Gå til innhold

Capcom tar til seg kritikk (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bryr meg lite om DLCn e trukket ifra baken omså. For min del at ekstra DLC ligger ferdig på discn betyr bare at man får spart internettet.

 

Koster utviklere endel penger å sette ut ting til salgs på 360 så vet å ha alt ferdig på plata så tipper jeg de sparer penger. Bedre for dem, Bedre for oss.

 

Høres kanskje banalt ut å kjøpe noe man allerede eier, men det er bare rett å slett slikt utviklere gjør nu for å tjene mest mulig inn på spillene sine. Æ vil likevel si at spill med dlc filer on disc e ikke i nærheten så ille som at neste xbox kanskje ikke støtter brukte spill.

Lenke til kommentar

Bryr meg lite om DLCn e trukket ifra baken omså. For min del at ekstra DLC ligger ferdig på discn betyr bare at man får spart internettet.

 

Koster utviklere endel penger å sette ut ting til salgs på 360 så vet å ha alt ferdig på plata så tipper jeg de sparer penger. Bedre for dem, Bedre for oss.

 

Høres kanskje banalt ut å kjøpe noe man allerede eier, men det er bare rett å slett slikt utviklere gjør nu for å tjene mest mulig inn på spillene sine. Æ vil likevel si at spill med dlc filer on disc e ikke i nærheten så ille som at neste xbox kanskje ikke støtter brukte spill.

Det som er bedre for oss er å ikke betale ekstra for å få hele spillet, når man allerede har betalt for ett ganske dyrt kulturprodukt. Dette er ikke bra for forbrukerene, og det er bra at folk reagerer.

 

AtW

Lenke til kommentar

Er det slik at utgivelser av DLC kun er akseptert når det blir utviklet etter utgivelsen av et spill? Om disse tilleggsinnholdene ble utviklet før lanseringen av et spill, er det da bedre at de ikke inkluderer disse på disken og heller legge det ut på internett for å så la kundene kjøpe og laste det ned senere en gang?

 

For det har seg slik at mange mener det å ha tilleggsinnhold låst på disk er en uting, men vil det ikke være akkurat det samme som å utvikle DLC'ene før en lanserer et spill og velger deretter å ikke inkludere disse på disk - men så legger de dette ut for salg på et senere tidspunkt?

 

Når det gjelder det å lansere et halv-ferdig spill for å så selge resten av spillet som DLC, så er det ikke akkurat til forbrukernes fordel. Men det er vel kanskje det vi venter oss i fremtiden?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er det slik at utgivelser av DLC kun er akseptert når det blir utviklet etter utgivelsen av et spill? Om disse tilleggsinnholdene ble utviklet før lanseringen av et spill, er det da bedre at de ikke inkluderer disse på disken og heller legge det ut på internett for å så la kundene kjøpe og laste det ned senere en gang?

 

For det har seg slik at mange mener det å ha tilleggsinnhold låst på disk er en uting, men vil det ikke være akkurat det samme som å utvikle DLC'ene før en lanserer et spill og velger deretter å ikke inkludere disse på disk - men så legger de dette ut for salg på et senere tidspunkt?

 

Når det gjelder det å lansere et halv-ferdig spill for å så selge resten av spillet som DLC, så er det ikke akkurat til forbrukernes fordel. Men det er vel kanskje det vi venter oss i fremtiden?

Helt riktig.

 

Jeg mener at all DLC skal utvikles og tilåmed ikke være planlagt før ett spill er lansert. Om en utvikler har flere ideer å putte inn i spillet sitt, kan de for min del utsette lanseringsdato for å inkludere dette fra dag 1. Å ja, desverre ser det ut til at dette skjer mer og mer blant spill uansett sjanger...

Lenke til kommentar

Om "DLC" ligger på platen eller på nett spiller liten rolle for meg hvis det er snakk om innhold som er klart ved lansering. Hvis det kun er snakk om kosmetiske ting bryr det meg lite, men innhold som er sentralt for historien i spillet bør absolutt følge med når man kjøper det (jf. ME3). Dette er en dårlig trend og det er bra at folk sier ifra.

