Gå til innhold

Android knuser iPhone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Burde vel vært lagt ved hva som telles som en smartphone.....

 

En android telefon som du _kan_ surfe med og hente mail på trenger vel ikke å være en "smarttelefon".

 

Så hvis alt som du kan surfe og hente mail på etc. telles med, så sier det seg vel selv at android drar ifra.

 

Kanskje det burde vært gjort en sammenligning på high end smartphones.

 

Da hadde jo bildet blitt mer riktig, da apple bare har high end smartphones og ikke annet plastikk crap.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

At det blir solg flere telefoner med Android enn med iOS burde jo være innlysende for alle med et rett påskrudd hode. Det er bare å telle opp hvor mange forskjellige modeller som selges med Android mot hvor mange fortskjellige som har iOS.

iOS selges på tre forskjellige telefoner. Hvis 3GS enda er i salg?

Android finner man på en millionard forskjellige. Alt fra de mest bedritne bruk-og-kast-telefonene til flaggskipmodellene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kanskje det burde vært gjort en sammenligning på high end smartphones.Da hadde jo bildet blitt mer riktig, da apple bare har high end smartphones og ikke annet plastikk crap.

 

Hva legger du i high-end? Produksjonskostnad, utsalgspris, "specs" og/eller design? Selv en relativt billig Androidtelefon kan ha langt bedre "specs" enn en iPhone.

 

Burde vi kun tatt med modeller med siste versjon av OS-et i sammenligningen?

 

Hvor mye skal vi begrense kriteriene så Apple kommer bedre utav det enn nåværende tall viser?

Endret av Dummst
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jøss, et øyeblikk trodde jeg at jeg var kommet til ITavisen. Makan til dustete overskrift må man som regel enten dit, eller til Se & Hør og VG for å finne.

 

Det er nesten som om trådstarter bevisst prøver å provosere brukerne her på forumet og skape krangel.

Det skulle en tro er ganske langt under standarden her på bruket...... eller?? ;)

 

Men for å kommentere artikkelen: No shit, Sherlock. Et kobbel med produsenter og et utall modeller i (nesten?) alle prissjikt har en tendens til å gjøre slike ting.

 

Android har ikke tatt store kundemasser fra iOS, eller iPhone om du vil, men derimot kommer storparten av veksten fra de som bytter fra såkalte "dumbphones" og f.eks BlackBerry til mer eller mindre billige Androidtelefoner.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Teit å skrive at Android knuser iPhone. Det er utrolig mange flere ting som kjører Android enn iOS. Fyren som skrev det er sikkert en "Android lover deluxe" Takk for meg!

 

Android knuser på markedsandeler.

Samsung knuser Apple alene.

 

Jeg ser flere og flere som har byttet til Android fra iPhone.

Blant annet SGS3 har solgt utrolig mye.

 

Når vi ser på totalt antall mobiler solgt så er smartphone markedet mindre.

Det er klart det er mye å hente i denne gruppen også.

 

Det er så vidt begynt og langt i fra ferdig med hvor stort markedet kan være i antall solgte enheter.

Jeg tror mange setter pris på større skjerm og tynnere mobil.

 

Nå får vi se når Apple lanserer 4"

Da kan tallene bli endret, men jeg tror HTC sin nye 5" og Samsung sin Galaxy Note 2 vil gjøre det godt i sinn målgruppe også.

Altså smartphone markedet blir større og større på forskjellige kunde grupper.

 

Det blir mer og mer akseptert med store skjermer.

HTC hadde 5" mobil med touch i 2004-2005.

Da var vi ikke klar for slike store skjermer, hele markedet skulle ha små mobiler med liten skjerm.

 

Noen vil ha den billig og grei med mest mulig for pengene.

Andre stor skjerm, noen enda større.

Noen går etter design.

Andre går etter sitt favoritt merke.

 

Tidene endrer seg. Konkurranse er sunt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det henger vel sammen med at det er 10 måneder siden Apple sist oppdaterte sin iPhone?Siden det er ventet en ny modell i løpet av september er det naturlig at salget stuper...http://buyersguide.macrumors.com/#iPhone

 

Da burde de kanskje vurdert å lansere en ny modell oftere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan vil du definere smarttelefon, Spritfire? Kan du komme med et eksempel på en dum telefon med Android?

 

Dum eller ikke dum er vel ikke spørsmålet her. Hvis du skal sammenligne telefon med OS så er du jo på bærtur uansett, kanskje det burde sammenlignes OS mot OS, altså iOS mot Android.

 

De fleste iPodene er jo bedre utstyrt enn de billigste android telefonene uansett, eneste negative er jo at du ikke kan ringe.

Lenke til kommentar
Det henger vel sammen med at det er 10 måneder siden Apple sist oppdaterte sin iPhone?Siden det er ventet en ny modell i løpet av september er det naturlig at salget stuper...http://buyersguide.macrumors.com/#iPhone
Da burde de kanskje vurdert å lansere en ny modell oftere?

 

Jeg syns det er dumt at noen IT-merker lansere nye modeller ofte. Du kjøper den nyeste, så kommer det en ny modell noen uker senere. Plagsomt spør du meg! :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er mange gullkorn ute på teh interwebs:

 

You know what happens when you throw a market share party, right? You wake up the next day hung over and wondering where all your profit went.

 

Ikke helt mobilrelatert, men prinsippet kan jo ligne litt vil jeg tro:

 

I'm sure this was uttered in the HP boardroom...

 

"We lose money on every one we sell, but we'll make it up on volume."

 

:) :) :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

PL610 var vel en av de som virkelig var skeptisk til Android, for sånn ca ett år siden. Husker jeg ikke helt feil, så var det en "poll", der PL610 var meget beskjeden i sin spådom om Androids fremtidige markedsandel :D Vel nå er den på 66%, og fortsetter å "eksplodere". Hvor vil dette ende. Snakker vi 80% innen ett år?

Lenke til kommentar

Akkurat som om dette var noen nyhet. Amobil burde slutte med slikt sladder. Android har vært langt foran iOS i lang tid. Det er jo mange andre produsenter som har mobiler med Android og de fleste produsentene lanserer flere modeller hvert år. Både billig og dyre. Godt voksne og eldre mennesker er i ferd med å bytte ut sine gamle telefoner og går ofte for mobiler i 2000 kr klassen.

 

I til deg som vil vite om en "dum" Android telefon. Huawei har noen av dem...kjører gammel USTABIL Android versjon. Samtlige Huawei som er levert på min arbeidsplass er ustabile og flere av de har tatt kvelden innen få måneder. Relativt gode specs, men telefonene suger max. Er en årsak til at de er billig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har jeg noen gang stemt i en slik "poll" om Androids markedsandel? Det husker jeg i såfall ikke noe om, men for all del det kan sikkert ha skjedd.

 

Uansett har mye forandret seg siden da, og nå bytter folk ut sine "dumbphones" som iPaal nevner.

Billige Androidtelefoner ser ut til å være arvtagerne til de stakkars dumbphonene, og hjalpt til med å skvise blant annet Nokia ut av markedet.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...