Gå til innhold

Sjekk sjampoen din med mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Artig app. Den har noen tusen produkter inne i skrivende stund, men man kan selv legge til produkter dersom mobilen ikke finner dem i listen. Her fikk både shampoen og såpen grønt lys. Solkremen var appen derimot ikke like fornøyd med.

 

Forøvrig er det et problem ved appen. Når man skal legge til produkter, så er det ikke mulig å søke i listen over innhold. Dette gjør det til en tidkrevende affære. For ikke å snakke om at alle navnene på listen er på norsk, mens innholdsfortegnelsen på enkelte produkter er på engelsk.

 

Virker som om en rekke selskaper fremdeles lager apps til iOS før Android. I noen tilfeller utelukkende for iOS. Det syntes jeg er litt trist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om man mistenker at noe er farlig, så burde det holde å advare mot bruk av det. Med denne holdningen til forbrukerrådet, så går jo alle etter hvert rundt og tror at alt er ufarlig fordi det ikke er forbudt.

 

Jeg har lyst til å ha muligheten til å ha noe produkter stående på lager med meget lang holdbarhet, som parabener gir. Jeg tar risikoen ved å bruke slikt en gang i blandt, men holder meg til mer naturlige ting i hverdagen.

 

Men selve appen er bare flott da.. :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Testet tort sett alt på badet, og kun 2 ble gjenkjent. Så enten er denne appens database veldig begrenset, eller så har jeg veldig mye obskure greier på badet mitt...

Lenke til kommentar

Sist vi hørte noe var vel Android en del større enn iPhone? Som en offentlig instans er jo faktisk forbrukerrådet forpliktet til å sørge for at slike informasjonsstunt kommer ut til flest mulig for færrest mulig penger.

 

Uansett: Hvor i all verden er det åpne APIet, som det er fullstendig åpenbart for enhver halvtoimsing at skulle hatt førsteprioritet? Da hadde du hatt full dekning på iOS OG Android i løpet av dager, for minimale kostnader, og sannsynligvis til MeeGo, Symbian og winPhone ila et par uker til. Isj, hvor klønete går det an å gjennomføre noe...

Endret av NgZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, det at en Android-app mangler er jo dumt nok. Men at hormonsjekk.no sender meg fluksens til forhatte facebook, det var heller ikke noen opptur. :thumbdown:

 

Det jeg kunne tenke meg var en app hvor du selv kunne velge hvilke stoffer som du ønsket å unngå, og som ikke var begrenset til bare enkelte varegrupper. På den måten kunne jeg f.eks. velge aspartam, og så kunne jeg enkelt sjekke varene før de havnet i handlekurven. Ser for meg et slags forbruker-drevet wiki-register som database. På den måten ville det jo være super-enkelt å unngå gluten og problematiske E-stoffer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...