Gå til innhold

Denne streamingboksen skal være enkel i bruk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Test! TEST! TEST!

 

Jeg må ha meg en boks etterhvert. PS3 og PSmediasenter har problemer med spoling, og med en småtass i huset må jeg etterhvert få tekst på serier/filmer for å få med meg hva som blir sagt.

 

Folk som har peiling - vil denne klare 1080p uten problemer? Hvordan er den med .sub? Har produsenten fjernkontroll via smarttelefon/iPad/Samsung tab osv?

Lenke til kommentar

Herregud. Det er ikke vanlig at eg klager på artikler(selv om det begynner å bli vanligere, merkelig nok), men denne artikkelen var syltynn. Faktisk så tynn at det er vel mer en pressemelding enn noe annet. Og en mangelfull pressemelding, synes eg.

 

For eks følgende sitat:

O!Play Mini Plus kan hente inn signaler fra en hvilken som helst datamaskin i heimen. Om du foretrekker det kan den også ta i mot signaler fra en smarttelefon, men da kreves det et eget program på telefonen.

 

Hvilke signaler er det den tar i mot? GSM? WLAN? Har de klart å lage en felles overføringsprotokoll som fungerer på Windows, Mac og Linux? Siden det står at det fungerer "fra en hvilken som helst datamaskin". Spesielt siden det står nevnt at fra mobiler trengs en ekstra program, så impliserer det at det ikke er nødvendig "fra en hvilken som helst datamaskin". Hva har produsenten sagt om denne funksjonaliteten?

Endret av nomore
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Menmen... Streamer den ut eller mottar den bare streams fra andre kilder? Kan det omtales som en streamingboks dersom den bare er en mottaker? Forvirra!

 

Det er rimelig fundamentale forskjeller på en "streamingboks" og en nettverksavspiller.

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

Test! TEST! TEST!

 

Jeg må ha meg en boks etterhvert. PS3 og PSmediasenter har problemer med spoling, og med en småtass i huset må jeg etterhvert få tekst på serier/filmer for å få med meg hva som blir sagt.

 

Folk som har peiling - vil denne klare 1080p uten problemer? Hvordan er den med .sub? Har produsenten fjernkontroll via smarttelefon/iPad/Samsung tab osv?

 

Vet ikke om du er klar over det, men vil nå si det. PS3 mediacenter støtter undertekster på filmer. Ellers er jeg enig i dette med spolingen :)

Lenke til kommentar

Test! TEST! TEST!

 

Jeg må ha meg en boks etterhvert. PS3 og PSmediasenter har problemer med spoling, og med en småtass i huset må jeg etterhvert få tekst på serier/filmer for å få med meg hva som blir sagt.

 

Folk som har peiling - vil denne klare 1080p uten problemer? Hvordan er den med .sub? Har produsenten fjernkontroll via smarttelefon/iPad/Samsung tab osv?

Siden andre mediespillere til samme pris klarer 1080p uten problemer og også .sub og andre undertekstformater må vi gå ut fra at denne også gjøre det. Forslår du starter med å lese testen på den "gamle" uten nettverk http://www.teknofil.no/artikler/asus_o-play_mini_-_liten_og_god_mediespiller/92100

Lenke til kommentar

Leser boksen fra mapper du har delt i Windows, eller må det kjøres eget program på PCen for at boksen skal "finne" filene?

 

Jeg antar boksen ikke selv henter ut bilder og preview fra IMDB? Subs må lastes ned selv til hver fil?

 

Mener å ha lest at dette gjøres automatisk av en av konkurrendene (husker dessverre ikke hvilken, så det er mulig dette er utopisk sprøyt fra min side).

 

OT igjen:

PS3 Mediacenter spiller .sub? Får se på det i kveld - sist jeg så på det fikk jeg ikke det til å virke. Det har vel kommet støtte for dette i løpet av årene....

Lenke til kommentar
Hvilke signaler er det den tar i mot? GSM? WLAN? Har de klart å lage en felles overføringsprotokoll som fungerer på Windows, Mac og Linux? Siden det står at det fungerer "fra en hvilken som helst datamaskin". Spesielt siden det står nevnt at fra mobiler trengs en ekstra program, så impliserer det at det ikke er nødvendig "fra en hvilken som helst datamaskin". Hva har produsenten sagt om denne funksjonaliteten?

Jeg ser for meg Asus support mottar spørsmål som: "Hvorfor mottar ikke boksen signaler fra min Commodore 64? Selger dere bare et møkkaprodukt som ikke holder hva det lover?"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

XBMC på en MAC mini er bare helt jammolainen..

ps. liker ikke MAC, men har et jordnært forhold til Apple sine produkter og kan bruke de..

XBMC går på alt av OS og fjernkontroll programmer, apps (whatever) til alt av håndholdt crap...

Lenke til kommentar

Prøvde meg med en WDTV for en tid tilbake, men for meg ble det et bomkjøp. Den var for treg og for begrenset til å gjøre jobben særlig bra, så det endte med at jeg kjøpte meg en Atom/Ion-kombo og installerte XBMC. Har disse mediespillerne blitt mye bedre siden 2009, er de "bra nok" nå?

Lenke til kommentar

PS3 har problemer med enkelte formater og med spoling, ja..Løsningen for meg har blitt å bruke PS3 Media Server (google it). Fungerer glimrende! :)

 

Jeg regner med at det er PS3 Media Server personen tidligere i tråden også refererer til (selv om han skrev "center").

 

Og all film som transkodes i PMS er det ikke så lett å spole i, ( trykke trekant og velge "goto" fungerer mye bedre) og all film som skal ha tekst må transkodes. ( Eller konverteres til DivX som er det eneste formatet som PS3 direkte støtter tekst på under streaming.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...