vel kanskje serverkrøll som gjør dette?

 

Jepp. Trodde dette var ordnet nå, men det er vel servere som sliter mer enn andre fremdeles.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...