Gå til innhold

Våre favoritter fra E3 2011 (PC, PS3, Vita, WiiU, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv ser jeg mest frem til Batman Arkham City, BioShock Infinite og Saints Row: The Third, men spillet ble visst oversett av Gamer.no-gutta dessverre!

 

Jeg er også veldig lysten på Battlefield 3, men jeg vet jeg ikke kommer til å spille noe særlig på nett og jeg vet også at enspillerkampanjen ikke kommer til å være all verdens.

Lenke til kommentar

Veldig mange bra spill dere nevnte der, og jeg gleder meg til de fleste av dem. Men må si Øysteins liste var den jeg bet meg mest merke i.

 

Er en del relativt ukonvensjonelle spill der som virker veldig interessant, og jeg vet fra erfaring at jeg og den godeste Herr Furevik har svært sammenfallende smak for mange spill.

 

I tillegg kunne jeg ikke vært mer enig i det han sier her.

Ryse. Eit Xbox 360-spel frå Crytek sett til det gamle Roma høyrest jo ut som flott moro, og eg var difor spent kva dette spelet skulle by på. Under Microsofts pressekonferanse på E3 byrja det heile bra. Flott grafikk, god stemning, og ein presentasjon som verkeleg la opp til spenstig action sa brått fullstendig stopp i det vi alle innsåg at dette var eit Kinect-spel.

 

Sjølv om Ryse sikkert kan bli eit godt spel, blir eg litt nedtrykt av tanken på at det som kunne ha vore eit fett actionspel – kanskje i God of War-stil – enda opp som atter eit spel der du skal gestikulere framfor skjermen medan du blir sveitt og sliten.

Så den traileren og tenkte, "Sykt så awesome dette ser ut!". Så kom sekvensen hvor vi så bruk av Kinect. Kjente hjertet sank gjennom gulvet og skuffelsen la seg som et teppe over meg.

Lenke til kommentar

Det var da et forferdelig ensidig fokus på actionspill, men det er vel stort sett det som kommer ut for tiden.....

 

Soleklar førsteplass for meg var

 

From Dust

 

 

 

 

Virker som Eric Chahi har fått ganske frie tøyler i dette. Bare det burde gi en automatisk førsteplass. År og dag siden vi har hatt et bra God-spill nå.

 

Noe som var like soleklart var andreplassen:

 

Puzzle Agent 2

 

 

 

 

Jeg elsket grafikkstilen og den fantastiske lyden og stemningen i Puzzle Agent, og når de har lovet mer varierte gåter i toeren, så er det bare å glede seg til det kommer ut om noen få dager! Historien har enormt potensiale. Håper de ikke tuller det til.

 

Ingen konkurranse om tredjeplassen heller:

 

Rayman Origins

 

 

 

 

Etter fjorårets glimrende Limbo, skulle man tro at det kom flust med 2D-platformspill igjen, men dengang ei. Mens vi venter på

 

Feist

 

 

 

så virker ikke dette som en halvgæli erstatning med nydelig 2D, og fantasifulle brett. Kan vi få Beyond Good & Evil 2 nå, takk, mister Ancel?

 

Etter disse tre spillene, så er det ganske tynt, men det er tre spill som fortjener hederlig omtale.

 

Battlefield 3

 

Må innrømme at grafikken her nesten er på høyde med 2D for første gang i historien. Om multiplayeropplevelsen er som toeren, så kan det bli morsomt. Ser litt vel arkade ut for at det skal nå høyere opp.

 

Bioshock Infinite

 

Elsker den grafiske stilen, selv om karaktermodellene ser ganske dårlige ut. Dumt det virker som de kaster bort den fantastiske settingen de har laget på et hesblesende actionspill. Her er det så mange spillelementer de kunne tatt med, som det virker som de har bevisst(?) unngått å ta med for å tjene mer penger.

 

Mass Effect 3

 

Mass Effect har aldri vært et ordentlig rollespill, så at de forkastet de siste restene av det i toeren kan på en måte tilgis. Det fungerer ganske bra som et historiedrevet actionspill. Virker som de fortsetter på actionjaget i toeren, og dermed ser det ikke ut til å bli like bra som eneren. Hvis de inkluderer Tali som DLC blir det bråk.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

BF3 ser meget spennende ut, men jeg er litt redd for at det blir et spill med insane grafikk, men bare det... Utifra sniktitten her på gamer fikk jeg inntrykk av at selv spillmekanismene ikke var særlig mye å juble for, og at det bare var det samme gamle uten noen nyvinninger. Selv om erfarings-systemet COD 4 Modern Warfare innførte var meget bra, merker jeg at det blir veldig mye av det samme etterhvert, når nesten samtlige skytespill har prøvd å herme etter dette. Håper BF3 kan by på noe nytt.

 

Ellers gleder jeg meg utrolig til Saints Row, og Arkham City ser meget lovende ut. Men litt skuffende at det ikke kom noen avsløringer rundt det neste GTA på E3. Men aller mest gleder jeg meg til et spill som man nesten skulle tro det er redaksjonsmedlem Simen Løkken som står bak, ettersom han kom med nettop denne ideen da Gamer ga svar på hva de hadde lagd av spill om de var utviklere (http://www.gamer.no/artikler/82657/slik-skal-spill-lages/), Pirates of the Black Cove (http://www.gamer.no/artikler/77191/andelig-oppfolger-til-pirates/). Jeg håper virkelig Gamer kan komme med litt mer info og kanskje en sniktitt/anmeldelse når dette kommer ut.

 

Stå på videre folkens, jeg har lest Gamer.no jevnlig noen år nå, og dere blir bare bedre og bedre, med mer innhold og fyldigere og velskrevne artikler! :thumbup:

Lenke til kommentar

Greit sammendrag, men herregud får mark av den jevla nynorsken!

Ja, det er tungt å lausrive seg frå Danmark.

 

Enig med fleire her.

 

Mi liste;

- Mass Effect 3

- MW3

- BF3

- Skyrim

- Ghost Recon

 

Tente meir på BF3 etter årets E3 messe, men tar føre meg retten til å ha sunn skepsis til evt kor mykje dei må 'kutte' for å gje meg som eksklusiv konsollgamer eit god oppleving på 360en min.

Lenke til kommentar

Jeg håper at folk er klar over at Ryse også støtter vanlige håndkontrollere? Link Mye kan selvsagt endre seg i løpet av utviklingen, men akkurat nå er det et hybrid-spill.

 

Mine favoritter fra E3:

 

Tomb Raider

Bioshock Infinite

Gears of War 3

Elder Scrolls V Skyrim

Saints Row the Third

Trials Evolution

Mass Effect 3

Legend of Zelda: Skyward Sword

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Listen min ser noe slik ut: (ingen bestemt rekkefølge)

Navn (versjon jeg kommer til å velge)

Battlefield 3 (PC)

Bioshock Infinite (Xbox eller PC)

The Elder Scrolls V: Skyrim (PC)

Dark Souls (PS3)

Mass Effect 3 (Xbox)

Risen 2: Dark Waters (PC)

White Knight Chronicles II (PS3)

Legend of Zelda Skyward Sword (Wii)

Uncharted 3 (PS3)

Forza 4 (Xbox)

Ninja Gaiden 3 (PS3)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...