 

Ekstrainnhold kan godt utvikles etter spillet er lansert for å holde liv i det, men når dette blir tilgjengelig et par uker etter lansering spør jeg meg om det ikke like godt kunne vært inkludert fra starten av. Et godt eksempel på god bruk av DLC er Borderlands. Her beriket DLC spillet betraktelig uten at man følte dette var noe som burde fulgt med fra start. Ansvaret ligger jo også litt på forbrukerne her, man må selv vurdere kvaliteten på innholdet og om man ønsker å benytte seg av det. Så lenge spillselskapene tjener gode penger på det kommer de til å fortsette.

Lenke til kommentar

Er det slik at utgivelser av DLC kun er akseptert når det blir utviklet etter utgivelsen av et spill? Om disse tilleggsinnholdene ble utviklet før lanseringen av et spill, er det da bedre at de ikke inkluderer disse på disken og heller legge det ut på internett for å så la kundene kjøpe og laste det ned senere en gang?

 

For det har seg slik at mange mener det å ha tilleggsinnhold låst på disk er en uting, men vil det ikke være akkurat det samme som å utvikle DLC'ene før en lanserer et spill og velger deretter å ikke inkludere disse på disk - men så legger de dette ut for salg på et senere tidspunkt?

 

Når det gjelder det å lansere et halv-ferdig spill for å så selge resten av spillet som DLC, så er det ikke akkurat til forbrukernes fordel. Men det er vel kanskje det vi venter oss i fremtiden?

Helt riktig.

 

Jeg mener at all DLC skal utvikles og tilåmed ikke være planlagt før ett spill er lansert. Om en utvikler har flere ideer å putte inn i spillet sitt, kan de for min del utsette lanseringsdato for å inkludere dette fra dag 1. Å ja, desverre ser det ut til at dette skjer mer og mer blant spill uansett sjanger...

Nå er nok mye DLC under utvikling før spillet lanseres, dette er imidlertid greit da spillet må testes før det lanseres, om du ikke bruker designerene til dette kan de lage dlc.

Men DLC må også testes så du vil ikke få tid til å legge det på plata.

 

Bare det å legge det på plata er rimelig dumt da det gir kjøperen en katta i sekken følse og utgiver et dårlig rykte. Hadde være smartere å gjort det ren download selv om det er dyrere for dem.

 

Nå bør også DLC tilføre spillet noe vesentlig, ikke horse armor som dette også hørtes ut som.

Lenke til kommentar

Hvorfor begynte de med sånt piss i det hele tatt? Fordi alle andre gjør det, så det er greit?

 

Om du ser at dine konkurrenter tjener på det, hadde du ikke selv blitt fristet til å dyppe en tå opp i det? Er vel slik at det er mange som er villig til å betale for ekstrainnhold. Dermed er det viktig å vite at...

 

Ansvaret ligger jo også litt på forbrukerne her, man må selv vurdere kvaliteten på innholdet og om man ønsker å benytte seg av det. Så lenge spillselskapene tjener gode penger på det kommer de til å fortsette.

Lenke til kommentar

Det er alltid noe noen vil legge inn i et spill som må settes til side på grunn av penger. Om utviklingen tar for lang tid med for mange folk som jobber på det går det ikke å tjene noe på spillet.

Med mindre du har Masahiro Sakurai som jobber på spillet da. Da trenger du ikke betale noen andre noe lønn. Bare gi Sakurai så lang tid han ber om så får du nok til slutt et bra produkt =P

Så straks spillet er verdt prisen de ber om (for oss blir det 500kr) så blir det shippet. Det som skjer da er at de sender det til de forskjellige aldersgrense regulereørne, samt MS, Sony, Nintendo etc. Så straks spillet er sendt til dem kan de ikke endre på det. Dette tar 2 eller 3 måneder. Deretter må man ha en bra tid å slippe spillet på for at det skal bli kommersielt suksessfullt. Siden du ikke vet når du får klar signal fra alle parter et dette vanskelig. Dermed må vente med et spill de ikke har lov til å gjøre endringer på ganske lenge. Men publisherene må enda gi lønn til alle som jobbet på spillet uten at de gjør noe. Å lage bug-fiksende patcher er fint, men det tjener ikke tilbake alt som er sløst av penger. Derimot er DLC noe som selger bra. Det er ikke noe som hindrer dem å legge filene på disken så lenge det er en annen partisjon. Så da lager man DLCen i disse 2-3+1-2 månedene og legger det i disk-imagen før man printer. Win-win.

