Gå til innhold

Raspberry Pi blir utsatt igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
finnes, og at de er på vei.

Akkurat nå er det ingen Raspberry Pi å få kjøpt, og ingen ser ut til å riktig vite når det kommer en ny ladning fra fabrikken. Det eneste du får gjort på noen av utsalgssidene er å melde din interesse og håpe at salget ikke er like fort over neste gang.

Det var nå merkelig, jeg betalte for min i går. (fikk en epost fra raspberry pi)

 

Edit: ser jeg har preordret.. Men still, preorder er jo egentlig å kjøpe :-P Man trenger jo ikke å håpe at salget ikke går like fort over neste gang, om man preordrer.. (ps. jeg ventet vel i kø for denne preorder tror jeg). Får visst med en t-skjorte som plaster på såret.

Endret av Olavxxx
Lenke til kommentar

Er ikke CE-merkingen noe fabrikken selv bestemmer, hvis de mener at varen oppfyller gjeldende lover?

Jeg trodde ikke man måtte sende den inn for å få den CE-godkjent?

 

Da hadde vel merkingen hatt ingen nytte, da enkelte mindre seriøse kun hadde slengt CE merking på.

Håper indelig at det kjøres tester for at de får CE merking, har noe med sikkerhet å gjøre, brannfare osv.

 

Alle branner som brannvesenet ikke finner årsaken til gis skylden til det elektriske anlegget. Det er nok riktig like ofte som det ikke er det. Enkelst for dem, da de har noe å skylde på.

Lenke til kommentar

Er ikke CE-merkingen noe fabrikken selv bestemmer, hvis de mener at varen oppfyller gjeldende lover?

Jeg trodde ikke man måtte sende den inn for å få den CE-godkjent?

 

Hva mangler, egentlig? Har Raspberry-fabrikken glemt å sette på CE-merket?

 

De trudde at de skulle slippe unna CE-sertifiseringen da de anså det som en utviklerdemo pga. antallet, noe som hadde fungert for en eller annen annen dings. Det var først da de ankom England at de fikk beskjed om at de måtte ha CE for å få lov til å sende ut.

Lenke til kommentar
Er ikke CE-merkingen noe fabrikken selv bestemmer, hvis de mener at varen oppfyller gjeldende lover?Jeg trodde ikke man måtte sende den inn for å få den CE-godkjent?Hva mangler, egentlig? Har Raspberry-fabrikken glemt å sette på CE-merket?
De trudde at de skulle slippe unna CE-sertifiseringen da de anså det som en utviklerdemo pga. antallet, noe som hadde fungert for en eller annen annen dings. Det var først da de ankom England at de fikk beskjed om at de måtte ha CE for å få lov til å sende ut.

Stemmer nok, det ja. Trodde faktisk ikke at slike ting ikke trengte CE godkjenning siden de bruker lav spenning og lite strøm men ser at kodebrikken fra banken også er CE godkjent :o)

Lenke til kommentar
Er ikke CE-merkingen noe fabrikken selv bestemmer, hvis de mener at varen oppfyller gjeldende lover?Jeg trodde ikke man måtte sende den inn for å få den CE-godkjent?Hva mangler, egentlig? Har Raspberry-fabrikken glemt å sette på CE-merket?
De trudde at de skulle slippe unna CE-sertifiseringen da de anså det som en utviklerdemo pga. antallet, noe som hadde fungert for en eller annen annen dings. Det var først da de ankom England at de fikk beskjed om at de måtte ha CE for å få lov til å sende ut.

Stemmer nok, det ja. Trodde faktisk ikke at slike ting ikke trengte CE godkjenning siden de bruker lav spenning og lite strøm men ser at kodebrikken fra banken også er CE godkjent :o)

 

 

Har ikke noe å si det, Trenger ikke å ha spenning engang for at det skal være krav om CE Merking.

 

Her er en liste over kravene:

 

http://www.standard.no/no/Standardisering/EU-og-standarder/EU-direktiv/

Lenke til kommentar

Jeg kjørte igjennom CE merking av noen maskiner på jobb.. men ettersom de ikke inneholdt elektronikk så var det veldig fine krav...

risikovurdering og bruksanvisning(bruk & vedlikehold.).. det er nesten det eneste som trengtes. samt en liten rask styrkeberegning..

 

Nesten skuffende at de ikke trenger mer.. (ingen kontroll utenom internkontrollen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...