Gå til innhold

Forsøker Samsung å irritere på seg Apple igjen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er synd at ikke flere bruker aluminium. Kabinett er en utrolig god bruk av Aluminium.

aluminium er en del dyrere enn andre materialer i verden så kanskje det er grunnen til at de ikke bruker det? :!:

Hvorfor ikke slå på stortromma med carbonfiber?

Er vel et rimelig begrenset antall brukere som er villig til å betale den kostnaden.

Lenke til kommentar

Det første jeg tenkte på er at den nye 7-serien minner om Samsung Q30 som kom for over 6 år siden. Den kom ikke i aluminium, men ligner fortsatt en god del, spesielt med den tynne rammen rundt skjermen.

 

Flott maskin, godt mulig det blir en slik på meg snart. Med startpris på $1000 er ikke prisen så aller verst heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke slå på stortromma med carbonfiber?

Er vel et rimelig begrenset antall brukere som er villig til å betale den kostnaden.

 

Er også rimelig sikker på at en laptop av karbonfiber ville bli tyngre enn motparten i aluminium. Dessverre krever det nok også så spesielle produksjonsteknikker at det neppe ville bli noe store produksjonstall og derfor riiimelig pricey... Er klar over at karbon allerede har blir blitt brukt i laptoper, men da snakker vi ikke om typen som er lagt som duk i form med epoxy

 

En laptop i karbon ville jo se sabla snasent ut likevel... *drømme*

post-50958-0-60804000-1314804277_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg synes det er synd at ikke flere bruker aluminium. Kabinett er en utrolig god bruk av Aluminium.

aluminium er en del dyrere enn andre materialer i verden så kanskje det er grunnen til at de ikke bruker det? :!:

Hvorfor ikke slå på stortromma med carbonfiber?

Hvorfor ikke bruke de termiske egenskapene til aluminium, enn de fraværende egenskapende her til carbonfiber på dèt området?

 

Og 007CD; Hvor får du fra at carbonfiber blir til støv??? Carbonfiber er jo tross alt bare masse tråder vevd inn i hverandre?? Skjønte ikke den..

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

Karbonfiber blir ikke til støv, men det er et sprøtt materiale som kan slå sprekker viss man mister en "karbonfiber-PC" i gulvet. Aluminium er svært duktilt (det sprekker ikke, det får heller en liten bulk) og passer mye bedre. Dog har man klart seg med plast i alle år, så det hadde nok ikke vært noe stort problem med karbonfiber heller.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er synd at ikke flere bruker aluminium. Kabinett er en utrolig god bruk av Aluminium.

aluminium er en del dyrere enn andre materialer i verden så kanskje det er grunnen til at de ikke bruker det? :!:

Hvorfor ikke slå på stortromma med carbonfiber?

Hvorfor ikke bruke de termiske egenskapene til aluminium, enn de fraværende egenskapende her til carbonfiber på dèt området?

 

Og 007CD; Hvor får du fra at carbonfiber blir til støv??? Carbonfiber er jo tross alt bare masse tråder vevd inn i hverandre?? Skjønte ikke den..

 

I hvor stor grad brukes overføring til chassiet til kjøling av PCer? I svært liten grad, tipper det derfor er lite å hente termisk på alumium. Personlig synes jeg plast er nedskrytt, det er solid billig og lett, og kan fint være et godt egnet materiale.

 

AtW

Lenke til kommentar

numpad og en ikke sentrert touchpad på en så liten maskin :thumbdown:

Numpad får man bare på 15,6"-modellen, vil ikke påstå dette er en liten maskin.

 

 

Noen som kan tippe på hvor mye den billigste utgaven vil koste i Norge? Ble plutselig veldig interessert...

Priser:

Price  	Processor        		RAM   	Hard Drive      Graphics		Display size
$999	Intel Core i7-2675QM 		6GB	750GB		AMD Radeon HD 6490M	15.6 inches
$1,099	2.4-GHz Intel Core i5-2430M	6GB	750GB w/EC 8GB	AMD Radeon HD 6490M	14 inches
$1,149	2.2-GHz Intel Core i7-2675QM	6GB	750GB w/EC 8GB	AMD Radeon HD 6750M	15.6 inches
$1,299 	2.2-GHz Intel Core i7-2675QM	8GB 	750GB w/EC 8GB 	AMD Radeon HD 6750M 	15.6 inches

For å få norske priser er det vanlig å gange antall dollar med 8. For eksempel koster Apples minste Air $999 mens den i Norge er priset til 7890,- viss jeg husker rett.

 

Det betyr priser rundt 8000, 8800, 9200 og 10400 i Norge.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...