Gå til innhold

Google dropper IE 8-støtte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Firefox

Crome

Opera

 

Å "kutte støtten" betyr heller ikke at alt faller sammen på denne datoen... Betyr mer at de ikke prioriterer å få fremtidige endringer på sine tjenester kompitable for mange år gamle nettlesere...

 

Noe de fleste nettutviklere har gitt opp for lenge siden(?)

Klarer ikke å se "katastrofealarmen" her, naturlig gang...

 

 

(Edit : Kan legge til at jeg ser problemet for uland hvor googles gratistjenester er populære.)

Endret av Xkraft
  • Liker 8
Lenke til kommentar

FirefoxCromeOperaÅ "kutte støtten" betyr heller ikke at alt faller sammen på denne datoen... Betyr mer at de ikke prioriterer å få fremtidige endringer på sine tjenester kompitable for mange år gamle nettlesere...Noe de fleste nettutviklere har gitt opp for lenge siden(?)Klarer ikke å se "katastrofealarmen" her, naturlig gang...(Edit : Kan legge til at jeg ser problemet for uland hvor googles gratistjenester er populære.)

 

Ingen grunn til at uland som blir "rammet" av at IE8 ikke søttes lengre ikke kan laste ned f.eks. chrome da..

Endret av MrLee
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, ahpadt. Det er mange som fremdeles bruker gamle XP. Dette inkluderer selvfølgelig meg. Jeg kommer ikke til å røre verken Windows 7, eller Windows 8.

 

Overgangen er gradvis til Linux, men finner meg ikke til rette før jeg må. Dvs. når WinXP ikke får nok programvare-støtte.

 

Ellers så synes jeg det var på tide at Google gikk vekk fra IE8, da den ikke har god nok støtte for CSS3, og design /HTML så er den ett makkverk å ha med å gjøre. Den har heller ikke ordentlig støtte for HTML5.

Lenke til kommentar

Ja, ahpadt. Det er mange som fremdeles bruker gamle XP. Dette inkluderer selvfølgelig meg. Jeg kommer ikke til å røre verken Windows 7, eller Windows 8.

 

Overgangen er gradvis til Linux, men finner meg ikke til rette før jeg må. Dvs. når WinXP ikke får nok programvare-støtte.

 

Ellers så synes jeg det var på tide at Google gikk vekk fra IE8, da den ikke har god nok støtte for CSS3, og design /HTML så er den ett makkverk å ha med å gjøre. Den har heller ikke ordentlig støtte for HTML5.

 

Nåh... Går nok ikkje lenge før du kjem krypende tilbake til Win 7 og 8...

Har høyrt mange slike historier... Skal aldri ditt og datt... men når alt kjem til alt... så kjem dei krypende tilbake.

Lenke til kommentar
Ja, ahpadt. Det er mange som fremdeles bruker gamle XP. Dette inkluderer selvfølgelig meg. Jeg kommer ikke til å røre verken Windows 7, eller Windows 8.Overgangen er gradvis til Linux, men finner meg ikke til rette før jeg må. Dvs. når WinXP ikke får nok programvare-støtte.Ellers så synes jeg det var på tide at Google gikk vekk fra IE8, da den ikke har god nok støtte for CSS3, og design /HTML så er den ett makkverk å ha med å gjøre. Den har heller ikke ordentlig støtte for HTML5.
Nåh... Går nok ikkje lenge før du kjem krypende tilbake til Win 7 og 8...Har høyrt mange slike historier... Skal aldri ditt og datt... men når alt kjem til alt... så kjem dei krypende tilbake.

 

Også finnes vi som har sagt det, og den dag idag kjører Laptopen fortsatt Linux / Ubuntu.

XP finnes fortsatt i dual booten ja, men har ikke vært brukt siden jeg installerte Ubuntu så... Lite tilbakekryping ja.

 

Lenke til kommentar
Dårlige nyheter for deg med Windows XP.

Tull og vas. Dette er gode nyheter fordi de mest sidrompa brukerne får ennå et incentiv for å oppgradere til Chrome, Firefox eller Opera. Dvs. det er jo ikke umulig å fortsette med Google under IE8 heller. Man må bare regne med at layouten ikke er perfekt.

