Gå til innhold

Test: KeySonic KSK-8021 U


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kablet og med mer fokus på design enn build quality, dette høres ut som et greit tastatur til en PC som står framme men brukes lite, men ikke for en PC som brukes mye.

 

Nå har jeg litt erfaring med klassikeren UltraX... Overrasket over at dere har fått brukt dem så lenge som dere har. Kvaliteten er kanskje god for prisen, men vi snakker da ikke om noen evighetsmaskin. For de som liker denne type flate taster men er villig til å betale betydelig mer for høyere kvalitet og bedre taster, er kanskje Logitech Illuminated Wireless verd å teste. Det tror jeg må være ett av de beste flate tastaturene? Da mener jeg i forhold til å taste raskt/lavt, ikke i forhold til å holde inne flere taster når man spiller. Min erfaring er at jeg har økt tastehastigheten litt for hvert nytt lavere tastatur jeg har kjøpt, og at jeg føler meg hemmet på de gamle semi-lave fordi reisa blir så lang for hvert trykk. Å skrive på de høye servertastaturene til f.eks. HP er nå som å ta en tur innom stua for hver bokstav, det føles unødvendig langreist ut.

 

Selv bruker jeg for tiden et Logitech diNovo Keyboard for Notebooks, som jeg byttet ut det pene men lite praktiske diNovo Edge med. Notebook-versjonen er fortsatt litt pen men tar lite plass, mindre enn UltraX, men mer enn KSK-8021. Trenger ikke å lades konstant og har tastelayouten _nesten_ riktig (bortsett fra F-raden som er for nært nummertastene, slik at man trykker EJECT ti ganger om dagen). Notebook-versjonen kostet noe under fem hundre kroner og har dårligere build enn glansbilde-edgen men tastene er veldig gode. Jeg ville kjøpt dette om igjen, hadde det ikke vært for plaseringen av F-tastene.

 

Layouten ser bra ut på KeySonic'en. Men jeg vil uansett aldri kjøpe et "nordisk" tastatur med ØÖÆÆÄØ-bokstaver splættet utover hele høyresida der. Det ødelegger fullstendig for enhver design-greie de liksom skal fokusere på her.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Kan noen vennligst sende skribenten på et fotokurs? Bildene i artikkelen her må være noe av det elendigste hw.no noen gang har publisert.

Teksten nevner hvit plast og aluminium, så hvorfor ser alt ut som grå plast på bildene? Jeg har jobbet på et slikt Apple-tastatur som nevnes i årevis, men måtte forstørre opp og studere bildene her for å kjenne det igjen i den grå grøten som visstnok er fotografier.

 

 

For de som måtte lure, omtrent slik ser det omtalte tastaturet ut:

http://www.useful-it...inium-keyboard/

 

 

KeySonic er selvsagt ikke et navn som er laget for å ligne på den velkjente tastaturprodusenten Key Tronic, like lite som dette tastaturet er laget for å ligne på Apples legendariske industridesign...neida, alle likheter er heeelt tilfeldige! :roll:

Endret av Newton
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et flatt tastatur. INGEN andre enn Apple er smarte nok til å finne på noe slikt.

 

Oh wait... jeg hadde et tastatur som så slik ut på slutten av nittitallet. Når alle hadde glemt at Apple eksisterte.

 

Apple resirkulerer og patenterer andre menneskers ideèr. De patenterer også ting som oppstår som følge av konvergent teknologisk evolusjon.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Ikke kjøp dette tastaturet dersom du planlegger å spille mye eller utelukkende bruke det som spilltastatur. Etter en hard runde måtte jeg bare innse at jeg hadde vondt i fingrene for første gang på lenge.
Får trent opp fingrene litt, og etter noen uker føles det som et vanlig tastatur. :D Da er alle andre tastaturer leker.
Lenke til kommentar

Er det fortsatt så mange som trenger keypad på tastaturet sitt? Jeg sluttet med det for flere år siden... :huh:

 

Du får nok bruk for det når du får deg nettbank og skal skrive inn kontonummer, eller får jobb der man må mate inn masse tall.

 

Nettbank har jeg hatt i snart 10 år og det går kjempefint uten keypad. Har også gitt et keypadløst tastatur i julegave til en som jobber med mye tall, og har ikke fått klager fra den kanten.

Lenke til kommentar

Husk "KeySonic" pass dere for Apple søksmål, som dus er Samsung taper så det griner. Så Apple må ikke forsjell behandle folk, skal de ta firmaer eller folk for patent brytelse ta alle ikke bare de som tjener mere penger enn de selv. Så "KeySonic" pass dere for søksmål ifra Apple. lol

Lenke til kommentar

Det Apple-tastaturet som omtales i testen er noe av det beste jeg har brukt. Ville ikke byttet det med noe som helst.

 

Håper det Apple-tastaturet aldri tas vekk fra hyllene. Forresten, det lille Apple-tastaturet uten numerisk tastatur i form av egne taster for formålet, det kan ikke sammenliknes med dette solide og gode Apple-tastaturet som nevnes i testen.

 

Og etter å ha lest testen, så vil jeg for all del ikke kaste vekk kr 200 på noe som er dårligere. Da er det bedre å kjøpe noe som er omtrent 2x dyrere fra Apple.

 

Jeg er langt i fra noen Apple/Mac fanboy. Brukes på en PC i det daglige, og vil ikke bytte det for et PC-tastatur igjen noensinne!

 

Selvfølgelig har Apple nå noen veldig lekre bærbare maskiner på markedet, men jeg liker ikke Mac OSX så godt, selv om jeg klarer å bruke det som nybegynner, så liker jeg det ikke fordi ting er så uvant.

Endret av G
Lenke til kommentar

Et flatt tastatur. INGEN andre enn Apple er smarte nok til å finne på noe slikt.

 

Det handler ikke bare om at tastaturet har en lav profil: Knappene er hvite, tastaturet har en aluminiumsflate, osv. Det er når du betrakter alle detaljene under ett at hele utformingen minner veldig sterkt om et Apple-tastatur.

 

Keysonic lager jo også Mac-tastatur, og her har de mer eller mindre tilpasset knappene slik at det er mer praktisk å bruke med Windows. Nå er det jo naturlig at et selskap som lager Apple-tastaturer også lager tastaturer som passer designmessig med Apple-utstyr, og jeg tror ikke Apple har noen intensjoner om å saksøke Keysonic (det finnes tross alt mye tredjeparts ekstrautstyr for Apple-produkter som ligner på Apples eget ekstrautstyr i mer eller mindre grad).

 

Apple resirkulerer og patenterer andre menneskers ideèr.

 

Kan du utdype dette og komme med noen konkrete eksempler?

 

De patenterer også ting som oppstår som følge av konvergent teknologisk evolusjon.

 

Hva legger du egentlig i "konvergent teknologisk evolusjon"? Hvilke konkrete patenter tenker du på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...