 

Så lenge jeg synes spillet er vært 500kr så synes jeg spillet er vært 500kr. Om jeg velger å betale mer for tilleggs pakker er vel opp til meg. De tvinger meg ikke akkurat. Jeg får jo det jeg har kjøpt lisens for. Jeg eier jo ikke all dataen på disken. Isåfall hadde jeg jo solgt den til andre spillpublishere for millioner. Ved å legge DLCen på disken slipper de å betale for hosting og registrering, og jeg slipper å laste ned. Igjen win-win.

 

Derimot liker jeg ikke når det er rent kosmetiske ting som en nytt kostyme eller slikt. Det er jo fint å ha, men føler ikke jeg bør betale for det. Særlig om det ble planlagt for lenge sia og lagt på disken før spillet kom ut.

Lenke til kommentar

Folk har et alt for svart/hvitt syn på saken. Er enig i at dette er en dum løsning på et spill som Dragon's Dogma, men når det gjelder slåssespill mener jeg alt oppstyret rundt Mortal Kombat har vist at dette er den eneste måten å håndtere dette på i dagens marked.

 

Pågrunn av dagens begrensninger når det gjelder oppdateringsstørrelser på konsoll, er dette en løsning som i mine er høyst legitim. Man får jo for eksempel ikke et lite utvalg av karakterer å velge mellom i noen av slåssespillene til Capcom, og jeg liker tanken på en slik løsning bedre enn å kjøpe en superversjon året etter.

 

Tar låst innhold på disc over nok en knotete håndtering som i Mortal Kombat hvilken som helst dag, så lenge dette betyr at alle kan spille mot alle uten trøbbel.

Lenke til kommentar

Folk har et alt for svart/hvitt syn på saken. Er enig i at dette er en dum løsning på et spill som Dragon's Dogma, men når det gjelder slåssespill mener jeg alt oppstyret rundt Mortal Kombat har vist at dette er den eneste måten å håndtere dette på i dagens marked.

 

Pågrunn av dagens begrensninger når det gjelder oppdateringsstørrelser på konsoll, er dette en løsning som i mine er høyst legitim. Man får jo for eksempel ikke et lite utvalg av karakterer å velge mellom i noen av slåssespillene til Capcom, og jeg liker tanken på en slik løsning bedre enn å kjøpe en superversjon året etter.

 

Tar låst innhold på disc over nok en knotete håndtering som i Mortal Kombat hvilken som helst dag, så lenge dette betyr at alle kan spille mot alle uten trøbbel.

 

Hva med det at man får tilgang til hele spillet når man brenner av masse spenn, hva synes du om den løsningen?

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Folk har et alt for svart/hvitt syn på saken. Er enig i at dette er en dum løsning på et spill som Dragon's Dogma, men når det gjelder slåssespill mener jeg alt oppstyret rundt Mortal Kombat har vist at dette er den eneste måten å håndtere dette på i dagens marked.

 

Pågrunn av dagens begrensninger når det gjelder oppdateringsstørrelser på konsoll, er dette en løsning som i mine er høyst legitim. Man får jo for eksempel ikke et lite utvalg av karakterer å velge mellom i noen av slåssespillene til Capcom, og jeg liker tanken på en slik løsning bedre enn å kjøpe en superversjon året etter.

 

Tar låst innhold på disc over nok en knotete håndtering som i Mortal Kombat hvilken som helst dag, så lenge dette betyr at alle kan spille mot alle uten trøbbel.

 

 

Hva med det at man får tilgang til hele spillet når man brenner av masse spenn, hva synes du om den løsningen?

 

AtW

 

Dette er det samme som å si "Hva med at spill tilbyr mindre enn de gjør i dag?". Og til det takker jeg nei. Jeg vil heller ha mer ting i spillene mine.

Endret av Sekai-ichi
Lenke til kommentar

Jeg vil betale litt ekstra for Dragons Dogma fordi det er et spill som jeg sjeldent ser ,

 

Men er det det ikke bra at de ivertfall kommer ut til fansen og prøver og fikse ting.

