Gå til innhold

Microsoft fjerner Aero i Windows 8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra at OS'et ikke er bloatware, men da kunne dem likegreit beholdt "Windows Classic" looken spør du meg. Dessuten Metro har ingenting på en desktop/arbeidsstasjon å gjøre! Går heller over til Linux eller OSX enn å bruke det der. Frem til da så holder Win7 seg fin fint :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg liker de skarpe kantene og de rene fargene i artikkelbildet. Jeg håper det nye designet vil gi mer fokus til innholdet heller enn fancy vinduer og effekter.

 

EDIT: Også håper jeg det blir en god versjon, da. Det har vært litt tendenser hos Microsoft til at gode Windows-versjoner blir etterfulgt av ikke fullt så gode versjoner.

Endret av A-Jay
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Clean og crips høres bra ut. Jeg kjører uansett aero helt svart, så tror ikke jeg vil savne glansen noe særlig og startmenyen er i stor grad erstattet av "Rocketdock" for de programmene jeg bruker 95% av tiden. Ser for meg at jeg kommer til å oppgradere til W8 rimelig fort, men venter kanskje til SP1 er ute.

Lenke til kommentar

Fangs78 : Selvsagt blir det klaging når man fjerner funksjonalitet som faktisk mange bruker.

I løpet av en arbeidsdag så trykker jeg enten via mus eller tastatur en god del ganger på Windows knappen, men har jo også blitt avhengig av alt + tab eller Start (win) + tab.

Om Win 8 skulle bli mer brukervennlig og man fjerner en del av funksjonaliteten som kan komme godt an på en touchscreen så føler jeg at det kanskje går i feil retning.

Lenke til kommentar

W8 er jo laget for tablets så tror jeg holder meg til W7

 

Har du prøvd det? Microsoft er ikke idioter som vimser rundt og tenker; "nå skal vi lage ett forferdelig operativsystem som ingen liker, det vil selge bra".

 

Man kan jo også tenke litt over hva Windows 8 vil gjøre. Hvis man får ett nettbrett med alle funksjoner som en vanlig bærbar har + touch, vil man da ha bruk for bærbare mer enn stasjonære? Kan godt se for meg at nettbrett vil ta over for bærbare, og at store tunge slepbare masker vil stå som stasjonære er i dag, bare for de gamerne som trenger det beste og de som trenger en bærbar arbeidsstasjon.

Endret av Olestokk
Lenke til kommentar

Hver eneste gang MS kommer med ny windows, så klager folk :"Jeg skal IHVERTFALL ikke skifte! Blahblah. Forandring! Hjelp!?"Skulle tro dere var 80 år gamle senile menn hele gjengen.

 

Samme greien som med Facebook. Hylekor hver gang de endrer noe, et par måneder senere husker ingen hvordan det gamle designet var.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du prøvd det? Microsoft er ikke idioter som vimser rundt og tenker; "nå skal vi lage ett forferdelig operativsystem som ingen liker, det vil selge bra".

 

Tja, med Balmer som sjef så har jeg mine tvil ;-)

 

Men Balmer burde ikke regnes som Microsoft, ikke engang de som jobber der liker han.

Lenke til kommentar
De har gjort mange fundamentale endringer fra tidligere versjoner av operativsystemet
. I den grad brukergrensesnittet er noe fundamentalt med et operativsystem. Vista gjorde fundamentale endringer siden hele drivermodellen ble byttet.

Vel, det er hvertfall mitt syn, men nå holder ikke jeg på med GUI og dezign.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...