Gå til innhold

Minitips: Slik får du litt ekstra ut av skjermkortet ditt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forstår at dette var / er et "minitips", men her på Hardware.no så burde da banale ting som å holde drivere oppdatert være noe alle vet. Hadde vært kjekkere med en artikkel som tok for seg geniale verktøy som nVIDIA Inspector og hvilke muligheter det åpner for når det kommer til "manipulering" av innstillinger og hvilken effekt dette kan få på alt fra ytelse til bildekvalitet.

 

Det er massevis med interessante temaer å ta av på denne fronten som:

 

***Klipp-klipp***

 

Hei,

 

Takk for gode innspill.

 

Jeg skal se nærmere på disse forslagene, og se hva vi kan få satt sammen. Ser at et par av punktene faktisk kan blir en stor og spennende test, ikke et minitips, så de vil kreve litt mer jobb - men det kan vi løse.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Fant faktisk to skjermdrivere.. Både Intel® HD Graphics 3000 og NVIDIA Geforce GT 540M. Har en bærbar Dell xps 15, kjøpte kun NVIDIA kortet. Bør jeg fjerne Intel, og hvordan gjør jeg det?

 

Nei, du må ikke fjerne Intel-driveren. Hvis du åpner Nvidia-kontrollpanelet, vil du se at laptopen din har to skjermkort, og at Nvidia-kortet kun er aktivt når du kjører igang et spill. Dette for å spare strøm.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har hardware gjort noen undersøkelser i det siste på leserne sine? Ingen kritikk, jeg bare lurer på hvor gjennomsnittet av oss ligger ift datakunnskaper og utdannelse.

 

Vet det har blitt gjort undersøkelser ifm ads som går på siden i alle fall, men husker ikke helt innholdet.

 

Skulle vært interessent å sett hvor mange som faktisk har nytte av tips som dette. Vil jo være en stor fordel for hw.no også å kjenne sine lesere og hvordan artikler de har nytte av :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Det enkleste grepet du kan gjøre for å øke ytelsen til skjermkortet ditt uten at det koster en krone, er å sørge for at du bruker den nyeste utgaven av driveren.

 

Det er også verdt å nevne overklokking av GPUen. Med programmer slik som MSI Afterburner så er det så enkelt å overklokke GPUen at alle kan klare det. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan finner du ut hvilken skjermkort du har når du har en helt "clean" bærbar pc? Når jeg ser inne der så er det bare et gult merke. Jeg prøvde fra hp sin hjemme side men det var 5 forskjellige drivere bare fra Nvidia og 5 andre fra ATI

Endret av bigggan
Lenke til kommentar

Har hardware gjort noen undersøkelser i det siste på leserne sine? Ingen kritikk, jeg bare lurer på hvor gjennomsnittet av oss ligger ift datakunnskaper og utdannelse.

 

Vet det har blitt gjort undersøkelser ifm ads som går på siden i alle fall, men husker ikke helt innholdet.

 

Skulle vært interessent å sett hvor mange som faktisk har nytte av tips som dette. Vil jo være en stor fordel for hw.no også å kjenne sine lesere og hvordan artikler de har nytte av :)

 

Det er veldig mange her inne som har ekstrem nivå på PC kunnskaper, og de aller fleste har meget gode PC kunnskaper. Men når man leser enkelte foruminnlegg, så er det enkelte som ikke har store kunnskapen. Husk at det også er mange unge her inne som starter å lære om dette, og slike artikkeler, selv om de føles banale for vedlig mange, faktisk er til hjelp for noen. Noen som lærer, og om ikke lenge har til lært seg kunnskapen som mange andre har her inne.

 

Det er faktisk ingen som popper ut av mora si ferdig datageni, alt slikt må læres, noen tar det enkelt, andre ikke.

 

 

Husk at enkelte tror programmene sletter seg fra maskinen når de putter snarveien i papirkurven.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...