Gå til innhold

Nå er Windows 8-lanseringen offisiell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Koster det 39,99 usd for w8 pro vist du ikke har noe os fra før av, eller gjelder det kun vist du har et allerede installert?

 

Mener å huske at det er for oppgradering fra tidligere Windows-systemer. Selv tror jeg at jeg holder meg til gode, "gamle" W7 - W8 falt ikke helt i smak for min del... :nei:

Endret av EmilFabian
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor lenge får man lov å kjøpe Windows 7 , eller skal bare dele den versjonen man her mad vennen sine ?

 

Nå spørs det hvor enige man er i hva som riktige applikasjoner på en vanlig og en pro utgave ,

Microsoft bommet litt da de kom ut med Xp og jeg tror at ikke alle var enige da bå de vista og Windows 7 kom ut

 

Lenke til kommentar

Dette må være den eneste versjonen av Windows til privatbrukere som ikke har utløst særlig entusiasme. Virker som om Microsoft har laget et veldig bra OS til tablets, mobiltelefoner og andre duppedingser som benytter berøringsskjerm, men det virker ikke helt på stasjonær. Ser ikke det store spranget fra Windows 7 Professional og jeg har testet betaen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da håper jeg Microsoft legger bort dette! Secure Boot, hvor maskinleverandører må godta låsning av maskin til kun Windows 8, for å få bruke Windows 8 og Logo for denne. http://www.fsf.org/blogs/community/enter-the-restricted-boot-comic-contest-defend-user-freedom-on-tablets-and-smartphones

 

Det stemmer ikke.

Når Secure Boot er aktivert, vil bare sertifiserte OS kunne startes. Denne sertifiseringen koster $99, og er et engangsbeløp som utviklerene av de forskjellige Linux-variantene må gjøre. Det vil også være mulig for vanlige brukere å lage sine egne "self-signed" sertifikater gratis.

 

"the heart of the issue is the fact that future Windows 8 hardware will come with the Secure Boot technology enabled in the Unified Extensible Firmware Interface (UEFI), meaning that only operating systems with an appropriate digital signature will be able to boot on such machines."

 

"And indeed, while ARM-based hardware won't allow users to disable Secure Boot, x86 Windows machines will, as well as making it possible for users to employ their own keys."

 

http://www.pcworld.com/businesscenter/article/258675/free_software_foundation_ubuntus_secure_boot_plan_wont_fly.html

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette må være den eneste versjonen av Windows til privatbrukere som ikke har utløst særlig entusiasme. Virker som om Microsoft har laget et veldig bra OS til tablets, mobiltelefoner og andre duppedingser som benytter berøringsskjerm, men det virker ikke helt på stasjonær. Ser ikke det store spranget fra Windows 7 Professional og jeg har testet betaen.

selv følgelig

De har underprioritert vanlig pcer og nå prøver de å lure oss på kroken

 

det for mang funksjoner i Windows 7 som er for gode til bare vrakes

Lenke til kommentar

Personlig blir ikke Windows 8 aktuelt for oss med mindre vi kjøper en God (og som ikke koster skjorta) touchscreen til den stasjonære.

Uansett så er jeg mer enn fornøyd med Windows 7 og ønsker heller oppdateringer og forbedringer der (som feks DX 12 , ytelseforbedringer på oset om mulig og forbedringer på sikkerheten) , jeg betaler gjerne en 100 lapp eller 2 pr år så lenge jeg får levert faktisk en forbedring av det oset jeg sitter på nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig blir ikke Windows 8 aktuelt for oss med mindre vi kjøper en God (og som ikke koster skjorta) touchscreen til den stasjonære.Uansett så er jeg mer enn fornøyd med Windows 7 og ønsker heller oppdateringer og forbedringer der (som feks DX 12 , ytelseforbedringer på oset om mulig og forbedringer på sikkerheten) , jeg betaler gjerne en 100 lapp eller 2 pr år så lenge jeg får levert faktisk en forbedring av det oset jeg sitter på nå.

Enig.

Med den lave oppgraderingsprisen tror jeg MS lukter at desktopbrukere er svært lunken til Win8.

Få dx11.1+ til win7 og alt er rosa.

Endret av blinc
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"And indeed, while ARM-based hardware won't allow users to disable Secure Boot, x86 Windows machines will, as well as making it possible for users to employ their own "

 

Det den siste biten her jeg stiller meg skeptisk til. Klarer ikke helt å se behovet.

 

Hvorfor ikke?

Det finnes hundrevis forskjellige OS (mange av disse forskjellige Linux-distroer). Tipper bare et mindretall av disse vil skaffe et ekte sertifikat. Dersom disse skal kunne multiboote ved siden av Windows 8, må de ha et sertifikat, og da er et "self-signed" sertifikat midt i blinken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er glad Microsoft innser at folk ikke er interessert i å betale skjorta for oppgraderinger av operativsystemet. De har tidligere priset dette altfor høyt. Apple har skjønt det og satser heller på volum, kontra pris. Usikker på om jeg skal oppgradere, er veldig fristende for en så lav pris. Har dog ikke prøvd forhåndsvisningen av Windows 8.

Lenke til kommentar

Hvorfor har de så mange ulike versjoner? Vil ikke alle sikkerhet- og administasjonsfunksjoner osv?

 

For første gang går jeg faktisk og venter på at et OS skal bli tilgjengelig. Vanligvis går det et par år før jeg gidder å oppdatere, men W8 har jeg av en eller annen grunn troen på.

Endret av LordErik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...