Gå til innhold

– Apple lanserer en Siri-basert TV før 2013


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

så når jeg skal bla gjennom 50+ kanaler så må jeg si noe for vær kanal, eller sannsynlig vis sette den på en auto innstilling som går på tid.... det blir nok en "vent" funksjon, men høres tungvint ut!

 

er også glad i fjernkontrollen, selv om det ikke kunne skadet med litt bedre fleksibilitet noen ganger

Lenke til kommentar

Eg er veldig glad i Apple sine produkt, men noko har komme for å bli - bl.a. fjernkontrollen. Kan ikkje sjå for meg å komme heim etter jobb, sliten på kvelden, slenge meg på sofaen og måtte SNAKKA til TVn for å swappe. Og korleis vil Siri høyre forskjell på lyden fra Stemma mi, og TVn? :)

Lenke til kommentar
Og korleis vil Siri høyre forskjell på lyden fra Stemma mi, og TVn? :)

 

Den hører vel på lyden i stua med en mikrofon,

og sammenlikner med det elektriske signalet som sendes til dens egen høyttaler.

 

Hører den en stemme, og det ikke samsvarer med noe som spilles i høyttaleren, så må det være noen i stua som snakker.

 

Jeg vet ikke hvordan dette vil fungere hvis f.eks. et annet TV-apparat eller en radio spiller av en annen kanal. Dette vil vel Siri reagere på?

 

Jeg ser for meg at hvis noen sier "Call the police!" i en film på en annen TV, eller i et hørespill på radio, vil Siri la seg lure.

 

Hvis ikke jeg har missforstått Siris funksjonalitet grundig, ser jeg for meg at epleprodukter kan gjøre mye rart hvis de misforstår radioprogrammer.

 

Hvordan bruker man egentlig Siri?

Må man holde nede en knapp før man snakker, eller innlede setninger med "Siri"?

Folk med peiling på iPhone 4s kan vel svare på dette.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Mange så nok heller ikke for seg hvordan telefonen kunne bli bedre ved å fjerne knappene.

 

Det er jo her det gjelder å finne balansen mellom å slenge på masse funksjoner på spec-lista og å ha genuint intutive funksjoner som inspirerer til bruk. Apple har tradisjonelt vert svært flinke til sistnevnte, og tør å tenke litt utforbi boksen.

 

Dummst: Volum kan for eksempel velges ved volumet på stemmen som brukes. Lav stemme = lavt volum, høy stemme = høyt volum.

 

Sindre94: Å bla igjennom kanaler kan jo løses på mange måter, f.eks: "Watch TV2", "Next (channel)", "What's om TV?" osv... Det hele kommer jo ann på hvor smart det integreres.

 

Personlig tror jeg nok ikke Apple dropper fjernkontrollen helt. Jeg har mer troen på en enkel fjernkontroll med få (basic) knapper, og stemmefunksjon til å styre øvrige funksjoner. Tipper det vil være en Siri-knapp på fjernkontrollen, og da kan kanskje TV-volumet senkes i samme opperasjon for å unngå misforståelser?

 

Det gjelder å se muligheter...

For mange mindre tekniske vil det nok være en befrielse å fortelle fjernkontrollen hva man vil gjøre.

Endret av chrlod
Lenke til kommentar

Ser for meg at det kan bli en smule brysomt å styre TV-en med stemmekontroll under et filmatisk klimaks med mye røre:

 

DEMP LYDEN!!!!

 

PAUSE!!!!!!!

 

(Ikke minst brysomt for eventuelle naboer.)

 

Jeg ville tippe at Apple også integrerer iPad og iPhone i måten man samhandler med TV-en. De kommer helt sikkert til å fortsette linjen de har med å la produktene sine snakke med hverandre. Bare dette i seg selv kan åpne for veldig mange interessante løsninger.

 

Husker jeg så en video der Steve Jobs ble stilt spørsmål fra et publikum. Da kommenterte han blant annet problemene med dagens TV-er. Der kalte han også Apples iTV et "hobbyprosjekt". Skulle gjerne funnet dette klippet igjen, noen som vet hvilket jeg snakker om? Det virker hvertfall som han hadde reflektert veldig mye rundt dette. Ikke så overraskende at det nå kommer informasjon om at de har planer med å lansere egen TV.

