Gå til innhold

Oppgradering til Windows 8 blir billigere enn noen gang


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å unngå lekkasje til andre systemer som Android og iOS, gir Microsoft rabatt på ny Windows for gamle brukere. iOS, Android og Linux selges samlet sett på mange flere enheter enn Windows, og Microsoft må gjøre mye mer for å beholde lojaliteten til gamle kunder. Spørsmålet er om Microsoft-rabattene er nok for å stagge stagnasjonen i Windows-salget i den eksplosive veksten med smarte Internett-enheter med iOS, Android og Linux. Se oversikt over salget:

 

http://www.tablet-news.org/wp-content/uploads/2012/02/post-PC-era-is-coming.jpg

Lenke til kommentar

For å unngå lekkasje til andre systemer som Android og iOS, gir Microsoft rabatt på ny Windows for gamle brukere. iOS, Android og Linux selges samlet sett på mange flere enheter enn Windows, og Microsoft må gjøre mye mer for å beholde lojaliteten til gamle kunder. Spørsmålet er om Microsoft-rabattene er nok for å stagge stagnasjonen i Windows-salget i den eksplosive veksten med smarte Internett-enheter med iOS, Android og Linux. Se oversikt over salget:http://www.tablet-news.org/wp-content/uploads/2012/02/post-PC-era-is-coming.jpg

 

Den bør du ta med en klype salt. Den første iPhone enheten kom ut juni 29, 2007. Grafen viser det åpenbare: at de mobile enhetene er nye på markedet, i forhold til PC/Mac med sine respektive OSer. Og alt nytt selges med lynfart.

 

Ser ikke helt det samme dommedags bilde som du tegner :) Med mindre Linux og OSX blir like utbredt som Microsoft og/eller har den kompatibiliteten til spill/programmer som Windows har, så sitter Microsoft trygt i sin stol :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spørs om dette gjelder oss PC byggere også?

 

Men nå virker det ut som windows 8 blir dårlig på stasjonære maskiner, så jeg er i tvil om jeg vil oppgradere eller ei, man burde kjøpe seg touch skjerm i så fall eller ny laptop.

 

Håper inderlig gamle klassiske windows 7 startmenyen (ViStart) vil fungere.

Lenke til kommentar

Office office office er det som bærer MS og det vet de godt å der er inntjeningen i forhold til bedrifts markedet og private,jeg synes dette er tungt bygd opp å tar alt for mye plass,rett og slett gått ut på dato så får vi se hvordan dette vil fungere på nettbrett og framtidens produkter da,klart det er viktig å holde på brukerne så derfor billig windows8.

Lenke til kommentar

Sikkert ikke dumt å dumpe prisene på W8. Det begynner etterhvert å bli lettere å anbefale venner om å kjøpe en MacBook til privatbruk, og samtidig vanskeligere å finne en Windows-PC som tilfredsstiller dem. Dette er noe MS og produsentene burde ta alvorlig. IMHO burde MS smøre W8 inn med lim og kaste den på privatbrukerne før de mister dem.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler folk å holde seg unna den "digitale" utgaven hvis den ligner på windows 7-utgaven (seriøst, "digital"? så den fysiske utgaven er analog, da?). Den nedlastbare oppgraderingen til Win 7 er ganske ubrukelig, den fungerer bare når man oppgraderer en installert versjon av windows, og jeg er ganske sikker på at det ikke går ann å foreta en ny installasjon i det hele tatt. Dvs, hvis noe slutter å fungere må du først installere Vista, så oppgradere med den .exe filen. DVD-en som kommer med den nedlastbare versjonen kan installere en fersk versjon av windows, men produktnøkkelen er bare for oppgradering, så det kan også gi problemer (det fungerte for meg å installere win7 med den DVDen uten en produktnøkkel og så bruke "Anytime Upgrade" for å installere den samme versjonen med oppgraderings-nøkkelen, men så fungerte ikke det neste gang.. ).

 

Lenke til kommentar
Ville ikke hatt Windows 8 på PCen om jeg så fikk betalt.

Prepubertal fjortiskommentar.

