Gå til innhold

Rydder opp i PC-versjonen av Rage (Mac, PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ID software også bitt samt smittet med Konsoll Herpes, det var en overaskelse. At Crysis skulle tippe over var fryktet på forhånd men at ID skal svikte som har hatt Pc som hovedplattform siden jeg var ganske så liten :no: .

 

"et konsollspill med dukk-skyt-gameplay"

 

Om det stemmer er det enda tristere en grafikk biten, godt BF3 er er for å minne folk på hvor FPS er best.

 

På gameplay snutter ser det ikke ut til å være så dukk og skyt spill som feks MassEffect 2 (grøss og gru), ser ganske åpent ut her:

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Problemet eksisterer på PS3 også, selv om det hjelper bittelitt å logge av PSN, ut fra om man har kjapp linje eller ikke.

 

Ja det er irriterende at alle later som om spillet er helt perfekt på konsoll. Den installerte 360 versjonen er den eneste som kan sies å være ferdig, selv om det også der er rapportert om enkelte problemer. På PS3 derimot er det ekstremt treg innlasting av teksturer, så tregt at det for meg er umulig og ikke legge merke til det selv når jeg bare konsentrerer meg om å spille spillet. Tar alt ifra 1-5 sekunder før alle teksturene lastes inn hver gang jeg snur kamera.

Lenke til kommentar

Problemet eksisterer på PS3 også, selv om det hjelper bittelitt å logge av PSN, ut fra om man har kjapp linje eller ikke.

 

Ja det er irriterende at alle later som om spillet er helt perfekt på konsoll. Den installerte 360 versjonen er den eneste som kan sies å være ferdig, selv om det også der er rapportert om enkelte problemer. På PS3 derimot er det ekstremt treg innlasting av teksturer, så tregt at det for meg er umulig og ikke legge merke til det selv når jeg bare konsentrerer meg om å spille spillet. Tar alt ifra 1-5 sekunder før alle teksturene lastes inn hver gang jeg snur kamera.

Jepp det stemmer, noen mener det går kjappere med SSD-disk, men er ikke uansett bus'en så treg at det ikke burde merkes? PS3 er jo ikke lagd for SSD-disker, så jeg kan ikke tenke meg at bus'en i den er så kjapp at det burde utgjøre så sinnsykt stor forskjell. Med mindre det er snakk om fragmentering da. I tillegg er det ikke noe spesielt kjapp hastighet på BD-drevet heller?

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar

Tok meg 5 min å løse opp i problemene på PC hvertfall.

 

Noen manuelle justeringer bare.

 

Fint for deg. Du hadde flaks. Har du Nvidia er det ingen bragd.

Jeg har veldig god peiling på pc og lagt til endel commands i configfila til Rage, men har fortsatt teksturer som laster tregt inn og ser jævlige ut når jeg snur meg. Dette med nyeste AMD driver. Denne patchen bør fikse ting.

Lenke til kommentar

Fekk spelet til å kjøre uten frys etter å ha fiksa nyaste amd preview drivere og putta inn ein launch option i steam (+jobs_numThreads 0). Syns spelet var ganske underhaldande, og våpenfølelse/movement var betre enn på 99% av andre spel som er utvikla primært for konsoll. Musekontroll og aim satt spikra og den delen av spelet er eg veldig positivt overraska over.

 

Teksturer ser ikkje bra ut, som nemnt tidligere i tråden. Carmack nemnte at han hadde lyst til å gje ut high res textures til PC på eit seinere tidspunkt, men då ville det berre bli på enkelte brett og ikkje heile spelet. Verker for meg som om megatextures teknikken som motoren bruker krever ekstremt med lagringsplass i forhold til korleis andre spelmotorer gjer det. Fordelen antar eg er ytelse på maskinvare med relativt lite minne (konsoller) på bekostning av lagringsplass og fleksibilitet. Det betyr og at mods til id tech 5 er noko vi mest sannsynlig aldri kjem til å sjå på lik linje med unreal engine og source. Til det er megatextures alt for ressurskrevjande å jobbe med.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

På gameplay snutter ser det ikke ut til å være så dukk og skyt spill som feks MassEffect 2 (grøss og gru)

De 10 min. jeg spilte var gjennom noen ganger og der var det rabiate monstre som gjemte seg bak sofaer eller noe... men det var ikke BARE dykk-skyt og er sikkert variert gameplay. id kan jo ikke ha blitt helt idioter med en gang bare ved å bli kjøpt opp av... Zenimax... :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...