Gå til innhold

Windows 8 kan komme i hele ni versjoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Dette virker som en selvdestruktiv strategi fra Microsoft. Forvirrende for gjennomsnittsbrukeren, og garantert minimale forskjeller mellom flere av de nevnte versjonene.

Lenke til kommentar

Forvirrende?

Hintet ligger i navnet...

Hvis du bare bruker maskinen til å lese epost og surfe litt kjøper du starter, skal du kjøre tjenere osv kan det være lurt å gå for professional osv..

Det er uansett verdens enkleste sak å oppgradere. Start windows anytime upgrade, velg versjon, trykk ok, så tar det maks 10min og en reboot så har høyere utgave.

Lenke til kommentar

Hvorfor? Er det virkelig nødvendig med 4-5 forskjellige versjoner for hjemmebrukere?

 

Slik jeg ser det ville én for ARM, én for vanlig bruk (og muligens én for bedrifter) holdt lenge. Pluss en hjemmeserverversjon og en for profesjonelle servere.

Hensikten er vel at du skal slippe å betale for ting du ikke bruker. Men jeg er egentlig enig.

Trenger kanskje en proff versjon for ARM også som kan meldes inn i domener og som har med bitlocker.

Hjemmeserver versjonen kan droppes til fordel for å gjøre hjemmeversjonen mer brukelig til dette.

Lenke til kommentar

Noen som tror Windows 8 Ultimate Edition vil ha alt på DVD?

Altså man ikke trenger å installere et microsoft program etterpå?

 

Microsoft Silverlight, microsoft security essentials, Windows Live Essentials er bare tåplig disse ikke kan bli valgt under installasjon.

 

Håper vi ikke får windows N/Windows 7 E fordi disse er bare tullete.

Da er det bedre å heller gi valgt under installasjonen om man vil droppe disse tingene.

Lenke til kommentar

Synes det er synd å se at MS ikke skjønner fordelene med "keep it simple", som Steve Jobs messet og er en stor grunn til at Apple er kommet der de er nå.

 

Jeg hadde heller håpet vi hadde hatt tre versjoner:

 


  •  
  • Windows 8 extreme edition 64 bits (Blueray disk) (Følger med alt inkluder office og virtual studio og mye annet microsoft programmer.)
  • Windows 8 Business 64 bits (Kun for bedrifter)
  • Windows 8 Simple edition 32 bits (erstatter ARM og home premium.)

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Synes det er synd å se at MS ikke skjønner fordelene med "keep it simple", som Steve Jobs messet og er en stor grunn til at Apple er kommet der de er nå.
Jeg hadde heller håpet vi hadde hatt tre versjoner:
  • Windows 8 extreme edition 64 bits (Blueray disk) (Følger med alt inkluder office og virtual studio og mye annet microsoft programmer.)
  • Windows 8 Business 64 bits (Kun for bedrifter)
  • Windows 8 Simple edition 32 bits (erstatter ARM og home premium.)

 

Så vi som ikke har bruk for office, ikke har bruk for studio og heller ikke så mange andre microsoft programmer skal i følge deg 'nedgraderes' til 32 bit, er du stein hakka gal?

 

 

Og blu-ray, hvem pokker pleier å ha blu-ray på pcen? De fleste jeg kjenner kjører fortsatt den gode gamle cd brenneren, og 'vi' bruker mye heller pengene på en minnepenn, som jeg personlig mener er mer brukervennelig enn en blu-ray leser / brenner, på mer enn èn måte.

Endret av cfg
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er jo noen av disse som kan forsvares.

ARM - sier seg selv hva den er til

Enterprise - til firmaer som bruker flerbrukerlisenser

Professional/ultimate (man kunne vel stappe alt inn i professional og droppe ultimate edition) - til småfirmaer og privatpersjoner som trenger alt

Home - til alt vanlig bruk.

 

Og Starter er jo bare for fattige land som skal ha 99$ maskiner, men det virker jo litt smålig av MS

 

Men MS har jo dobbelt så mange på den lista si, noe som føles tøysete, men hvis utvalget i butikken er tilpasset de forskjellige markedene så man slipper å måtte velge mellom mer enn 2, kanskje 3 versjoner så går det vel greit allikevel tenker jeg.

Lenke til kommentar

Synes det er synd å se at MS ikke skjønner fordelene med "keep it simple", som Steve Jobs messet og er en stor grunn til at Apple er kommet der de er nå.

 

Jeg hadde heller håpet vi hadde hatt tre versjoner:

 


  •  
  • Windows 8 extreme edition 64 bits (Blueray disk) (Følger med alt inkluder office og virtual studio og mye annet microsoft programmer.)
  • Windows 8 Business 64 bits (Kun for bedrifter)
  • Windows 8 Simple edition 32 bits (erstatter ARM og home premium.)

 

Haha, glad det ikke er du som sitter på microsofts kontorer og bestemmer dette.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...