 

Er det noen som bruker XP enda i det private?

42,5% av verdensmarkedet, altså mange hundre millioner mennesker. Deriblant meg. Jeg har nå Kubuntu, og Ubuntu på de fleste PCene mine, men ser fortsatt behov for å beholde én Windows-maskin så jeg får brukt programvare som dessverre ikke kjører under Linux ennå. Den Windows-maskina har XP siden jeg ikke har giddet å kjøpe ny lisens og heller ikke piratkopierer. På sikt kan det hende jeg kjøper en ny bærbar med Win 7 eller 8, men jeg gidder ikke før XP blir mer håpløst. Apropos det, nå er det flere uker siden sist jeg startet windows-maskina så jeg får se an behovet og mulighetene for å kjøpe bærbar uten Windows.

Lenke til kommentar

man må vende lit tilbake til en tidligere problemstilling.

hvorfor oppgraderer man ikke systemet ?

 

Mye av dett kommer jo av at mange har gammelt utstyr som ikke støttes av ny programvare

nytt utstyr blir så kostbart at de som trenger det makter ikke kostnaden med å oppgradere maskinparken.

 

i tillegg har man jo alle de systemene som er basert på eldre utgaver av IE , som må bygges opp fra starten hver gang det kommer en ny utgave.

Lenke til kommentar

Ja, ahpadt. Det er mange som fremdeles bruker gamle XP. Dette inkluderer selvfølgelig meg. Jeg kommer ikke til å røre verken Windows 7, eller Windows 8.

 

Overgangen er gradvis til Linux, men finner meg ikke til rette før jeg må. Dvs. når WinXP ikke får nok programvare-støtte.

 

Ellers så synes jeg det var på tide at Google gikk vekk fra IE8, da den ikke har god nok støtte for CSS3, og design /HTML så er den ett makkverk å ha med å gjøre. Den har heller ikke ordentlig støtte for HTML5.

 

Nåh... Går nok ikkje lenge før du kjem krypende tilbake til Win 7 og 8...

Har høyrt mange slike historier... Skal aldri ditt og datt... men når alt kjem til alt... så kjem dei krypende tilbake.

 

Jeg prøvde Win7 hjemme. Jeg tvang meg selv å bruke det i en helt måned, men til slutt kom jeg også "krypende tilbake" - til Linux.

 

Dersom jeg /må/ bruke Windows, ser jeg ingen grunn til å bytte fra XP. Jeg gir fullstendig blaffen i IE - det har vært bannlyst der jeg jobber i over ti år. Men for det beste bruker jeg Linux på jobb - og alle PC'er og laptop'ene hjemme kjører Linux.

Lenke til kommentar

Ja, ahpadt. Det er mange som fremdeles bruker gamle XP. Dette inkluderer selvfølgelig meg. Jeg kommer ikke til å røre verken Windows 7, eller Windows 8.

 

Overgangen er gradvis til Linux, men finner meg ikke til rette før jeg må. Dvs. når WinXP ikke får nok programvare-støtte.

 

Ellers så synes jeg det var på tide at Google gikk vekk fra IE8, da den ikke har god nok støtte for CSS3, og design /HTML så er den ett makkverk å ha med å gjøre. Den har heller ikke ordentlig støtte for HTML5.

 

Nåh... Går nok ikkje lenge før du kjem krypende tilbake til Win 7 og 8...

Har høyrt mange slike historier... Skal aldri ditt og datt... men når alt kjem til alt... så kjem dei krypende tilbake.

 

Nå har det seg slik at begge laptopene mine har minst en Linux-distro, Her finner vi bl. a: Siste Mint, "eldre" Ubuntu, samt Mageia (inneholder noen "udokumenterte features").

Nesten "altid" eksistert Linux-maskiner hoss min Far, så Linux sitter i meg, slik som Windows sitter i de fleste andre.

Samt, så drifter jeg 6 servere per dags dato, hvor alle kjører en Debian-basert serverdistro.

 

Er bare stasjonæren, som er den mest brukte PC-en som ikke primert kjører Linux. Jeg får bokstavilig talt et vondt sug i magen av å sitte på Win7-maskiner, og Win8 er tilrettelagt for Pads, ikke PC. End of discussion.

Endret av warpie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...