Gå til innhold

Asus frister med stor skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte meg "billigskjerm" på ebay:YAMAKASI CATLEAP Q270- Størrelse: 27" - Oppløsning: 2560X1440 - Bildepanel: S-IPS, LED Betalte 2500 kr inkl mva og frakt fra Sør-Korea. Beste kjøpet jeg har gjort.

 

Det er kr 140 billigere enn jeg betalte for en brukt Fujitsu 27" P Line P27T-6P, men den er antirefleksbehandlet, har flere innganger og skalerer andre oppløsninger enn 2560X1440.

Lenke til kommentar

Jeg tillater meg å sette høye krav til hva skjermen tilbyr når den er priset som den er. Flere hundre NOK mer enn Asus VG278H (120 Hz, FHD). Antar at hovedgrunnen er oppløsningen, etterfulgt av nyhetsfaktoren.

 

Men de skal pokker meg levere et godt bilde for å kunne ta så mye for en sånn skjerm, som burde vært lansert 3 år siden.

 

På den positive siden har den DisplayPort i tillegg, og VGA er endelig tatt bort. En kontakt som er totalt ubrukelig, ettersom du raskt kan ta i bruk dette ved hjelp av en DVI til VGA-adapter.

 

HDMI, DisplayPort og DVI høres ut som en god basis.

 

Da gjenstår det å se om skjermen har pivot. Uten det er skjermen totalt utelukket som alternativ. Er et irriterende lavt antall skjermer som tilbyr dette.

 

 

 

120hz!! VIL HA 120HZ MONITOR I DEN OPPLØSNINGEN!! :p

Yamakasi Catleap. ;)

 

Trenger ikke å skrike da. :ohmy:

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg "billigskjerm" på ebay:YAMAKASI CATLEAP Q270- Størrelse: 27" - Oppløsning: 2560X1440 - Bildepanel: S-IPS, LED Betalte 2500 kr inkl mva og frakt fra Sør-Korea. Beste kjøpet jeg har gjort.

 

Vurderer en slik selv, hvilken selger kjøpte du fra? Ser det er mange som selger disse på ebay.

Lenke til kommentar

Er det ikke relevant å si om det er TN eller IPS panel?

Den har IPS-panel, PLS-type.

 

Ser lovende ut, og kan tenkes å bli den neste skjermen jeg kjøper dette her.

 

Er PLS en form for IPS-panel altså? Jeg trodde PLS var Samsung sitt eget svar på IPS og ikke en ny variant av IPS?

 

 

Hva Dell UltraSharp U2711 angår så er det en flott skjerm det til en ok pris, men anti-glare coatingen er jo helt horribel..... Sitter å ser på min nå mens jeg skriver og denne coatingen ødelegger noe som potensielt hadde vært en fantastisk skjerm.....

Lenke til kommentar

Jeg tillater meg å sette høye krav til hva skjermen tilbyr når den er priset som den er. Flere hundre NOK mer enn Asus VG278H (120 Hz, FHD). Antar at hovedgrunnen er oppløsningen, etterfulgt av nyhetsfaktoren.

 

Men de skal pokker meg levere et godt bilde for å kunne ta så mye for en sånn skjerm, som burde vært lansert 3 år siden.

 

På den positive siden har den DisplayPort i tillegg, og VGA er endelig tatt bort. En kontakt som er totalt ubrukelig, ettersom du raskt kan ta i bruk dette ved hjelp av en DVI til VGA-adapter.

 

HDMI, DisplayPort og DVI høres ut som en god basis.

 

Da gjenstår det å se om skjermen har pivot. Uten det er skjermen totalt utelukket som alternativ. Er et irriterende lavt antall skjermer som tilbyr dette.

 

 

 

120hz!! VIL HA 120HZ MONITOR I DEN OPPLØSNINGEN!! :p

Yamakasi Catleap. ;)

 

Trenger ikke å skrike da. :ohmy:

 

de er ikke 120hz :p de kan noen ganger overklokkes til 100 hz ^^ NOT THE SAME :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...