Lenke til kommentar

Jeg mister alltid fjernkontrollen. Svart fjernkontroll i mørk sofa.

Hvis Apple lager en fjernkontroll, håper jeg det går an å rope på den så den piper.

Hvis Siri virker bra, vil man kanskje sjeldent trenge den, og da er det enda lettere å rote den vekk.

 

Jeg ser for meg at hvis man zapper innom et tjuetalls kanaler for å se om de sender noe bra, er det bedre å trykke på en knapp enn å si "next channel" ørten ganger.

 

Integrasjon med iPad og iPhone er en løsning, men ikke hele løsningen.

En mobil er meget personlig, og jeg hadde ikke likt å la den ligge igjen hjemme for at broren min skal ha den som fjernkontroll.

Hvis ikke hele familien har iPhone og kan bruke hver sin, må en iPhone gå på rundgang i familien.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Med tanke på mine erfaringer fra kinect og dens stemmegjenkjenning så vil jeg påstå at MS kunne lansert en stemmestyrt fjernkontroll i dag. Ihvertfall på engelsk.

Så da er det vel ikke noe i veien for at Apple lanserer en appleTV med en cam-modul og lar deg styre den med stemmen. Men tviler de er interessert i å hive seg på selve TV markedet, tror nok heller de bare utvider den lille boksen de har i dag med nye funksjoner.

 

 

 

Lenke til kommentar

Stemmestyring er ikke det jeg ser for meg er det som skal "revolusjonere", mer at dette kan bli som en TV-versjon av iPad. Som jo også er hvorfor jeg tar på meg foliehatt, slår på paranoiaen og sier nei: http://serienytt.no/2011/10/et-apple-fjernsynsapparat-nei-takk/

 

"Det er så avskrekkende at jeg sier nei til noe som kan gi dem enda mer innflytelse. Det er forbrukerne som gir dem makten og inntil Apple endrer sine krav til innhold, ser jeg helst at fjernsynsverdenen forblir eplefri. [...}

 

Kanskje fjernsynsvisjonen til Jobs var en helt annen, kanskje det bare blir et stemmestyrt apparat enklere integrert med resten av epleproduktene. Kanskje blir det ingenting av. Vi får se, men min innstilling er inntil videre et (for en gangs skyld) konservativt “nei takk”."

Lenke til kommentar

Når denne reklamen ruller over skjermen vil Siri gå helt i stå, og TVen henger seg opp.

 

http://www.youtube.com/watch?v=bLyTsJvlTHM

 

Denne TVen blir nok ett ettertraktet møbel for de med mer penger enn vett. Tror nok ikke den vil måle seg med eks, Samsung sine fremtidige TVer da Samsung er drevet i faget og lager egne panel. På det feltet kan nok Apple aldri konkurrere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apple er fullt i stand til å kjøpe det de trenger fra f.eks. Samsung.

Det gjør de jo allerede; de lager jo nesten ingen komponenter selv.

Prosessorer, skjermer osv... Alt lages av andre.

Ser ikke at TVen deres skulle være annerledes.

 

Nei, men Apple lager nok også bare en type TV, som bruker en type display teknologi. Så kommer den kanskje i en større og mindre variant. Så blir den oppdatert hvert 2. år kanskje, med ny modell. Den vil alltid ligge bak de andre store TV-produsentene på det tekniske, men den har designet, den har integrasjon med iTunes, og den har Siri, og sist men ikke minst det er et Apple produkt.

 

Samsung vil alltid pushe på med ny teknologi, og gjøre den billig for massene, og de vil alltid bruke masse ressurser til å utvikle nye måter for å forbedre bildekvalitet. Det er jo det som er nisjen deres.

Lenke til kommentar

stemme styring er kanskje framtiden men det er ikke noe som er optimalt enda siden hver enhet må lære seg opp til å tolke stemme fra hver enkelt person som skal bruke den .Da blir dett kun en personlig enhet.problemet er et det er så mange som bruker den samme fjernkontrollen

 

Stemmestyring trenger ikke lenger læres for hver enkelt persons stemme. Se for eksempel demovideo av Apples Siri !

Endret av chrlod
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...