 

Jeg har OSX på min iMac, et OS jeg ikke liker, så holder meg til Windows 7 på maskinen, og vil nok oppgradere til Windows 8 når det kommer.

Men jeg springer ikke rundt i OSX tråder med [whine][/whine] av den grunn.

 

Kjøpte en pc for litt siden, og er usikker på om det er en lisensiert utgave av windows (7) eller ikke. Hvordan fungerer det med oppgraderingen dersom denne viser seg å være pirat?

 

http://www.microsoft.com/genuine/validate/

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Kjøpte en pc for litt siden, og er usikker på om det er en lisensiert utgave av windows (7) eller ikke. Hvordan fungerer det med oppgraderingen dersom denne viser seg å være pirat?

 

http://www.microsoft...nuine/validate/

 

 

Altså, den validerer helt fint, men det betyr ikke at den er ekte... Tenker at en sjekk ifm oppgradering kanskje strekker seg litt lengre

Endret av Jon
Lenke til kommentar

Er det en brukt stasjonær selvbygg, er det grunn til bekymring. DVS, hvis du ikke har MINIMUM sticker med lisensnummer på den, så er det strengt tatt ikke lov å bruke den selv om det er en lovlig kopi.

 

Dersom det er en nykjøpt maskin i en seriøs butikk, dersom det er en laptop produsert etter Windows 7 kom i salg, er det nesten sikkert at maskinen kom med en eller annen form for Windows 7 fra fabrikken.

 

Er windows-versjonen Home Premium i stedet for Pro, er det heller lite som tyder på at den er pirat.

 

Derimot er det nesten helt sikkert at du har en Windows 7 OEM-lisens da. Og normalt sett er ikke OEM-versjoner oppgraderbare, meg bekjent.

Lenke til kommentar

For å unngå lekkasje til andre systemer som Android og iOS, gir Microsoft rabatt på ny Windows for gamle brukere. iOS, Android og Linux selges samlet sett på mange flere enheter enn Windows, og Microsoft må gjøre mye mer for å beholde lojaliteten til gamle kunder. Spørsmålet er om Microsoft-rabattene er nok for å stagge stagnasjonen i Windows-salget i den eksplosive veksten med smarte Internett-enheter med iOS, Android og Linux. Se oversikt over salget:http://www.tablet-news.org/wp-content/uploads/2012/02/post-PC-era-is-coming.jpg

 

Tror nok du må moderere deg noe ja. iOS, Android og Linux har bare en total markedsandel på rundt 15% om man regner pc-er, telefoner og nettbrett. Windows 7 alene har en markedsandel på rundt 40%. Du må ikke glemme at rundt 90% av alle PC-er kjører fortsatt Windows. OSX har en andel på rundt 5-6% det samme har Linux. Om man tar med telefoner og nettbrett så ligger MS sin totale andel på mellom 75 og 80%.

Så jeg tror ikke prisen er satt ned på grunn av mobile OS.

Lenke til kommentar

Er det en brukt stasjonær selvbygg, er det grunn til bekymring. DVS, hvis du ikke har MINIMUM sticker med lisensnummer på den, så er det strengt tatt ikke lov å bruke den selv om det er en lovlig kopi. Dersom det er en nykjøpt maskin i en seriøs butikk, dersom det er en laptop produsert etter Windows 7 kom i salg, er det nesten sikkert at maskinen kom med en eller annen form for Windows 7 fra fabrikken.Er windows-versjonen Home Premium i stedet for Pro, er det heller lite som tyder på at den er pirat.Derimot er det nesten helt sikkert at du har en Windows 7 OEM-lisens da. Og normalt sett er ikke OEM-versjoner oppgraderbare, meg bekjent.

 

Dette er nok litt innfløkt. Alle maskiner som selges fra og med 2. juni med OEM-lisens er oppgraderbar til W8.

https://windowsupgradeoffer.com/en/Home/ProgramInfo

 

Oppgraderingen som omtales i denne saken sier ikke noe om den gjelder OEM eller ikke, men trolig ikke etter som MS kjører dette oppgraderingsløpet på maskiner solgt etter 2. juni.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...