 

Men så må dere og huske at Capcom fansen er noen forbanna sytpeiser,

 

Det er feil med låste ting på spillet,

 

Men gi ut Dlc så jeg kan fortsette og få spill fra Capcom.

Lenke til kommentar

 

Folk har et alt for svart/hvitt syn på saken. Er enig i at dette er en dum løsning på et spill som Dragon's Dogma, men når det gjelder slåssespill mener jeg alt oppstyret rundt Mortal Kombat har vist at dette er den eneste måten å håndtere dette på i dagens marked.

 

Pågrunn av dagens begrensninger når det gjelder oppdateringsstørrelser på konsoll, er dette en løsning som i mine er høyst legitim. Man får jo for eksempel ikke et lite utvalg av karakterer å velge mellom i noen av slåssespillene til Capcom, og jeg liker tanken på en slik løsning bedre enn å kjøpe en superversjon året etter.

 

Tar låst innhold på disc over nok en knotete håndtering som i Mortal Kombat hvilken som helst dag, så lenge dette betyr at alle kan spille mot alle uten trøbbel.

 

 

Hva med det at man får tilgang til hele spillet når man brenner av masse spenn, hva synes du om den løsningen?

 

AtW

 

Dette er det samme som å si "Hva med at spill tilbyr mindre enn de gjør i dag?". Og til det takker jeg nei. Jeg vil heller ha mer ting i spillene mine.

 

Nei det er det ikke, de stenger av deler av spillet for å tjene mere penger på det. Å slippe dette er ikke noe som gjør at spill tilbyr mindre.

 

AtW

Lenke til kommentar

Anta to ulike scenarioer:

 

1) Capcom utviklet tilleggsinnholdet før spillet ble utgitt og velger å inkludere disse i spillet. Dvs. Capcom låser igjen tilleggsinnhold for å tjene penger på dette. Dette på et senere tidspunkt. Fans mener dette er galt siden de allerede har kjøpt tilleggsinnholdet, fordi de ligger på disk. Videre mener de at Capcom er grådige.

 

2) Capcom utvikler tilleggsinnholdet før spillet ble utgitt og velger å ekskluderer disse fra selve spillet. Dvs. Capcom planlegger å gi ut disse på et senere tidspunkt, når det selv passer dem. Men i prinsippet er det for å tjene penger på dette i en senere anledning. Fans mener dette er den riktige måten å lansere tilleggsinnhold på. De er glade og fornøyde.

 

Tilleggsinnholdet ved 1) vil koste like mye som 2).

 

Vil det si at 1) = 2)? Altså, det er akkurat det samme?

Lenke til kommentar

Folk har et alt for svart/hvitt syn på saken. Er enig i at dette er en dum løsning på et spill som Dragon's Dogma, men når det gjelder slåssespill mener jeg alt oppstyret rundt Mortal Kombat har vist at dette er den eneste måten å håndtere dette på i dagens marked.

 

Pågrunn av dagens begrensninger når det gjelder oppdateringsstørrelser på konsoll, er dette en løsning som i mine er høyst legitim. Man får jo for eksempel ikke et lite utvalg av karakterer å velge mellom i noen av slåssespillene til Capcom, og jeg liker tanken på en slik løsning bedre enn å kjøpe en superversjon året etter.

 

Tar låst innhold på disc over nok en knotete håndtering som i Mortal Kombat hvilken som helst dag, så lenge dette betyr at alle kan spille mot alle uten trøbbel.

 

Hva med det at man får tilgang til hele spillet når man brenner av masse spenn, hva synes du om den løsningen?

 

AtW

 

Naiv løsning. Spillindustrien er ikke imot profitt, ei heller er japanske selskap immun mot den lave verdien på yen. Helt naturlig at de ønsker å tjene så mye penger som mulig.

 

Igjen, du får tross alt ikke lite innhold når du kjøper et slåssespill fra Capcom, så man har ikke noe å klage på når de låser vekk noen karakterer. I mine øyne blir det regelrett syting å si noe på dette.

 

Du brenner kanskje av mye spenn, men Capcom brenner av mer på å produsere spillet, og det er bare helt naturlig at de ønsker å dekke utgiftene sine og mer enn det i en så svak økonomi som de opplever i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...